„Rzeczpospolita” leci w dół

Fatalne wyniki sprzedaży zanotowała „Rzeczpospolita” w listopadzie ubiegłego roku. Przypomnijmy: w tym właśnie miesiącu doszło do zmian personalnych w redakcji tej gazety.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” wyniosło niespełna 101 tys. egzemplarzy. To jeszcze nie najgorzej, choć i tak oznacza to spadek o około 25 tys. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.

Dużo słabsza była natomiast sprzedaż kioskowa (sprzedaż egz. wydań drukowanych). Spadła ona mniej więcej o połowę - z niespełna 28 tys. do około 15 tys. egz. i jest dwa razy niższa niż np. sprzedaż kioskowa „Gazety Polskiej Codziennie”. Oznacza to, że sprzedaż „Rz” ciągnie głównie prenumerata. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy dotychczasowi abonenci utrzymają ją w roku 2012. Jeśli nawet tak się stanie, to - jak się wydaje - po odejściu wielu znanych dziennikarzy dziennik ten pozostanie co najwyżej gazetą urzędników i księgowych.

Najpopularniejszym dziennikiem pozostaje „Fakt” (rozpowszechnianie płatne – niespełna 345 tys, sprzedaż kioskowa – ok. 343 tys.). Na drugim miejscu w kategorii sprzedaży kioskowej znajduje się „Super Express” (159 319 egz.), który wyprzedził dotychczasowego wicelidera, czyli „Gazetę Wyborczą” (153365 egz.). „GW” wciąż jeszcze jest lepsze od „SE” w kategorii rozpowszechniania płatnego razem, ale i tak spadło jej ono o około 50 tys. egz. (z 298 213 egz. do 250 447 egz.).

(Podane relacje to porównania listopada 2012 do listopada 2011  r.)

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
10°C Piątek
wieczór
8°C Sobota
noc
5°C Sobota
rano
7°C Sobota
dzień
wiecej »