• Obserwator
    16.02.2018 12:52
    Autoportret przedstawia diabła w stroju biskupim - jakby nie patrzeć.
  • Obserwator
    16.02.2018 12:54
    Tytuł wprowadza czytelnika w błąd, bo sugeruje, że 20 000 młodych ludzi wzięło udział w tym evencie. Z treści jednak wynika, że event jest dopiero organizowany.
  • nicki
    16.02.2018 12:57
    rekolekcje na stadionie, na arenie, a dlaczego nie w kościele? W Łodzi świątyń nie brakuje. Chodzi o to by młodych odciągnąć od kościoła?
    • tempestas
      16.02.2018 13:10
      A może chodzi o to by myśleli o Bogu i poza Kościołem?
      • kj
        16.02.2018 13:22
        Nie mam nic przeciwko, byle by nie została tam odprawiona msza, bo to miejsce nie spełnia wymogów stawianych w KPK.
      • tempestas
        16.02.2018 13:46
        Prawda, to znaczy też prawda, czy może raczej po części prawda, w sumie kłamstwo. Msza poza miejscem świętym może być sprawowana w miejscu odpowiednim, jeżeli istnieje taka konieczność. Uprzedzając następną prowokację - w punkcie 108. instrukcji Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów Redemptionis Sacramentum : "O tym, czy istnieje taka konieczność, za każdym razem zgodnie ze zwyczajem na terenie swojej diecezji będzie rozstrzygał biskup diecezjalny", którym tak się szczęśliwie składa jest bp. Ryś. Idź trollować gdzie indziej...
      • odpowiadając
        16.02.2018 14:13
        Wyraźnie nie rozumiesz instrukcji: biskup ma rozstrzygać, czy naprawdę istnieje taka konieczność, czyli na być sędzią, a nie dowolnie decydować, bo biskup to nie Pan Bóg i faktów nie może kreować. Poza tym pozostaje problem tych wszystkich wątpliwych "rekolekcji" na stadionie, w hali sportowej, w plenerze i gdzie tam jeszcze.
      • kj
        16.02.2018 14:32
        Nie bój się, znam prawo i przepisy Kościoła i znam uprawnienia biskupa. Wiem też, że on będzie rozliczony przez Boga, czy spełniał obowiązki, jakie nałożył na niego Kościół.

        Bp Grzegorz nie jest moim biskupem, jest mi od niego coraz dalej, więc to nie mój problem. Ja mam gdzie pójść, by uczestniczyć w liturgii katolickiej. Martwię się młodych katolików (jeszcze katolików?), którym się pokazuje, że stadion i ławka przykryta obrusem są równie dobrym miejscem na Ofiarę Pańską.
      • tempestas
        16.02.2018 14:32
        Jeżeli biskup osądzi, że taka konieczność istnieje to Mszę odprawi i należy się tej decyzji podporządkować. A swoją drogą są w Łodzi kościoły na 20000 ludzi?
      • bb
        16.02.2018 15:17
        @Tempestas, im chodzi o to aby jak najmniej ludzi mogło słuchać o Panu Bogu, typowe spychanie wiary tylko do kościołów i nigdzie po za nimi.
      • Bartosik
        20.02.2018 20:22
        Powiem przekornie - czy 20 tysięcy, czy tylko 50, młodzież jest zawsze taka sama - zdecydowana większość olewa zupełnie religię (a jak idzie, to z przymusu i przeważnie albo gada z kolegami, albo się bawi czym popadnie, a nieraz i dziewczynę poderwie). Pytanie więc, czy się opłaca robić jakieś "rekolekcje z mocą" (i nota bene z wszelkim łamaniem przepisów - domyślam się, że będą niestety grać Mocni w Rduchu :( ), skoro jedyne, co młodzi zapamiętają, to "fajną muzę", "odbijanie piłki" i inne takie. Na pewno nie to, co biskup powie. Nawet jakby sam Pan Jezus w ludzkim ciele przyszedł i mówił. Taka prawda. I żadne spędy tu nie pomogą.
  • G.
    16.02.2018 14:06
    Piękna wiadomość :)
  • Lena
    16.02.2018 15:37
    A czy zgłosili się tych 20000 osób ? Czyli może nie ma potrzeby szukania tak wielkiego kościoła ?
  • robak
    16.02.2018 17:30
    adyć w grupie siła - tyle że tylko ta euforyczna - bo jak przychodzi życie to euforia opada a pozostaje pustka wewnętrzna i pytanie onego człeka - a gdzie ty jesteś Panie , przeca na stadionie my się razem cieszyli . te zbiegowiska nic dobrego nie wnoszą . pozdrawiam
    • bb
      16.02.2018 17:48
      Ewangelia wg św. Mateusza (Mt 18)
      18 Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co zwiążecie na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążecie na ziemi, będzie rozwiązane w niebie.
      19 Dalej, zaprawdę, powiadam wam: Jeśli dwaj z was na ziemi zgodnie o coś prosić będą, to wszystkiego użyczy im mój Ojciec, który jest w niebie. 20 Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich".

      No ale dla @robaka, to jest oczywiście nic dobrego.
      • Bartosik
        20.02.2018 20:26
        Tak, tak, 20 tysięcy "w imię Jezusa". A wyjdzie, że z tysiąc (może dwa) w Jego imię, a reszta "w imię wpisu do indeksu".
  • gość
    16.02.2018 17:47
    Drogi Moderatorze - jeżeli usuniesz tego posta, to rozumiem i mam choć nadzieję, że wprawiłem Cię w dobry humor. Czytam już któryś raz komentarze, pod artykułem w którym informuje się o czymś dobrym, a niektórzy nie widzą tego dobra, widzą natomiast, że ksiądz nie był przepisowo ubrany... Przypomina mi to pewien dowcip:
    Pewien dobry, pobożny człowiekj umarł i trafił do nieba. Św. Piotr przywitał się z nim serdeczenie i zaczął oprowadzać. W pewnym momencie z oddali dobiegły ich odgłosy gitary. Św. Piotr zaraz wytłumaczył, że tu niedaleko mieszkają ludzie, którzy kiedyś byli w Oazie i tak sobie grają. Nieco dalej usłyszeli z oddali równy marszowy krok. Jak się okazało niedaleko mieszkali zwolennicy pielgrzymek, którym pozostało przyzwyczajenie do maszerowania. Przeszli jeszcze kawałek i nagle św. Piotr mówi:
    -A teraz musimy iść cichutko, na paluszkach.
    -A czemu? - zapytał towarzyszący mu człowiek.
    Bo tutaj niedaleko mieszkają tradycjonaliści. A oni są przekonani, że są tutaj zupełnie sami.
    • kj
      16.02.2018 18:44
      Znane i lubiane.

      W odpowiedzi na Twoją obserwację mogę Ci tylko zacytować naszego Pana: "to należało czynić, i tamtego nie opuszczać" (Łk 11,42). Dobre intencje bp. Grzegorza i zielonoświątkowe metody ewangelizacji to jedno, łamanie przepisów liturgicznych lub infantylizacja wiary - to drugie. Nikt nie krytykuje prób ewangelizowania dzieciaków, krytyka dotyczy formy, która jest głęboko niekatolicka. "Tymczasem to należało czynić, i tamtego nie opuszczać."
      • tempestas
        16.02.2018 19:34
        No to może konkretnie - który przepis liturgiczny został złamany. Deklarował Pan znajomość prawa.
      • tempestas
        16.02.2018 19:52
        Pozwolę sobie jeszcze dorzucić tylko fragment z encykliki ECCLESIA DE EUCHARISTIA JPII, choć nie wiem czy tego papieża akurat uznaje Pan za prawowiernego: 8. Gdy myślę o Eucharystii, patrząc na moje życie kapłana, biskupa i Następcy Piotra, wspominam spontanicznie wiele chwil i miejsc, w których dane mi było ją sprawować. Pamiętam kościół parafialny w Niegowici, gdzie spełniałem moją pierwszą posługę duszpasterską, kolegiatę św. Floriana w Krakowie, katedrę na Wawelu, bazylikę św. Piotra oraz wiele bazylik i kościołów w Rzymie i na całym świecie. Dane mi ją było również sprawować w wielu miejscach na górskich szlakach, nad jeziorami i na brzegach morskich; sprawowałem ją na ołtarzach zbudowanych na stadionach, na placach miast... Ta różnorodna sceneria moich Mszy św. sprawia, iż doświadczam bardzo mocno uniwersalnego — można wręcz powiedzieć kosmicznego charakteru celebracji eucharystycznej. Tak, kosmicznego!
      • kj
        16.02.2018 19:54
        Nie tylko znajomość prawa - ale i logiki. Żaden przepis nie został złamany, co najwyżej: zostanie złamany, bo imprezka jeszcze się nie odbyła.
      • tempestas
        16.02.2018 20:20
        Wymija się Pan od odpowiedzi. Jaki w takim razie zostanie złamany, jeżeli abp. Ryś zdecyduje się na odprawienie Mszy? I czy JPII również złamał prawo odprawiając Mszę "na górskich szlakach, nad jeziorami i na brzegach morskich" czy też "na ołtarzach zbudowanych na stadionach"?
      • kj
        16.02.2018 20:30
        Jeśli na mszy były używana perkusja lub gitara elektryczna, to tak. I jeśli na tych rekolekcjach (nie daj Boże!) zostanie odprawiona Eucharystia z użyciem perkusji lub gitary elektrycznej, to tak.
      • tempestas
        16.02.2018 20:58
        I znowu unik. Sprawa instrumentów jest jasna i oczywista, reguluje ją przecież Instrukcja Konferencji Episkopatu Polski o muzyce kościelnej. Napisał Pan "miejsce nie spełnia wymogów stawianych w KPK", a ja zapytałem, ale może nie dość jasno: Jaki przepis Kodeksu Prawa Kanonicznego Kościoła Katolickiego z 1983r. zabrani biskupowi diecezjalnemu odprawienia Mszy świętej na stadionie? Stwierdził Pan przecież, że taki istnieje...
      • śwjacenty
        17.02.2018 09:50
        Zielonoświątkowcy już dawno zorientowali się, że takie masowe stadionów albo namiotowe ewangelizacje są jak słomiany ogień. Bardziej skuteczna jest praca w małych grupach i docieranie indywidualne.
    • Michał Patycki
      16.02.2018 19:16
      Tradsi jednak w niebie! Dzięki za danie nam nadziei! ;)
  • Anonim (konto usunięte)
    16.02.2018 22:59
    To my do Kościoła mamy się dopasowywać, nie Kościół do nas. Tak proste a tak trudne do zaakceptowania.
  • śwjacenty
    17.02.2018 13:34
    To Kościół jest Prawdą Drogą i Życiem?
  • Anna
    21.03.2018 08:44
    A ja uważam że to ŚWIETNA INICJATYWA!:):)
    Skoro, jak piszesz - "młodzież taka jest" to należy mówić do niej w jej języku. Świat przed młodymi roztacza tyle "atrakcyjnych" ofert ociekających złem, agresją, cierpieniem.... młoda głowa jest atakowana zewsząd przez reklamę, marketing.... Stwarzajmy im alternatywy. Od czegoś trzeba zacząć. I nie poddawać się w docieraniu do ludzi ze Słowem Bożym. Nie narzekać ludziska tylko się cieszyć - jeśli choćby jeden młody człowiek dzięki tym rekolekcjom zainteresuje się tematem to CHWAŁA PANU!!
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
16°C Piątek
dzień
wiecej »