Zmienią się zasady wypłacania becikowego - informuje MZ. Dostaną je ci, którzy okażą zaświadczenie potwierdzające co najmniej jedną wizytę ciężarnej u ginekologa lub położnej. Dotychczas wymagano zaświadczenia, że kobieta była pod opieką lekarską od 10. tyg. ciąży.
Blisko 2,3 tys. osób skorzystało w styczniu tego roku z preferencyjnych kredytów mieszkaniowych w ramach programu "Rodzina na swoim". Łączna wartość tych kredytów przekroczyła 421,3 mln zł - poinformował w środę Bank Gospodarstwa Krajowego.
Polskie dzieci są najbiedniejsze w całej Unii Europejskiej. Nawet dzieci w Meksyku mieszkają w mniej przeludnionych domach – mówi prezes Związku Dużych Rodzin Trzy Plus Joanna Puzyna-Krupska w rozmowie z Dariuszem Wilczakiem na łamach Newsweeka.
Nauczyciele dwóch katowickich gimnazjów postanowili stanowczo przeciwstawić się uczniom obrzucającym ich wyzwiskami i przeszkadzającym w prowadzeniu lekcji. Wezwani przez nich policjanci przesłuchali 17 nastolatków - chłopców i dziewcząt - którym udowodniono łącznie 160 przypadków znieważania pedagogów.
Ponad 1,1 mln zł zebrano podczas kampanii "Grunt to rodzina" organizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja. Rozpoczął się konkurs na przedsięwzięcia edukacyjne dla rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych, które zostaną dofinansowane dzięki środkom zebranym w ramach kampanii.
43 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach - wynika z sondażu Ipsos. Badani deklarują, że powodem takiej reakcji jest ogólny poziom reklam w polskiej telewizji, które ich nudzą lub irytują.
Już 69 firm z całej Polski zgłosiło się do konkursu "Mama w pracy", organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja, który wyróżnia pracodawców najbardziej przyjaznych wobec pracujących mam. Zgłoszenia można przesyłać do końca lutego.
W ciągu ostatnich czterech lat - między igrzyskami w Turynie a olimpiadą w Vancouver, która rozpocznie się 12 lutego - zmalało zainteresowanie polskich kibiców zimowymi dyscyplinami sportu.
Zacznijmy jeść kiełbasę - apelują przedstawiciele polskiego sektora mięsnego i zapowiadają pierwszą akcję promującą jedzenie mięsa. Choć kampania "Mięso krzepi" jeszcze się nawet nie zaczęła, wegetarianie już obiecują kontrę - pisze "Metro".
„Małżonkowie, którzy się rozwodzą, nie wiedzą, co tracą. Rozejście się nie jest żadnym rozwiązaniem, tylko przyznaniem się do porażki, rezygnacją z walki”.