Replika skradzionego pierścienia kard. Stefana Wyszyńskiego powróciła we wtorek do Muzeum Archidiecezjalnego w Gnieźnie. Jego przekazanie odbyło się podczas mszy św. celebrowanej w katedrze gnieźnieńskiej przez prymasa Polski abp. Józefa Kowalczyka.
Susan Sarandon nazwała Benedykta XVI „nazistą”.
Katolicy, prawosławni, przedstawiciele ruchów ewangelikalnych oraz protestanci kilku denominacji podpisali się pod listem do prezydenta Chile Sebastiana Piñery w obronie życia, małżeństwa i rodziny. Podkreślili, że wartości, za którymi się opowiadają, są „fundamentem społeczeństwa” a obowiązkiem rządu jest ich upowszechnianie.
W zbliżającym się Dniu Refleksji, Modlitwy i Dialogu w Asyżu wezmą udział nie tylko wyznawcy różnych religii, ale także niewierzący – zapowiada przewodniczący Papieskiej Rady kultury, kard. Gianfranco Ravasi.
Był jednym z najpopularniejszych polskich biskupów, doskonałym duszpasterzem otwartym na nowe potrzeby społeczne i ludzi najbardziej potrzebujących, szczególnie dobrze znanym i lubianym przez dziennikarzy. 10 lat temu, 18 października 2001 r. w wypadku samochodowym zginął bp Jan Chrapek. Miał 53 lata.
Ukraiński Kościół Greckokatolicki zaprotestował przeciwko karze siedmiu lat więzienia dla byłej premier Julii Tymoszenko.
19 października 1991 r. w Warszawie zmarł ks. Jan Zieja, uczestnik wojny polsko-bolszewickiej, kampanii 1939 r., Powstania Warszawskiego, naczelny kapelan Szarych Szeregów oraz współtwórca Komitetu Obrony Robotników. Był autorytetem moralnym dla wielu działaczy opozycji w PRL.
Po wieloletnich staraniach wspólnota syryjskoprawosławna będzie mogła wznieść kościół w Stambule. Takie zezwolenie jest w Turcji bezprecedensowe. Stanowi owoc rozmów z najwyższymi tureckimi władzami, w tym z prezydentem i premierem.
Na prywatnej audiencji w Watykanie Benedykt XVI przyjął 17 października prezydenta Mongolii, Tsakhiagiina Elbegdorja.
Krzyż w Sejmie to kwestia polskości, a więc tożsamości – uważa ks. prof. Franciszek Longchamps de Berier z Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Komitetu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Jego zdaniem, „brak krzyża nie oznacza neutralności”, a „nawiązywanie do czasów, kiedy w budynku na Wiejskiej nie wisiał krzyż kojarzy się źle”.