Informacyjna polityka Kościoła

Polscy duchowni nie mają spójnej polityki informacyjnej i strategii wychodzenia z kryzysów. Są przekonani, że problemy rozwiązują się same - twierdzi Rzeczpospolita.

W artykule zatytułowanym "Jak powiedzieć, żeby nie powiedzieć" czytamy: Od końca maja, gdy ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski oznajmił, że ma zakaz prowadzenia dalszych badań nad agenturalną przeszłością krakowskich duchownych, wydarzyło się wiele. Dwa tygodnie temu ks. Isakowicz i kardynał Stanisław Dziwisz wymienili braterski uścisk przed kamerami. Wcześniej metropolita krakowski publicznie przeprosił skrzywdzonych przez księży - agentów. Te gesty nie zlikwidowały jednak problemu. I nie chodzi tylko o to, jak rozwiązać sprawę duchownych współpracujących z SB, ale o to, jak o takich problemach informuje Kościół. Specjaliści public relations mówią głośno to, co wielu ludzi przyznaje anonimowo: rozegranie przez Kościół sprawy księdza Zaleskiego było nieprofesjonalne. - Opinia publiczna jest w stanie zrozumieć, że problem lustracji jest skomplikowany i nie można go rozwiązywać po wariacku. Ale trzeba dać jej czytelny sygnał, złożyć obietnicę, że w takim a takim terminie opublikujemy opracowanie historyków na ten temat - mówi dyrektor agencji PR Profile Rafał Szymczak. - Nie stało się to od razu i powstało wrażenie, że sprawę zamiata się pod dywan. Piotr Czarnowski, jeden z najlepszych polskich specjalistów PR: - Jeżeli wziąć pod uwagę konserwatywne metody działania Kościoła w dziedzinie komunikacji, to zostało to rozegrane całkiem nieźle. Gdyby chodziło o firmę komercyjną, to powiedziałbym, że fatalnie. Zdaniem ekspertów PR wszystko, co zdarzyło się po tym, jak ks. Isakowicz poinformował o zakazie, powinno się zdarzyć wcześniej. Wtedy Kościół uniknąłby kryzysu. Krakowski kryzys lustracyjny nie jest pierwszym, który pokazuje, jak Kościołowi brakuje strategii wychodzenia z trudnych sytuacji. Pierwszą PR-owską porażką była w 2002 r. sprawa poznańskiego arcybiskupa Juliusza Paetza, podejrzanego o wykorzystywanie seksualne kleryków. - W sytuacjach kryzysowych w Kościele dominuje przeświadczenie, że problem się jakoś rozwiąże - mówi prezes Katolickiej Agencji Informacyjnej Marcin Przeciszewski. - To podejście nie wróży sukcesu. W sytuacji kryzysu wydarzenia dzieją się szybko i opinia publiczna oczekuje szybkiej reakcji - tłumaczy Rafał Szymczak z PR Profile.

«« | « | 1 | 2 | 3 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
16°C Środa
dzień
17°C Środa
wieczór
14°C Czwartek
noc
10°C Czwartek
rano
wiecej »