• Gość
    14.12.2017 10:11
    U nich nie lata co czwarty a u nas żaden.
  • gosc
    14.12.2017 10:15
    Mamy powód do zmartwień - śmigłowce we Francji nie latają.
  • bb
    14.12.2017 10:16
    A ileż to wrzasku jest o ten złom ze strony opozycji. Kosztowne buble i tyle, więcej napraw niż latania.
  • Zigi
    14.12.2017 10:20
    Możemy latać na samolocikach z papieru. Są tańsze w remoncie, więc autor tekstu byłby pewnie zadowolony. Poza tym to nie nasz problem, my nie mamy ŻADNYCH nowych śmigłowców, nawet takich drogich w remoncie. W najbliższej przyszłości nie zapowiada się, abyśmy mieli jakiekolwiek nowe maszyny, bo jak sam MO przyznał, nie uda się kupić szybko śmigłowców od amerykanów.
  • Krzysiek
    14.12.2017 10:31
    >>ich naprawy kosztują zbyt drogo<<
    Może dlatego, po uzgodnieniu z władzą w Polsce, Polska miała kupić - aby dofinansować remonty francuskich?
    • bb
      14.12.2017 10:52
      O to właśnie Francuzom chodziło aby ktoś im to sfinansował.
      • Gość
        14.12.2017 11:51
        Nam wystarczą drony. W każdym markecie można to kupić. Są tak tanie, że nawet nie trzeba ich remontować tylko można wymienić na nowe. Wystarczy podczepić kamerkę, granat i wyposażyć WOT. To skandal, żeby utrzymywanie nowoczesnego sprzętu wojskowego było kosztowne. Francuzi się przeliczyli bo Polacy w ostatniej chwili dostrzegli szwindel. Jeszcze należy tak załatwić Patrioty. To dopiero kosztuje.
      • bb
        14.12.2017 13:15
        Nie śmiej się z dronów bo to nowoczesna i bardzo skuteczna broń a śmigłowce będą, spokojnie.
        Lepiej ich na razie nie mieć niż było wpakować miliardy w nieloty.
        https://www.tvp.info/34887367/mon-podpisalo-kontrakt-na-drony-1000-sztuk-amunicji-krazacej-trafi-do-polskiego-wojska
    • rrr
      14.12.2017 11:44
      1. Po to sie cos sprzedaje by na tym zarobic i miec srodki finansowe to chyba oczywiste 2. Nikt do tej pory nie przedstawil konkretnych kosztow czyli koszty eksploatacji Caracali a innych smiglowcow.
  • tnn
    14.12.2017 10:52
    Ależ ból głowy mają teraz lemingi.
  • gość
    14.12.2017 11:20
    szkoda, że tyle szumu można było Rosji sprzedać
  • rrr
    14.12.2017 11:31
    Pytanie czy remonty Caracali kosztuja drozej niz innych smiglowcow czy po prostu to brak srodkow w budzecie. W artykule pisze o wiekszych kosztach napraw ale nie pisze co i dlaczego. Powinno sie porownac z kosztami naprawy smiglowcow innych firm bo tak pisanie ze cos podrozalo nie wystarcza.
    • bb
      14.12.2017 13:06
      Pytanie dla czego ich aż tyle wymaga remontu i stoi uziemionych.
      Odpowiedź, bo to dziadostwo stale się psuje i koszty remontu wciąż rosną.
      • rrr
        14.12.2017 13:34
        Podaj jakies dane i napisz skad je masz
      • wues
        14.12.2017 14:05
        Dokładnie tak, podaj jakieś konkretne dane o usterkach. W lotnictwie nie jest tak, że coś nie lata bo jest zepsute. Nie lata nawet jeśli jest sprawne ale nie został przeprowadzony wymagany przegląd. Jeśli Francuzi doprowadzili do tego, że mają tak wysokie koszty utrzymania (monopol, brak konkurencji itp.), to teraz ich nie stać na serwis. Nawiasem mówiąc, nasi rządzący idą dokładnie w tym samym kierunku...
      • bb
        14.12.2017 14:26
        O dane o usterkach caracali pytajcie Francuzów, z pewnością je otrzymacie :) jakby coś było dobre to by latało a nie stało bezczynnie.
      • 1
        14.12.2017 16:54
        wues...ma racje.Skonczyl nalot sprawny czy nie ale i tak musi isc do remontu bo takie sa przepisy.Gdyby nasi trzymali sie przepisow nie doprowadziliby do katastrofy w Smolensku
  • gosc
    14.12.2017 11:33
    I takie barachło chcieli nam wcisnąć żabojady? dobrze że minister Macierewicz powstrzymał ten przewał
    • wues
      14.12.2017 13:53
      Iran kupił od USA kilkadziesiąt myśliwców F4. Po jakimś czasie żaden nie latał. Czy to oznacza, że samoloty były kiepskie, czy zdecydowały o tym inne czynniki (np. embargo). Francuzi oferowali Polsce centrum serwisowe ulokowane na naszym terytorium. Być może bylibyśmy wstanie naprawiać francuskie śmigłowce taniej. My byśmy zarobili oni by mieli latający sprzęt... Podsumowując, nie pisz proszę takich rzeczy, bo ktoś to przeczyta i pomyśli, że to prawda...
      • Mirek
        14.12.2017 15:42
        Te w Iranie uziemione z powodu embarga a czy Francja sama sobie nałożyła jakieś embargo?
  • Gość
    14.12.2017 12:41
    "Co większość ze sprawnych francuskich maszyn bierze udział w różnego rodzaju misjach zagranicznych." - co znaczy to zdanie? bo nie rozumiem...
    • pilot
      14.12.2017 12:55
      znaczy że po przywróceniu zdatności do lotu są w pełni sprawne i mogą wykonywać swoje zadanie.
    • pilot
      14.12.2017 13:00
      proponuję sprawdzić klika rzeczy zanim napiszecie jakąś bzdurę:
      1. jaki jest średni wiek Caracali służących we francuskim wojsku
      2. ile z tych kosztów napraw dotyczy śmigłowców poresursowych
      3. Jakie są plany obsługowo naprawcze Caracali na tle konkurencji
      4. Ile nasz MON wydaje na utrzymanie zdatności do lotu naszych MI-24, MI-14 czy MI-8 i porównanie tych danych z kosztami Caracali
      5. Ile nasz MON wydał na przywrócenie resursu poresursowym SU-22
    • gosc
      14.12.2017 15:35
      Nie musisz niczego rozumieć to jest artykuł sponsorowany, który ma uzasadnić słuszność decyzji ministra Maciarewicza.
  • Mirek
    14.12.2017 20:11
    W zeszłym roku godzina lotu śmigłowca Caracal kosztowała 34 000 euro do tego wzrastające koszty remontu to było to co uziemiło ten przestarzały sprzęt.
  • Fryderyk
    15.12.2017 08:07
    Zmanipulowana informacja.
  • Damian
    16.12.2017 18:36
    Tak, ale my mieliśmy kupić nowe, z gwarancją!
  • taka prawda
    17.12.2017 11:34
    Rację miał Macierewicz.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
dzień
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
wiecej »