Reklama

  • obserwator-kontestator
    30.06.2009 01:33

    Stary layout tego portalu był prostszy i duzo bardziej przejrzysty. Fajnie wyglądał nawet prz zmniejszonym (niepełnoekranowym) oknie przegladarki. Obecnie mojego ff mam zmaksymalizowanego i mimo to ten portal mi sie po prostu nie mieści na szerokość. Jest to wnerwiające. Poza tym, te boxy: dlaczego box sondy jest 2x szerszy od boxu dyskusje? wygląda to beznadziejnie, mimo, że zielony to kolor nadziei. Jakos ciężko jest sie w tym połapać. O ile to jeszcze mozliwe prosiłbym o mozliwość pozostawienia wyboru pomiędzy starym, a nowym wyglądem, tak jak to zrobił onet. Rozumiem, żeście sie starali, ale moim zdaniem, trochę wam to nie wyszło.

    No to jeszcze cos na plus, żeby nie było, że wszystko do bani.

    Bardzo dobrze, że wprowadziliście mozliwośc pewnego formatowania tekstu w komentarzach.i podział rss-ów, Dobrze, że usunęliście to pole do wpisywania emaili, które było niezłą pożywką dla botów spamerskich.

  • Ryan
    30.06.2009 08:44

    Odświeżenie strony było jak najbardziej potrzebne - stara wyglądała zbyt przestarzale i była brzydka! Nowa natomiast jest świetna w porównaniu ze starą... acz nadal z "graficznego" punktu widzenia jest średniej jakości... Ale tu przecież nie o ty chodzi :)

    Myślę jednak, że są dwie rzeczy, o których mółbym wspomnieć... System oceny wiadmości - nie podoba mi się to, bo cóż jest ocenianie? Powaga tekstu? Stylistyka? Formatowanie? Aktualność? Ja nie wiem, cóż miałbym oceniać... Dać niską ocenę gdyż w tekście mowa jest o niepokojących wydarzeniach...? Nad tym trzeba się zastanowić...

    Druga rzecz to sprawa wertykalnej wielkości strony... Zbyt dużo jest przewijania i przewijania i przewijania... :)

  • Joanna Kociszewska
    30.06.2009 10:25

    Strona jest dostosowana do rozdzielczości 1024x... i wyższych. Może zmiana rozdzielczości coś pomoże?

    • obserwator-kontestator
      30.06.2009 15:30

      No własnie. A powinno byc max do 1024, a nie od. Ja mam rozdzielczość 1280x1024 (więcej z mego trupka nie wycisnę) i mi się ten serwis ledwo miesci w przeglądarce. Ale wystarczy powiekszyć nieco tekst i od razu pojawia sie przewijanie. Moim zdaniem serwis www to nie jest noworodek, żeby go ciągle przewijać :-)

      Jeszcze dodam, że nie każdy oględa strony w tzw. pełnym oknie. Dlatego np stary layout mi sie podobał, bo mogłem sobie zwęzić okno FF, i nadal iwidzieć cały serwis.

      Teraz mi pozostaje jedynie korzystanie z opery, a tego nie lubię, niestety.

  • koko
    30.06.2009 11:52

    Nie dziala RSS. Za duzo ruchomych gadzetow.

    • obserwator-kontestator
      30.06.2009 15:24

      @ koko

      Nie działa stary rss. Ale nowy [a raczej nowe, bo jest ich kilka, jak zauważyłem] działa, tylko trzeba sobie zmienić linka.

      @ ksg

      Ja też mam takie odczucie. jak pierwszy raz zobaczyłem tę nową szatę graficzna, to się zastanawiałem czy przypadkiem ktoś z redakcji nie umarł.

      ==================================================

      REASUMUJĄC:

      Fajnie, że jest nowa szata, ale nadaje się do gruntownej poprawki.

  • Cassioo
    30.06.2009 13:00

    Niestety typografia leży na stronie, szczegółnie główna (ale też info) - jest tam tyle różnic, krzywizn i asymetrii, że po dłuższym patrzeniu może wywołać ból głowy. Grafik się chyba nie spisał, albo miał za mało czasu.

    Niemniej dobrze, że są zmiany.

  • ksg
    30.06.2009 13:12

    Odnowienie szaty graficznej było potrzebne, ale dobór kolorów podstawowych jest według mnie zupełnie nietrafiony. Po włączeniu strony głównej po prostu "smuci" oczy i daje przygnębiające odczucie. Logo jest białe i zielone, zgadza się, ale to tez wcale nie znaczy, że tło strony ma być w tak chłodnym odcieniu. Zresztą grafik chyba jeszcze lepiej wypowiedziałby się na temat jak bardzo wieje chłodem z nowej szaty wiary.pl. Co do układu, to i tak życie podpowiada bardziej praktyczne rozwiązania, więc nie ma się co czepiać. Pozdrawiam i życzę pomyślnego rozwoju portalu.

  • Stanisław Miłosz
    30.06.2009 16:08

    Jest jak trzeba - ergonomicznie. Jarmarczne kolory, mimo że efektowne, szybko męczą. Grafika i układ też w porządku. Portal nie jest dla wesołków lub przedszkolaków, więc trochę surowa oprawa jest jak najbardziej na miejscu.

    Z rozdzielczością problemów nie mam, dobrze się wyświetla już od 800x (mniejszej nie mogę sprwdzić, bo nie mam takiego monitora).

    Do tego gdzie co się znajduje trzeba się PO PROSTU przyzwyczaić i nie marudzić.

    W plikach RSS brakuje mi wyświetlania daty i czasu wiadomości.

    Na razie tyle.

  • asdf
    30.06.2009 20:24

    Wolałam stary portal, i nie za bardzo podoba mi się nowy, choć może to kwestia przyzwyczajenie. Portal przypomina teraz onet.pl. Uwypuklone w nim zostało, że stał się serwisem informacyjnym, a więc to co było jego zaletą i czego było dużo w portalu - formacja chrześcijańska odsunęło się gdzieś na dalszy plan.

    A przede wszystkim mętny jest ten kolor. Dajcie jasnej, świeżej zieleni bo ona kojarzona jest z wiarą.pl.

    • Ks. Lewandowski
      06.07.2009 13:56

      asdf, dzięki nowej stronie głównej jest na odwrót. To właśnie teraz możemy wydobyć więcej treści formacyjnych, niż w starym układzie. Cała prawa kolumna jest formacyjna. O ile do tej pory udawał się wyciągnąć na główną najwyżej dwa artykuły z serwisu, to teraz każdy serwis formacyjny ma własne okno z miejscem na jeden artykuł i cztery zajawki. Jedyna zmiana dotyczy codziennego rozważania, które teraz nie ma charakterystycznej 60x60 pikseli ikonki, natomiast zachowuje swoją niezmienioną formułę.

  • Joanna Kociszewska
    30.06.2009 22:30

    Do szerokości: strona powinna się mieścić w 1024 px bez mrugniecia okiem. Ma poniżej 1000 px szerokości.

    Z formacji nikt rezygnowac (ani zmniejszać) nie zamierza i nic nie znikło :-)

  • Serafin
    01.07.2009 08:58

    Korzystam z nagłówków RSS przy pomocy igoogle i w związku z tym mam dwie uwagi:

    - Zazwyczaj odnośnik do subskrypcji kanałów znajduje się już na stronie tytułowej. W tej chwili trzeba go trochę poszukać.

    - Każdy kanał powinien zawierać nazwę serwisu, np. Wiara.pl - najnowsze. Wtedy pośród kilku subskrybowanych kanałów wiadomo, skąd są pobrane nagłówki.

  • Stanisław Miłosz
    01.07.2009 11:47

    Czy Redakcja może ujawnić klucz wg którego przy jednych wiadomościach udostępnia komentowanie, przy innych nie udostępnia?

     

  • hubert
    01.07.2009 12:28

    Czy można coś zrobić z tymi biało-czarnymi zdjęciami autorów w prawym gónym rogu? Takie biało-czarne, wycięte i na sinym tle wyglądaja jak zdjęcia topielców z kroniki policyjnej

    A poza tym wszystko na plus!

    • peres
      02.07.2009 00:28

      popieram !!! koniecznie zmienic te trupio-zielone fotki!!! Nie mozna dac kolorowych twarzy na bialym tle? Wtedy stana sie zywsze, poki co wygladaja tak jak kolega hubert napisal...

  • Joanna Kociszewska
    01.07.2009 13:09

    Stanisławie: klucz nazywa się skleroza ;-) Który dokument chciałeś skomentować, a nie został włączony? ;-)

    • Stanisław Miłosz
      03.07.2009 23:04

      Pytałem poważnie i wcale nie potwierdzenia sklerozy oczekiwałem. Ta bowiem przypadłość jest już tak po.wszechna (my wiemy że oni wiedzą, oni wiedzą że my wiemy, i jest git), że dziwne byłoby gdyby nie dotknęła redaktorów Wiary. Klucz jakiś zatem musi w tej "wiarowej" przypadłości jednak być skoro zablokowana jest możliwość skomentowania takich njusów jak:
      - "PiS: Rząd oszukał pracowników"
      http://info.wiara.pl/doc/278351.PiS-Rzad-oszukal-pracownikow
      czy też:
      - "Zagrożone stanowisko dla Buzka"
      http://info.wiara.pl/doc/279307.Zagrozone-stanowisko-dla-Buzka
      Czyżby to był przejaw "parasola ochronnego" nad "kimś"? Aż wierzyć się nie chce, że tak mogłoby być.
      A poza tym, co to za sugestia, że ja tak egostycznie, bo sam bym chciał skomentować? Ja naprawdę dla "wspólnego dobra" ...

       

    • Joanna Kociszewska
      07.07.2009 11:32

      Oba teksty mają już włączone komentarze. Na początku nie mieliśmy odruchu dodawania tej funkcji do informacji...

    • obserwator-kontestator
      13.07.2009 15:49

      ... i dalej odruchu nie macie - np.: http://info.wiara.pl/doc/290105.Biurowiec-Nie-kolo-katedry

      Może lepiej by było, żeby mozliwość komentarza dodawała się automatycznie,  natomiast ręcznie byście ewentualnię tę możliwość wyłączali w wymagających tego momentach?

       

      Nie dość że bajzel, trupi kolor, to jeszcze na dodatek nie działa :-(

  • Loslau
    01.07.2009 21:58

    Nie podobają mi się zakładki: INFO Z KOŚCIOŁA Z POLSKI i tak dalej ponieważ trzeba je przełączać.  A tak jest OK

  • antysmok
    02.07.2009 17:37

    Pod względem merytorycznym to czuję się trochę na portalu jak dziecko we mgle :)... po prostu nie mogłem przez dłuższy czas znaleźć Sondy. A co do treści, to cieszę, że są teraz wiaromości nie tylko kościelne i niezwiązane do końca z  "wiarą". Chyba ograniczę już wizyty na ogólnopolskich portalach informacyjnych. Zamieniają się one coraz bardziej w "bulwarówki".

  • Anna
    03.07.2009 15:49

    Nowy portal ma swoje plusy, ale tez wiele minusow. Plusem jest to, ze sa codzienne czytania. Natomiast duzym minusem jest to, ze jest o wiele mniej wiadomosci koscielnych, ktore na starym portalu byly bardzo ciekawe i dobre. Brak tez omowien i artykulow na tematy religijne. Wiadomosci "swieckie" mozna znalezc na wielu stronach. Strona religijna powinna przede wszystkim informowac o zyciu Kosciola. Nowa strona jest tez kiepska pod wzgledem graficznym. Jest smutna i odpychajaca. Licze na to, ze bedzie udoskonalana i w koncu zadowoli wszystkich stalych uzytkownikow. Pozdrawiam. Anna

    • obserwator-kontestator
      03.07.2009 21:39

      "jest o wiele mniej wiadomosci koscielnych, ktore na starym portalu byly bardzo ciekawe i dobre. Brak tez omowien i artykulow na tematy religijne."

      Moze pora kupić okulary? A moze wystarczy nauczyc się szukać?

      Wiem tylko tyle, "zaprenumerowałem" sobie rss-a z wiadomościami tylko kościelnymi i stwierdzam, że naprawdę jest tego sporo. A świeckie mi się nie pokazują i czytam tylko kościelne.

      "Nowa strona jest tez kiepska pod wzgledem graficznym. Jest smutna i odpychajaca. Licze na to, ze bedzie udoskonalana i w koncu zadowoli wszystkich stalych uzytkownikow."

      Też na to liczę.

  • Stanisław Miłosz
    03.07.2009 22:35

    Możecie (to do przedmówców) nie czepiać się kolorystyki? Kolorystka jest jak najbardziej odpowiednia, skorelowana z naszą smutno-odpychającą rzeczywistością, trupio-zieloną codziennością.

    Wolicie, radosny europejski błękit? To go w Niebie zaznacie. Już nad przyśpieszeniem Wam tego szczęścia usilnie pracują co niektórzy. Odrobinę cierpliwości.

     

    • obserwator-kontestator
      04.07.2009 18:13

      No własnie jakbyśmy mogli, to bysmy się nie czepiali :-)

      A poza tym, co do "smutno-odpychającej rzeczywistości i trupio-zielonej codzienności" Arka Noego śpiewa, że każdy święty chodzi usmiechnięty. A skoro nasza rzeczywistość jest niewesoła, to nie trzeba tego stanu pogłębiac trupio zielonym kolorem. Dosyć jest ludzi, którzy zalewaja zycccie innych ludzi zgorzkniałym jadem narzekań na rzeczywistość. A cała sztuka polega na tym, żeby zauważając istniejące zło potrafić wlać w ludzkie dusze jak najwięcej optymizmu, który pobudza do czynienia dobra. Chrześcijaństwo nie jest religią rozpaczy, lech religią nadziei. Nie czekamy na potępienie, lecz na zbawienie.

      Błękit nieba nie jest kolorem męczącym, a dobrze się wszystkim kojarzy (może poza Panem Stanisławem Miłoszem) i podnosi na duchu.

  • Marek W.
    06.07.2009 09:16

    Nie bardzo pamiętam stary portal, czy w nim też tak epatowano ekumenizmem? Przyznam, że to trochę razi, na pierwszy rzut oka.

    • Stanisław Miłosz
      07.07.2009 12:09

      Też epatowano. Po prostu dróżnik zaspał i zwrotnicy nie przestawił, a pociąg (do ekumenizmu też) swoją masę ma i sporo musi przejechać, nim się zatrzyma. Prawo bezwładności, Marku.
       

       

  • Apla
    06.07.2009 11:03

    Co sie tak czepiacie kolorów?!  Gdyby w tle zastosowano wyrazisty, ostry kolor to wszyscy by narzekali, że ich razi w oczy i nie da się tego jarmarku dłużej oglądać. Mnie się podoba ta zgaszona zieleń - jest subtelna, wyważona i elegancka. Wystarczająco dużo pstrokacizny wnoszą reklamy i wszystkie te migające banerki. Sam portal bardzo mi się podoba - jest uporządkowany,  przejrzysty i miły dla oka.

    • obserwator-kontestator
      06.07.2009 23:01

      O ile na podsrtronach konkretnych, pojedynczych artykułów, czy nawet tej sondy jest jako taki porządek, to na samym wiara.pl jest tak wymieszane, że już chyba bardziej się nie da. Mam nadzieję, że nie zrobią takiego "porządku" z pozostałymi serwisami na wiara.pl, które wyglądaja prosto i ładnie i wiadomo, gdzie czego szukać.

    • Stanisław Miłosz
      07.07.2009 12:05

      A mnie się podoba radosny rozgardiasz na stronie głównej portalu, Kontestatorze. Dzięki temu gość-użytkownik może poczuć się jak odkrywca.
      :)

       

  • kara
    07.07.2009 13:19

    Podoba mi się nowa, odświeżona wiara, choć według mnie strona główna jest bardzo chaotyczna. Udało mi się juz zorientować co gdzie ulokowano, ale nie zmieniło to poczucia bałaganu i przypadkowości. Jeśli chodzi o kolory, to jasne są jak najbardziej o.k., tyle tylko, że mogłyby być bardziej pogodne niż wybrane.

    Bardzo się ciesze, że jest taki portal jak wiara (mam na myśli przede wszystkim treści). Pozdrawiam cała redakcję oraz czytelników.

  • Maciej Zaśko
    08.07.2009 07:48

    Ogólnie jest niezła poza stroną główną. Straszny tam bajzel, Wygląda jak słup ogłoszeniowy niesprzątany od 15 lat tyle tego tam na czepiane

    • obserwator-kontestator
      08.07.2009 11:51

      @ Maciej Zaśko & kara

      Straszny tam bajzel, Wygląda jak słup ogłoszeniowy niesprzątany od 15 lat.

      Dokładnie.

      Ale, jak widać wszystko jest robione pod Stanisława Miłosza, który jako (na razie) jedyny z komentujących uwielbia ten bałagan, i który chyba jest ulubionym komentującym dla redakcji wiara.pl.

    • obserwator-kontestator
      08.07.2009 11:54

      A przy okazji zauważyłem mała usterkę technicznę. Otóz skrypt z tej strony nien wiedziec czemu wyciął z wypowiedzi imiona osób, którym odpowiadałem, a które po prostu zaznaczyłem i wkleiłem, srypt zostawił tylko znaczki @ oraz &.

      Bardzo nieładnie to teraz wygląda.

    • Stanisław Miłosz
      09.07.2009 12:46

      Ujął bym to inaczej Kontestatorze, to raczej Portal jest moim ulubieńcem, niż ja dla Redakcji. Przypuszczam, że dla Redakcji jestem trochę jak rzep na psim ogonie. Zapewniam, że nie jest to moja imaginacja i pewne podstawy by tak myśleć mam.

      Zamiast tu z przekąsem takie rzeczy o mnie opowiadać, proponuję samemu częściej się udzielać.

      :)
       

  • Viator
    08.07.2009 18:50

    Bajzel na głownej? To chyba kwestia przyzwyczajenia. Moim zdaniem jest aż za bardzi przejrzyście. TYlko dla przyzwyczajonych gdzie co szukać na starej wierze jest przejrzyściej. Pamiętajcie Panowie i Panie, kto się przyzwyczaja - idiocieje

  • kruk
    09.07.2009 21:45

    Zmiana zdecydowanie korzystna. Wszystkie treści bardzo przejrzyście pogrupowane. Świetny serwis informacyjny. Bardzo dobrze, że oprócz informacji religijnych pojawiły się wiadomości świeckie. Mam nadzieję, ze także inne srwisy się zmienią. Wielkie gratulacje dla redakcji. Wiara to teraz zdecydowanie najlepszy portal katolicki w internecie.

  • Router
    10.07.2009 04:51

    Żeby tak jeszcze mieć konto e-mail na tym portalu... Marzenie!

  • Stanisław Miłosz
    10.07.2009 13:00

    Właśnie drugi raz potknąłem się na "możliwościach" nowego portalu. Otóż okazało się, że nie mogę wpisać komentarza dłuższego niż 1000 znaków (razem z tagami i rozwinięciem znaków specjalnych). To jest mniej niż na ekai.pl, bo tam komentarz może mieć 2000 znaków, co też bywa czasem za mało ale zawsze lepiej. Mam zasadę wypowidania się zwięźle ale czasem tak bywa, że myśl trzeba rozwinąć. Dzielenie wypowiedzi na kawałki daje śmieszny efekt ponieważ kolejność wyświetlania komentarzy jest od najnowszego, wychodzi więc na to że trzeba wpisywać komentarz od końca, po to by dla czytelnika był zrozumiały. Dobrze jeszcze że nie od prawej do lewej (co na portalu "ekumenicznym" może by i nie było takie głupie).


  • Stanisław Miłosz
    10.07.2009 13:02

    cd.
    Domyślam się że na "starym" portalu komentarze były zapisywane w plikach tekstowych a teraz upychane są w bazie ale czy użtkownika musi kuchnia interesować?
    Reasumując, proszę Szanowna Redakcjo coś z tym zrobić. :) Bo się żyć nie da. Z Portalem.
     

    • obserwator-kontestator
      10.07.2009 14:04

      Stanisław, no nie narzekaj :-)

      Od narzekania, to ja jestem.

      ALe, wracając do rzeczy, to masz rację z tym przycinaniem komentarza do wielkości prawie sms-a :-)

  • barbara
    10.07.2009 14:59

    Dlaczego nie mozna pisac komentarzy do artykulow GN - np. tego "Nie wszystkiemu winna Dusia" ?

  • ja
    11.07.2009 11:12

    trudno mi znaleźć homilie na daną niedzielę, te najnowsze homilie, a nie w bloku na cały rok. pozdrawiam:)

  • PTRqwerty
    11.07.2009 15:50

    ujdzie

  • psur.pl
    11.07.2009 20:10

    Przede wszystkim podobają mi się informacje "świeckie". Dotychczas ciężko było o alternatywę do serwisów typu onet.pl. Gdyby jeszcze znalazło się miejsce dla wiadomości sportowych...

  • obserwator-kontestator
    15.07.2009 10:52

    Pozostaje jeszcze kwestia: Po co w ogóle ta ankieta?

  • żydówka
    16.07.2009 08:28

    mój komentarz z dn.15.07.2009 dotychczas nie pojawił sie - to jest wiarygodność w najwyzszym wydaniu

    • obserwator-kontestator
      16.07.2009 14:43

      To nie wiarygodność, tylko cenzura :-)

    • Stanisław Miłosz
      16.07.2009 23:08

      To nie cenzura tylko polityka informacyjna. Znaczy - formacja, znaczy - ochrona przed deformacją.

       

    • obserwator-kontestator
      17.07.2009 10:58

      Jak zwał, tak zwał (ja wiem, że niektórym cenzura kojarzy sie tylko z czasami prl-u, ale cenzura nie musi mieć pejoratywnego zabarwienia, kiedy służy ochronie godności osoby ludzkiej), skutek jest taki sam. Są wycinane wulgaryzmy i inne (nieprzyzwoite, kłamliwe, obraźliwe itp. itd.) treści, które nie powinny sie tu pojawiać. I bardzo dobrze, że tak jest.  :-)

  • Bogna Białecka
    17.07.2009 12:18

    Niemożność wpisania komentarza pod newsem - nie podoba mi się.

  • ewa
    19.07.2009 11:01

    aktualny, otwarty, poszukujacy i interesujacy

    • obserwator-kontestator
      19.07.2009 17:32

      i szukający sensacji, nie potrafiący odróznić informacji ważnej od rzeczy nieistotnych. wuystarczy, żeby jakaś gazeta (zwłaszcza wybiórcza) coś napisała n/t związany z Kościołem i oczywiscie wiara.pl musi to powtórzyć, nie bacząc na to, że niejednokrotnie są to informacje na poziomie brukowca.

  • Paweł
    19.07.2009 21:08

    Jestem bardzo zadowolony. Wiadomości są przejrzyste, zrozumiałe i ciekawe. Można chwilkę czasu spędzić na interesującej lekturze...  : )

  • Wojtek
    24.09.2009 18:54
    Nie pamiętam starej strony, więc trudno porównać. Ale ta podoba mi się.
Dyskusja zakończona.

Komentarze do materiału/ów:

Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Reklama

Reklama

Reklama

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
5°C Niedziela
wieczór
3°C Poniedziałek
noc
2°C Poniedziałek
rano
3°C Poniedziałek
dzień
wiecej »