• Bezimienny
    31.03.2020 13:13
    Bezimienny
    Słuchając premiera mam wrażenie, że jestem traktowany jak dziecko na wycieczce. "Daleko jeszcze?" - "nie, niedaleko". I tak za każdym razem. Terminy, w których wrócić ma normalność odkładane są coraz dalej, łudząc ciągle, że to już blisko. Na dwa tygodnie, jeszcze trochę.. Ale wyborów się nie przekłada; członkowie komisji wyborczych chyba muszą się spotkać, prawda?

    Ale najbardziej wkurza mnie to typowo polskie robienie ludziom na złość. Widać to w ograniczeniach prędkości. Może być 50, ale ten czy ów pojechał 90. Nie daj Boże jeszcze coś się stało, to co się robi? Damy ograniczenie 30. I najlepiej jeszcze leżącego policjanta, żeby trzeba było zwolnić do 15. Tu jest podobnie. Były tłumy w sklepie. To co zrobić? Sprowadzić wszystko do absurdu. Zamiast powiedzmy do 7- 8 ludzi na czynną kasę - wiadomo, nie wszyscy na raz stoją przy niej, tylko muszą wybrać towar, ograniczenie do trzech. Kolejki zamiast w sklepie będą się ustawiały przed sklepem. No i ciekawe jak obliczyć "na kasę", jeśli w sklepie jest kilka, niezaleznych podmiotów: skle p spożywczy, stoisko mięsne, piekarnia i kiosk z gazetami...

    Podobnie z parkami. Za dużo ludzi było? Zamiast na bieżąco monitorować i kazac opuścić takie miejsca, to prościej zamknać. Zamknąć wszystko najlepiej, żeby garstka ludzi przemieszczała sie tylko jednym chodnikiem. To spowoduje, że na na tym jednym chodniku też zrobi się tłok, ale co tam: przecież walczymy z pidemią.

    Zgroza mnie bierze. A to wszystko nie po to, byśmy uratowali się przed choroba, ale żeby "wypłaszczyć krzywą zachorowań". Czyli i tak zachorujemy. Wielu pewnie zarazi się korzystając z usług służby zdrowia, bo nie dało się e ciągu kilku tygodni spowodować zeby w tych wyjątkowej sytuacji jeden pracownik ZS nie pracował w kilku miejscach, prawda? Jak się jeden zaraża - kilka pracówek do zamknięcia. Tego nie dało się zrobić, ale zamknąć wszystko co nie jest sklepem albo apteką - już można.

    Wirus nas może nie zabije. Zabiją za to choroby krążenia, miażdżyce, zakrzepice i parę innych związanych z brakiem ruchu. O stratach materialnych i związanych z tym tragediach już nawet nie mówią. A najgorsze w tym wszystkim, że wskutek wprowadzonych obostrzeń ludzie wszystko to musza przeżywać bez duchowego wsparcia ze strony swoich duszpasterzy. Bo w kościołach nie wprowadzono zasady "jedna osoba na dwie ławki") ale 5 osób. W maleńkich kościółkach i w molochach. Bo modlitwa ludzom nie jest potrzebna. Bo pociecha duchowa potrzebna nie jest. Potrzebne jest tylko, żeby wypłaszczyć krzywą zakażeń, żebyśmy mogli umrzeć mając do dyspozycji respirator.

    • Anonim (konto usunięte)
      05.04.2020 00:55
      Bezimienny wyraziłeś wszystko co chciałam powiedzieć, dziękuję. Dodam tylko że jak sie dowiedziałam w Polsce są 3 diecezje gdzie nawet tych pięciu nie wpuszcza się na mszę. W jednej niestety mieszkam...
  • dirk
    31.03.2020 13:45
    To znaczy co? Market o powierzchni 10 000m2, 15 kas (liczą się fizyczne czy czynne???) = 45 osób. Tyle wpuszczą, reszta, powiedzmy 100 - stoi w kolejce i się zaraża! A mogliby się po tych 10 000 metrów rozejść, to mieliby po 10m odległości od siebie w każdą stronę. Wirus nas może nie zabije, ale ci co się boją kolejek umrą z głodu i brudu. Panie premierze, zmień Pan doradców i tych co piszą przemowy, bo nie wiadomo co jeszcze mądrzejszego wymyślą, a nam wcale nie do żartów teraz.
    • marbie
      31.03.2020 13:59
      "A mogliby się po tych 10 000 metrów rozejść, to mieliby po 10m odległości od siebie w każdą stronę." Z matematyką to u Ciebie bardzo kiepsko. Nie rozróżniasz mk od metrów bieżących.
      • dirk
        31.03.2020 14:48
        Ufam że przedstawisz dokładne wyliczenie, ja zastosowałem uproszczone w pamięci, zakładając że ludzie stoją w wierzchołkach kwadratów o boku 10m. Każdy kwadrat ma 100m2, a 100 kwadratów - 10 000m2. Należałoby przyjąć nie kwadraty a styczne okręgi o średnicy 10m, to by się ludzi zmieściło trochę więcej. Dobrą Zmianę popieram jak mogę, ale czasem nadgorliwcy się ośmieszają, co jest gorsze od... głupoty. W śląskim miasteczku średniej zresztą wielkości Premierowi podsunięto do przeczytania wypociny o przebiegającym tam "dziale wodnym III rzędu" między Wisłą i Odrą, skąd wynikały odwieczne związki z Macierzą, polskość, patriotyzm i bohaterstwo Powstańców, co zresztą było prawdą. Tyle że to "coś" co płynie przez miasto nie ma nawet nazwy, oprócz podwórkowej, nie ma tego na mapach, a jest po prostu deszczowym i kanalizacyjnym ściekiem, rodzajem przydrożnego rowu lub rynsztoka. Premier nie winien, przybył z daleka i nie wie o czym mówi, ale lokalni doradcy i wazeliniarze - żenada.
      • marbie
        31.03.2020 14:54
        Nie odliczyłeś regałów i nie przyjąłeś "pasterza" elektrycznego, aby nie zbliżali się do siebie na dziesięć metrów. Wybacz ten sarkazm.
      • dirk
        02.04.2020 16:09
        marbie, ze smarkazmu większość ludzi wyrasta, a dopóki nie, to chwalić się nim nie ma specjalnie powodu. No więc dziś już taką 100-metrową kolejkę do marketu widziałem i zakupy sobie odpuściłem. Nie boję się tyle śmierci od wirusa, bo gorzej jest wsiąść do samochodu, co całej afery gdyby mnie z nim złapali, to pociągnęłoby zamknięcie dziesiątek ludzi i całej firmy w jakiejś korona-tiurmie, gdzie dopiero zarażenie byłoby już pewne. To już prawdziwy "kryminał", dobrze zamknięty i pilnowany od dawna jest bezpieczniejszy. Lubię matematykę (przynajmniej tak prostą), więc powiem że regały szerokości powiedzmy po 2 metry w niczym nie przeszkadzają ludziom stać ludziom co te 10m, a jeszcze ich dodatkowo izolują. A od elektro-pastucha nawet skuteczniejszy jest lęk przed aferą jak wyżej, więc każdy sam omija innych szerokim łukiem. Zdrówka.
  • marbie
    31.03.2020 13:47
    DIRK i BEZIMINNY albo udają, albo faktycznie nic do nich nie dociera. Piszą,żeby tylko pisać przeciw. A nie pomyślałeś, że możesz umrzeć z nienawiści?
    • Bezimienny
      31.03.2020 14:17
      Bezimienny
      Nienawiści? Wielkie słowo. Ja po prpstu nie lubię obłudy. Wybory uzupełniające w jednym z poskkich miast można urządzać, ale do kościoła pójśc nie wolno, bo za dużo ludzi.... O to chodzi.
      • marbie
        31.03.2020 14:19
        No to idź człowieku, zabierz babcię jej stare sąsiadki i jeszcze może kilka starych ciotek i czekaj na "efekty". Takie bezmyślne biadolenie i marudzenie w stylu dziecka.
      • marbie
        31.03.2020 14:21
        "Nienawiści?" - tak oprócz tego co może nas zabić podczas walki z wirusem zapomniałeś dodać - że z nienawiści też można umrzeć. Tak jak Ty biadolisz, można w kółko, aż się umrze ze strachu i psychozy sączącej twój umysł.
      • Bezimienny
        31.03.2020 14:24
        Bezimienny
        Gdzie mam je zabrać? Napisałem zgodnie z prawda, ze premier niedawno podpisał rozporządenie dotyczące przeprowadzenia wyyborów usupełniających w pewnym mieście. Epidemia nie przeszkadza, za to przeszkadzaja spacerowicze w parku.
      • Bezimienny
        31.03.2020 14:25
        Bezimienny
        No tak... Ale już od głupoty się nie umiera. Głupota raczej zabija się innych.
      • marbie
        31.03.2020 14:26
        To napisz do premiera, a nie marudź. Też mnie się to nie podoba. Ale nie "zachęcam" do buntu. "Gdzie mam je zabrać? - ale do kościoła pójśc nie wolno..."
      • marbie
        31.03.2020 14:26
        "No tak... Ale już od głupoty się nie umiera. Głupota raczej zabija się innych." widzisz, no to masz szczęście ;)
      • marbie
        31.03.2020 14:29
        Boże poniosło mnie, wybacz. Bezimienny przepraszam, szczerze. Nie nakręcajmy jeszcze gorszych emocji.
  • marbie
    31.03.2020 13:50
    Na GN ostatnio nadzwyczajna aktywność "troszczących" się o duchowość czytelników.
  • Anonim (konto usunięte)
    31.03.2020 13:55
    No tak, jako legalne, katolickie małżeństwo śpimy w jednym łóżku, ale państwo zabrania mi iśc koło poślubionej żony?
    Przeczytawszy te obostrzenia dziś mamy zdecydowanei bardziej restrykcyjną sytuację niż w stanie wojennym 1981. Pytanie dlaczego władza uparła się na nie wprowadzenie stanu wyjątkowego jest oczywiste.
    I pytanie drugie, jak wczoraj słyszę, że skoro mogę robić zakupy, to mogę iść na wybory, to rodzi się pytanie który przekaz jest adekwatny do obecnej sytuacji.
    • marbie
      31.03.2020 13:57
      Wybory jeszcze się nie odbyły i nie odbędą się.
    • Anonim (konto usunięte)
      31.03.2020 14:16
      Wybory zapewne się odbędą. Bo taka jest wola polityczna. To wczoraj dobitnie zostało powiedziane i przez Prezydenta i przez posła Terleckiego.
    • Bezimienny
      31.03.2020 14:18
      Bezimienny
      Wybory uzuełniające w jednym zmiast Polsi odbęda się. Nawet uzupełniające mają się odbyć... Straszne
    • Bezimienny
      31.03.2020 14:30
      Bezimienny
      Jak kto nie wierzy, to mamy świężutki dokument podpisany wczoraj:

      https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zmiana-rozporzadzenia-w-sprawie-przedterminowych-wyborow-burmistrza-18975440

      Wyboru odbędą się. 19 kwietnia. Epidemia nie epidemia, burmistrza wybrać trzeba.
      • KRM
        31.03.2020 16:52
        Z wyborami uzupełniającymi w samorządach jest ten kłopot, że prawo polskie nie przewiduje ich odwołania, przełożenia itp. Chyba, że z tego samego powodu co wyborów prezydenta państwa. A wybory prezydenta państwa można odłożyć tylko wtedy kiedy wprowadzono stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej. Ale UWAGA: z mocy prawa kadencja prezydenta ulega wtedy przedłużeniu na czas trwania stanu nadzwyczajnego +90 dni. Polecam lekturę art. 228 ust. 7 Konstytucji RP.
      • BabaJaga1
        31.03.2020 16:54
        niewiarygodna wprost glupota i cynizm.
      • BabaJaga1
        31.03.2020 16:56
        KRM konstytucje deptali jak tylko im pasowalo.Z zyciem ludzkim sie nie licza maja je za nic
      • Anonim (konto usunięte)
        31.03.2020 17:04
        Ale to oczywistość. Dziś po prostu opowiadanie o wyborach przeczy narracji o tych ograniczeniach.
        Notabene zakładnikami tej sytuacji są ośmioklasiści i maturzyści.
  • BabaJaga1
    31.03.2020 16:02
    jak slysze o wyborach i o tym,ze na ulice mi wolno jedynie do sklepu i to jak kosmonauta mam wchodzic a po zym majago zdezynfekowa to mi sie "scyzoryk w kieszeni odmyka"-to takie przyslowie a nie wzywania do czegolkolwiek.A jak od jakiego biskupa czy z tego czrodziejskiego radyjka z Torunia uslysze teraz ze w czasie epidemi mam isc na wybory bo to moj chrzescjanski obowoiazek to chyby cho..ra mnie wezmie
  • Fenkuł
    31.03.2020 16:21
    Fenkuł
    Się zastanawiam, jak te parki będą zamykać? Taśmą owiną?
  • Prosiak
    31.03.2020 16:25
    Prosiak
    A to primaaprilisowy kawał. Lepiej od razu wszystkich rozstrzelać i po problemie.
  • KRM
    31.03.2020 16:41
    Poczekajmy z komentarzami do chwili kiedy nowe rozporządzenie ukaże się w Dzienniku Ustaw. Na konferencji prasowej to oni sobie mogą opowiadać co im ślina na język przyniesie ale prawo obowiązuje dopiero wtedy kiedy w sposób legalny zostanie promulgowane - przynajmniej tak było do tej pory.
    Tydzień temu poprzednia wersja stosownego rozporządzenia (wprowadzającego dodatkowe ograniczenia swobód obywatelskich) ukazała się w Dzienniku Ustaw dopiero o godz. 21.
    • KRM
      31.03.2020 16:59
      A teraz władza ma inny kłopot - jak zdążyć z opublikowaniem w Dzienniku Ustaw przepisów tzw. tarczy anty-cośtam. Muszą dzisiaj zdążyć przegłosować to w sejmie. Wysłać do prezydenta. On musi zdążyć to podpisać i jeszcze muszą zdążyć to opublikować w Dz.U. I wszystko przed północą czyli za 7 godzin. A posiedzenie sejmu jeszcze się nie rozpoczęło - chociaż miało się rozpocząć o godz. 13 potem o godz. 16. Ale będzie znowu cyrk = pisanie prawa na kolanie.
      • Anonim (konto usunięte)
        31.03.2020 17:06
        A później będzie tak jak zwykle, czyli przepis A jest sprzeczny z przepisem B, a C wyklucza oba poprzednie.
        To jest dramat ustaw "kolanowych".
      • KRM
        01.04.2020 00:19
        ZDĄŻYLI - na godzinę przed północą w Dz.U. ukazały się zarówno trzy ustawy "tarczy" jak i dwa rozporządzenia. I tu ciekawostka! Minister Zdrowia uchylił prawie w całości swoje rozporządzenie wprowadzające stan epidemii (ograniczające znacznie swobody obywatelskie). W zamian za to władza wydała zupełnie nowe rozporządzenie Rady Ministrów wprowadzające jeszcze większe ograniczenia swobód obywatelskich. W części powielone są tam zapisy z uchylonego właśnie rozporządzenia Ministra Zdrowia - powielone bezmyślnie bo z tymi samymi błędami.
        Ten ruch może świadczyć o tym, że władza doszła do przekonania, iż Minister Zdrowia nie miał prawa ograniczać swobód obywatelskich a prawo takie przysługuje Radzie Ministrów.
      • Anonim (konto usunięte)
        01.04.2020 09:49
        Widziałem to dziś rano. Jakieś kolejne "cudo" z tymi rozporządzeniami. Na moje oko te wczorajsze miały po prostu przykryć te wydane z naruszeniem prawa.
    • BabaJaga1
      31.03.2020 17:14
      nie mam nic przeciwko ograniczeniom skoro sa konieczne.Mnie zlosc zalewa gdy w tym morzu ograniczen slysze,ze wybory musza sie w terminie odbyc koniecznie.
  • CSOG
    31.03.2020 17:35
    Czytam te komentarze i sam już nie wiem co straszniejsze: koronawirus czy wybory w maju? I to i to może zabić! Na szczęście podobno nie wszystkich.
    Ehhh Chyba rzucę to wszystko i pójdę w zakazane miejsca ... Na złość zrobię premierowi, bo głupio i obłudnie gada ...
    Na wybory pewnie nie pójdę. Albo pójdę na te co się nie odbędą. Nie wiem jeszcze. Poczekam zobaczę, poczytam co tam mądrego w komentarzach doradzą :) : )
    • Anonim (konto usunięte)
      31.03.2020 19:28
      Masz racje, bo narracja, że skoro państwo łaskawie pozwala iść do sklepu (ale już od jutra bez żony) to z wdzięczności powinno się iść na wybory, o nie przepraszam zrobić to korespondencyjnie.
      Istnieje poziom absurdu, który dziś przekraczamy.
      Notabene mając tekturowa tarczę i tekturową opozycję. Bo dziś, gdy wiadomo, że PIS zrobi wszystko aby nie odpuścić wyborów, to narażanie ludzi nie ma sensu i opozycja powinna po prostu wycofać swoich kandydatów.
      • CSOG
        01.04.2020 08:53
        Granice absurdu.
        Z tym poziomem absurdu masz rację. Kilka wpisów wyżej ktoś (KRM) deliberuje nad tym do czego ma prawa Minister Zdrowia i jakie prawo przysługuje Radzie Ministrów. Czytam i dziwię się, nikt jeszcze nie zdał tego najważniejszego pytania; Jakie prawa przysługują koronawirusowi SARS Cov2 ? Do czego ma prawa pandemia? Kto, kiedy te prawa ustalił? Pewnie w nocy na kolanie pisał i kolanem przepchnął przez zamknięte drzwi. Robi co chce, gdzie chce i to bez żadnych konsekwencji ten wirus. Opary tych absurdów których namnożyło się więcej, odurzają. Zaczynam już podejrzewać, że tego wirusa wyhodowała może polska polityczna opozycja, aby przeszkodzić obecnej władzy w przeprowadzeniu wyborów. Mogło tak być proszę państwa. A zatem wróćmy do zdrowego rozsądku, proszę. Zróbmy wiec, albo protest i poprośmy obecnie rządzące ugrupowanie aby zachowało się przyzwoicie i honorowo, niech objawi nam swoją empatię dla ludu w ten sposób że wykorzysta obecną pandemię aby odsunąć się od władzy. Więcej kultury obecna władzo, kiedy ktoś pcha się na stołek, trzeba umieć się zachować i ustąpić miejsca. Więcej przyzwoitości obecna władzo, kiedy wybucha pandemia i są ofiary śmiertelne, swoje ambicje polityczne odkłada się na bok i robi się miejsce na polityczne ambicje swoich przeciwników. Nie uczono was tego? Opary, wszędzie opary ... absurdów. A najlepiej jakby w obliczu pandemii obecna władza wycofała swojego kandydata. A ja chcę cukierka.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
12°C Czwartek
noc
9°C Czwartek
rano
16°C Czwartek
dzień
17°C Czwartek
wieczór
wiecej »