Argentyna: 50-lecie agencji AICA

Argentyńska agencja katolicka AICA obchodzi złoty jubileusz.

Utworzona przez tamtejszy episkopat w trudnym okresie prześladowań pierwszy tygodniowy biuletyn opublikowała 11 czerwca, równo 50 lat temu. Gdy w Argentynie podpalano kościoły, a nawet kurię w Buenos Aires, biskupi nie mieli innej możliwości przemawiania własnym głosem jak poprzez swoje media. Zadaniem agencji było przygotowywanie serwisów dla gazet, biuletynów parafialnych i diecezjalnych oraz dla stacji radiowych. Z czasem rosła też liczba prenumeratorów, szukających informacji niedostępnych gdzie indziej. Od 10 lat agencja AICA ma własną stronę internetową. Pięć razy w tygodniu (od poniedziałku do piątku) przygotowuje nieodpłatny serwis wiadomości z życia Kościoła w Argentynie i na świecie. Miguel Woites, który przez pierwszych 10 lat był jej redaktorem naczelnym, a przez następne 40 lat dyrektorem generalnym pamięta wiele trudności, przez które trzeba było przechodzić. Wspomina, że nie raz myślał by zostawić tę pracę, ze względu na kłopot z utrzymaniem rodziny. „Jednak kiedy przyłożyłem rękę do pługa nie mogłem oglądać się wstecz. Nasza zasługa – podkreśla dyrektor generalny - polega tylko na tym, że byliśmy narzędziem w rękach Boga i hierarchii”.

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
23°C Sobota
wieczór
18°C Niedziela
noc
14°C Niedziela
rano
18°C Niedziela
dzień
wiecej »