Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie info.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Dokładnie 85 lat temu, 15 marca 1936 roku, po zaledwie 227 dniach budowy na szczyt Kasprowego Wierchu wjechał pierwszy wagon kolei linowej.
Żąda tego TPN, a PKL nazywa całą sprawę absurdem. Konflikt między nimi narasta od kilku miesięcy.
Część majątku kolejek linowych na Kasprowy Wierch, w tym górna stacja kolei głównej na szczycie oraz kolej krzesełkowa w Kotle Goryczkowym, przejdzie na własność Skarbu Państwa - dowiedziała się nieoficjalnie PAP z dwóch różnych źródeł. Stosowna umowa ma być podpisana w środę.
Starosta tatrzański, w którego gestii znajdą się za kilka miesięcy tereny, budynki i urządzenia kolei linowych w rejonie Kasprowego Wierchu zapowiada, że Polskie Koleje Linowe będą ponosiły znaczące opłaty za ich dzierżawę. Spółka liczy na porozumienie ze starostą.
10 wakacyjnych weekendów, 18 gwiazd, 16 supportów i kilkadziesiąt tysięcy uczestników koncertów granych 1123 m n.p.m. Tak wygląda w liczbach Hej Fest – festiwal muzyczny zorganizowany na Gubałówce przez Polskie Koleje Linowe. W niedzielę 11 września odbył się ostatni koncert i wręczenie nagród w konkursie supportów.
Wiosenny przegląd techniczny kolejki na Kasprowy Wierch.
I tak będzie do 13 maja. Trwa bowiem przerwa techniczna.
24 kwietnia na szczycie Kasprowego Wierchu już po raz 9. spotkali się miłośnicy tej góry oraz Tatr, by wziąć udział w Mszy św. Eucharystii przewodniczył dominikanin o. Marcin Dąbkowicz, kustosz sanktuarium na Wiktorówkach.
Na Kasprowym Wierchu z okazji jubileuszu 80-lecia kolejki odbył się koncert zespołu Zakopower.
Budowano ją przez 227 dni, a pierwszy wagonik dotarł na szczyt dokładnie 15 marca 1936 roku. Koszt jej budowy przekroczył ówczesne 3,5 mln zł.