• gość
    28.03.2018 15:22
    Biedne dzieci odarte z dzieciństwa. Idąc tą logiką, to należałoby też obniżyć wiek pełnoletności z 18 na 15 lat, co pociągałoby też dalsze konsekwencje na zasadzie "wszystko o 3 lata wcześniej". Niestety tak nie będzie, a to tylko oznacza, że dzieci będą miały o 3 lata dłuższą "męczarnię" szkolną.
    • ab
      29.03.2018 09:52
      We Francji mianem "szkoa" określane jest też przedszkole. I o tym mowa w artykule.
    • Ola
      29.03.2018 11:32
      Dlaczego "obdarte z dzieciństwa"? W tym wieku dzieci w szkole/przedszkolu się bawią/śpiewają/opiekunowie im czytają. 3-4 lata to jest wiek kiedy przyjaźnie i zabawa z innymi dziećmi staje się bardzo ważna. Jeśli szkoła jest "męczarnią" to jest to problem niezależnie od wieku dzieci.
      • gość
        29.03.2018 12:20
        Ja poszedłem do przedszkola w wieku 6 lat i to nie było przedszkole, tylko obóz koncentracyjny (szkoła również). W ogóle był to najgorszy okres mojego dzieciństwa (traktowanie uczniów bez godności, stosowanie przemocy fizycznej, psychicznej i werbalnej itp.), co skutkowało m. in. nerwicą, depresją i wieloma innymi problemami, nie tylko zdrowotnymi i z którymi borykam się po dziś dzień. Dlatego żadnemu dziecku nie życzę tego, co ja przeszedłem w tym czasie i zawsze będę uważał, że przed 6. rokiem życia to za wcześnie. Po to właśnie, by maksymalnie skrócić te "męczarnie".
      • Ola
        29.03.2018 23:32
        W zupełności się zgadzam, że złe traktowanie dzieci jest niedopuszczalne i ma fatalne i długofalowe skutki. Z drugiej strony jestem przekonana, że to zupełnie nie są realia współczesnych Francuskich przedszkoli - choćby patrząc na to, że 95% rodziców posyła tam swoje dzieci (a niezależnie też czytałam niezłe opinie). Zgodzę się z tym, że to czy pomysł jest dobry zależy od jakości przedszkoli, tego co dzieci mają tam robić (zgadzam się, że za dużo 'nauki' za wcześnie jest niedobre), ile będzie dzieci w grupie, ile czasu dziecko będzie tam spędzać dziennie i jaki okres przewidziany jest na przyzyczajanie się dziecka (to znaczy przychodzenia z rodzicem, żeby mialo czas zaufać nauczycielom zanim z nimi zostanie samo).
  • TomaszL
    28.03.2018 15:36
    Nic nie jest lepsze dla rozbijania więzi rodzinnych niż przymus edukacji malutkich dzieci.
    • ola
      29.03.2018 11:41
      Dlaczego chodzenie do szkoły/przedszkola ma rozbijać więzi rodzinne? Może zależy na jak długo, ale kilka godzin dziennie (np w UK 3-latki+ maja darmowe 3 godziny przedszkola dziennie) myślę, że ma duże korzyści dla dzieci. Pewnie istnieją rodzice, którzy są w stanie zapewnić swoim dzieciom ciekawe zabawy, codzinnie brać je na plac zabaw, zapewnić kontakt z rówieśnikami itd., ale z tego co widze, jest to bardzo trudne i dzieci, które nie chodzą do przedszkola najczęściej spędzają dużo czasu oglądając telewizje/grając w gry komputerowe, co akurat jest dosyć fatalne dla ich rozwoju.
      • TomaszL
        29.03.2018 11:46
        Piszę o przymusie, a nie o chodzeniu do przedszkola. Moje dzieci chodziły przez kilka lat do przedszkola, ale był to nasz dobrowolny, świadomy i celowy wybór. A nie nakaz administracyjny.
      • gość
        29.03.2018 12:30
        Tomaszu, przymus a dobrowolność dla tak małych dzieci, to to samo. Dla nich to oznacza te same skutki, więc sam sobie zaprzeczasz.
      • ola
        29.03.2018 23:08
        Istnieje możliwość uczenia dzieci w domu (homeschooling). Podejrzewam, że właśnie o to chodzi, żeby to była świadoma decyzja rodziców. Nie wiem, czy obowiązek szkolny jest lepszy od możliwości posłania dzieci do przedszkola, ale myślę, że ma to swoje plusy, więc zaskakują mnie bardzo drastyczne i jednostronne komentarze.
  • ehh
    28.03.2018 18:17
    3 letnie dzieci do szkoły?! To już naprawdę jest wariatkowo! Czyli państwo francuskie przejmie dzieci. Nie mówiąc o tym, że na takie ekscesy nawet sowiecka Rosja się nie decydowała, ehhhhhh! Ani też Korea Północna, chociaż tam dzieci w wieku szkolnym tylko w domu u rodziców nocują. Ale co tam, jak widać państwo laickie jest zawsze państwem totalitarnym, czasem ten totalitaryzm jest większy niż w komunizmie.
  • Marek
    28.03.2018 18:22
    "Produkcja" lewactwa ciąg dalszy.
  • Anonim
    28.03.2018 19:36
    Chore. Brak słów
  • wujek_Olek
    28.03.2018 23:35
    wujek_Olek
    Konsekwentna kontynuacja bolszewizmu i narodowego socjalizmu, bezbożne państwo IV. neoliberalnej LBGTQIAZD...Rzeszy będzie dzieci instrumentalizowało do kontroli rodziców. Jak już dzisiaj instrumentalizuje nasze żądze i przywary dla kontroli społeczeństwa … m.in. prywatyzując cenzurę.
  • Leon XIII
    28.03.2018 23:48
    Władza ojcowska jest tego rodzaju, iż ani zniknąć nie może, ani być pochłoniętą przez państwo; to samo i wspólne z życiem ludzkim ma źródło. Dzieci są cząstką ojca i jakby rozszerzeniem osoby ojcowskiej; a prawdę mówiąc, to nie same o własnej mocy, ale przez społeczność rodzinną, w której się urodziły, wchodzą do społeczności państwowej i w niej biorą udział. Z tego też względu, że dzieci są przez naturę cząstką ojca, pozostają pod władzą rodziców tak długo, jak długo nie potrafią używać osobistej wolności (S. Thom. Summa Theol. II-II, Qu. X. art. XII). Jeśli zatem socjaliści, odsuwając w cień powagę rodziców, wprowadzają w jej miejsce opatrzność państwową, grzeszą przeciw naturalnej sprawiedliwości i rozrywają jedność rodziny. --- Leon XIII, Rerum Novarum
  • gość
    29.03.2018 07:55
    Pewnie jest jeszcze opór w społeczeństwie przed "edukacją" seksualną 3-latków, stąd ten przymus, by móc indoktrynować, seksualizować i deprawować maluchy.
  • Gość
    29.03.2018 17:43
    po pierwsze dopiero planuje, po drugie co nam do tego (co nie znaczy, że popieram takie obniżanie wieku)
  • Ilonaaa
    02.11.2018 18:30
    Kto to pisze... przedszkola bedą musiały przyjąć rolę prawdziwych szkół ! Co za bzdury. Obowiązek nie oznacza, że przedszkole zamienia się w szkołę. Tak na marginesie procent przedszkolaków jaki uczęszcza nieobowiązkowo we Francji to ponad 90 % !
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
8°C Środa
wieczór
6°C Czwartek
noc
5°C Czwartek
rano
11°C Czwartek
dzień
wiecej »