Walia: Kontrowersyjne reklamy wiary w cuda

Brak komentarzy: 0

Charity Finance/pd

publikacja 19.02.2009 11:31

Na protestancki Kościół Wszystkich Narodów z Cardiff złożono skargę za niestosowną kampanię reklamową.

Skarga, która wpłynęła do czuwającej nad standardami reklamowymi w Wielkiej Brytanii organizacji ASA, dotyczyła napisów na materiałach promujących Kościół Wszystkich Narodów. Wynikało z nich, że podczas spotkania z kaznodzieją Donem Double, na które zapraszano, można wyleczyć się z raka, depresji, czy AIDS. „Czy jesteście gotowi na cud?” – głosiła treść sloganu. ASA uznała, iż tego typu informacje mogą wprowadzać czytających je ludzi w błąd, sugerując jakoby leczenie medyczne nie było chorym potrzebne, gdyż można je zastąpić spotkaniem z cudotwórcą. Władze Kościoła zrezygnowały z niefortunnych materiałów promocyjnych, ale jak zapowiedziały w oficjalnym komunikacie, nie zrezygnują z dalszego reklamowania się w Cardiff, zaś „Don Double to ewangelik, dzięki któremu tysiące ludzi uwierzyło w Jezusa Chrystusa, natomiast on sam nie jest uzdrawiaczem i nigdy czegoś podobnego nie twierdził” – czytamy w opisującym całą sprawę „Charity Finance”.

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona