Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie info.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Charzyńska-Wójcik: Dzielenie ludzkich zachowań na zachowania kobiet i mężczyzn jest uproszczeniem, sprowadzeniem do jednego – właściwie dwóch – mianowników rozległej, złożonej gamy postaw.
My podjęliśmy „ryzyko”, aby studiować teologię w dzisiejszych czasach, dlatego chcemy szukać odpowiedzi - mówi Mikołaj Grzenkowitz, prezes Koła Naukowego Teologów KUL, które organizuje kulowski Tydzień Eklezjologiczny już od 50 lat.
Ks. prof. Krzysztof Góźdź: 26 kwietnia emerytowany papież – Benedykt XVI przyjmie delegację KUL na specjalnej audiencji. Teologowie wręczą mu na niej wszystkie wydane dotąd po polsku tomy serii "Opera omnia".
Czy Kościół jest "sztywny", a Duch spontaniczny? Czy objawienia to histeria? Czy istnieje prawda w innych religiach? Warto o to zapytać.
Na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie będzie można studiować katolicką teologię.
27 lipca 1918 r. decyzją Zjazdu Biskupów Królestwa Polskiego powołano Uniwersytet Lubelski.
„Im bardziej jesteśmy uczniami doświadczającymi radości i niepokoju w poszukiwaniu Boga, tym skuteczniej możemy towarzyszyć innym w ich poszukiwaniach” – napisał Papież w przemówieniu przekazanym delegacji profesorów i wychowawców Archidiecezjalnego Seminarium w Mediolanie, których przyjął na audiencji z okazji 150-lecia powstania czasopisma „Szkoła Katolicka” (La Scuola Cattolica).
Kongregacja Edukacji Katolickiej oficjalnie uznała studia licencjackie z zakresu judaizmu i relacji chrześcijańsko-żydowskich na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim.
To pomysł młodych ludzi, którzy postanowili wzorem starożytnych szkół, usiąść pod drzewami w parku i rozmawiać o tym, co nurtuje młode pokolenie.
Duchowymi dziejami chrześcijańskiej i postchrześcijańskiej Europy wstrząsnęły trzy rewolucje. Hasło pierwszej brzmiało: Chrystus – tak, Kościół – nie. Drugiej: Bóg – tak, Chrystus – nie. Trzeciej: człowiek – tak, Bóg – nie. Czy jesteśmy świadkami rewolucji czwartej?