Komentarze do materiału/ów:
Istnieje nieodłączna więź między ekumenizmem a misją chrześcijańską.
Zakończył się diecezjalny etap procesu beatyfikacyjnego sługi Bożej.
Jeśli szukasz pracy w Watykanie wejdź na portal: "Lavora con noi" - "Pracuj z nami".
Jest różnica pomiędzy pamięcią faktu, a życiem ze świadomością jego konsekwencji. Chrzest też jest tylko jeden, a jednak wielu ludzi zapomina o tym, że są ochrzczeni i jakie są tego konsekwencje. O chrzcie ma przypominać zanurzenie ręki w wodzie przy wejściu do kościoła i znak krzyża uczyniony tą ręką. O pamięci nie można myśleć tylko i wyłącznie w sposób dosłowny.
Podsumowując: takie zbiorowe „akty strzeliste” mają wielkie znaczenie.
Sugerują wielką ostrożność przy wygłaszaniu tego typu komentarzy. Owszem, nie można czynić z religii narzędzia walki politycznej, ale nie można w sposób tchórzliwy odżegnywać się od religii lub, co gorsza, sprzeciwiać się jej tylko dlatego, że pełni się funkcję polityczną.
Tak się składa, że stwierdzenia typu „nie można mieszać religii z polityką” wyciąga się najczęściej wtedy kiedy trzeba zakneblować ludzi religijnych po to, żeby polityka mogła w buciorach wkroczyć na pole zarezerwowane dla religii. „Nie można mieszać religii z polityką”? Być może, ale co to tak naprawdę znaczy?
"Cesarzowi co cesarskie, Bogu co boskie"
też być może?
Pytasz dlaczego niektórzy się buntują? Ano dlatego, że taka jest natura herezji protestanckiej, jeden buntujący się, i modernistycznej, drugi buntujący się. Istotą deformacji Lutra był bunt przeciwko Bożemu Objawieniu, Bożemu prawu i Bożemu porządkowi szczególnie w życiu społecznym. A więc mamy wyjaśniony pierwszy przypadek. Drugi jest podobny, bo modernizm jest herezją protestancką przeflancowaną na grunt katolicki. Obie herezje buntują się więc przeciwko społecznemu panowaniu Chrystusa.
Wcale nie powinno nas to dziwić, bo Chrystus w Ewangelii niejednokrotnie o tym mówił, np. w przypowieści o Królu, który oddał w dzierżawę swoje królestwo, sługom, ale ci nie chcieli mu służyć i pozabijali Jego sługi, a potem zabili Jego Syna. Przypowieści o robotnikach w winnicy są podobne.
My katolicy powinniśmy więc przyjąć społeczne panowanie Chrystusa Króla nie zważając na heretyków i buntowników, których kiedyś nasz Król nędznie wytraci, jak zapewnia nas Ewangelia.
ani wasze drogi moimi drogami".
Wytrać ich w gniewie, wytrać, by już ich nie było, by wiedziano, ze Bóg króluje w Jakubie i po krańce ziemi.
Ps 47,08
Gdyż Bóg jest Królem całej ziemi, hymn zaśpiewajcie!
Bóg króluje nad narodami, Bóg zasiada na swym świętym tronie.
J 1,49 Odpowiedział Mu Natanael: ”Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś Królem Izraela!”
J 18,33 Wtedy powtórnie wszedł Piłat do pretorium, a przywoławszy Jezusa rzekł do Niego: ”Czy Ty jesteś Królem Żydowskim?”
...
J 18,36 Odpowiedział Jezus: ”Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stad”.
J 18,37 Piłat zatem powiedział do Niego: ”A wiec jesteś królem?” Odpowiedział Jezus:
”Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na
świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego
głosu”.
J 19,15 A oni krzyczeli: ”Precz! Precz! Ukrzyżuj Go!” Piłat rzekł do nich: ”Czyż króla waszego mam ukrzyżować?” Odpowiedzieli arcykapłani: ”Nie mamy króla tylko Cezara".
Mt 27,11 Jezusa zaś stawiono przed namiestnikiem. Namiestnik zadał Mu pytanie:
”Czy Ty jesteś królem żydowskim?” Jezus odpowiedział: ”Tak, Ja nim jestem”.
Mt 27,25 A cały lud zawołał: ”Krew Jego na nas i na dzieci nasze”.
Mk 15,02 Piłat zapytał Go: ”Czy Ty jesteś królem żydowskim?” Odpowiedział mu: ”Tak, Ja nim jestem”.
Mk 15,12 Piłat ponownie ich zapytał: ”Cóż wiec mam uczynić z tym, którego nazywacie Królem Żydowskim?”
Mk 15,13 Odpowiedzieli mu krzykiem: ”Ukrzyżuj Go!”
Ojcze nasz, który jesteś w niebie, święć się imię Twoje, przyjdź KRÓLESTWO Twoje ...