Możemy latać na samolocikach z papieru. Są tańsze w remoncie, więc autor tekstu byłby pewnie zadowolony. Poza tym to nie nasz problem, my nie mamy ŻADNYCH nowych śmigłowców, nawet takich drogich w remoncie. W najbliższej przyszłości nie zapowiada się, abyśmy mieli jakiekolwiek nowe maszyny, bo jak sam MO przyznał, nie uda się kupić szybko śmigłowców od amerykanów.
Nam wystarczą drony. W każdym markecie można to kupić. Są tak tanie, że nawet nie trzeba ich remontować tylko można wymienić na nowe. Wystarczy podczepić kamerkę, granat i wyposażyć WOT. To skandal, żeby utrzymywanie nowoczesnego sprzętu wojskowego było kosztowne. Francuzi się przeliczyli bo Polacy w ostatniej chwili dostrzegli szwindel. Jeszcze należy tak załatwić Patrioty. To dopiero kosztuje.
Nie śmiej się z dronów bo to nowoczesna i bardzo skuteczna broń a śmigłowce będą, spokojnie. Lepiej ich na razie nie mieć niż było wpakować miliardy w nieloty. https://www.tvp.info/34887367/mon-podpisalo-kontrakt-na-drony-1000-sztuk-amunicji-krazacej-trafi-do-polskiego-wojska
1. Po to sie cos sprzedaje by na tym zarobic i miec srodki finansowe to chyba oczywiste 2. Nikt do tej pory nie przedstawil konkretnych kosztow czyli koszty eksploatacji Caracali a innych smiglowcow.
Pytanie czy remonty Caracali kosztuja drozej niz innych smiglowcow czy po prostu to brak srodkow w budzecie. W artykule pisze o wiekszych kosztach napraw ale nie pisze co i dlaczego. Powinno sie porownac z kosztami naprawy smiglowcow innych firm bo tak pisanie ze cos podrozalo nie wystarcza.
Dokładnie tak, podaj jakieś konkretne dane o usterkach. W lotnictwie nie jest tak, że coś nie lata bo jest zepsute. Nie lata nawet jeśli jest sprawne ale nie został przeprowadzony wymagany przegląd. Jeśli Francuzi doprowadzili do tego, że mają tak wysokie koszty utrzymania (monopol, brak konkurencji itp.), to teraz ich nie stać na serwis. Nawiasem mówiąc, nasi rządzący idą dokładnie w tym samym kierunku...
wues...ma racje.Skonczyl nalot sprawny czy nie ale i tak musi isc do remontu bo takie sa przepisy.Gdyby nasi trzymali sie przepisow nie doprowadziliby do katastrofy w Smolensku
Iran kupił od USA kilkadziesiąt myśliwców F4. Po jakimś czasie żaden nie latał. Czy to oznacza, że samoloty były kiepskie, czy zdecydowały o tym inne czynniki (np. embargo). Francuzi oferowali Polsce centrum serwisowe ulokowane na naszym terytorium. Być może bylibyśmy wstanie naprawiać francuskie śmigłowce taniej. My byśmy zarobili oni by mieli latający sprzęt... Podsumowując, nie pisz proszę takich rzeczy, bo ktoś to przeczyta i pomyśli, że to prawda...
proponuję sprawdzić klika rzeczy zanim napiszecie jakąś bzdurę: 1. jaki jest średni wiek Caracali służących we francuskim wojsku 2. ile z tych kosztów napraw dotyczy śmigłowców poresursowych 3. Jakie są plany obsługowo naprawcze Caracali na tle konkurencji 4. Ile nasz MON wydaje na utrzymanie zdatności do lotu naszych MI-24, MI-14 czy MI-8 i porównanie tych danych z kosztami Caracali 5. Ile nasz MON wydał na przywrócenie resursu poresursowym SU-22
W zeszłym roku godzina lotu śmigłowca Caracal kosztowała 34 000 euro do tego wzrastające koszty remontu to było to co uziemiło ten przestarzały sprzęt.
Może dlatego, po uzgodnieniu z władzą w Polsce, Polska miała kupić - aby dofinansować remonty francuskich?
Lepiej ich na razie nie mieć niż było wpakować miliardy w nieloty.
https://www.tvp.info/34887367/mon-podpisalo-kontrakt-na-drony-1000-sztuk-amunicji-krazacej-trafi-do-polskiego-wojska
Odpowiedź, bo to dziadostwo stale się psuje i koszty remontu wciąż rosną.
1. jaki jest średni wiek Caracali służących we francuskim wojsku
2. ile z tych kosztów napraw dotyczy śmigłowców poresursowych
3. Jakie są plany obsługowo naprawcze Caracali na tle konkurencji
4. Ile nasz MON wydaje na utrzymanie zdatności do lotu naszych MI-24, MI-14 czy MI-8 i porównanie tych danych z kosztami Caracali
5. Ile nasz MON wydał na przywrócenie resursu poresursowym SU-22