Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie info.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
MSWiA sprawdza, czy gminne fotoradary służą poprawie bezpieczeństwa na drogach, czy celom biznesowym. Ze względu bowiem na wysokie koszty sprzętu (ok. 200 tys. zł) niektóre gminy decydują się na dzierżawę fotoradarów od prywatnych firm - ujawnia "Rzeczpospolita".
Z polskich dróg mają zniknąć atrapy fotoradarów, a urządzenia te mają być wyraźnie oznakowane i widoczne tak, by przede wszystkim spełniały rolę prewencyjną i przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa na drogach - zakłada nowela przepisów o ruchu drogowym.
Zwiększenie limitów prędkości na autostradach i drogach ekspresowych, a także uporządkowanie przepisów dotyczących stosowania fotoradarów przewiduje nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która weszła w życie w piątek. Policja zapowiada brak pobłażliwości dla kierowców łamiących określone limity.
Od piątku Główny Inspektorat Transportu Drogowego przejmie obsługę fotoradarów. Początkowo będzie ich 75, ale jeszcze w tym roku inspekcja chce kupić 300 kolejnych urządzeń.
Główny Inspektor Transportu Drogowego rozważa, czy nie zwrócić się do Ministra Sprawiedliwości o zaostrzenie kar dla złodziei i wandali niszczących fotoradary. Obsługująca system fotoradarów inspekcja drogowa boryka się z kradzieżami i dewastacją sprzętu.
300 nowych fotoradarów pojawi się w czerwcu br. na polskich drogach - przewiduje Inspekcja Transportu Drogowego. Jednak wcześniej kierowcy muszą być gotowi na to, że fotoradary będą robić zdjęcia nie tylko przodów, ale też tyłów samochodów.
Ponad 200 wniosków z prośbą o ustawienie fotoradarów otrzymał od mieszkańców i władz samorządowych Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Władze stołecznego Wilanowa przekazały GITD dwa fotoradary, które mają stanąć w dzielnicy - to pierwszy taki przypadek w Polsce.
Ograniczenie liczby fotoradarów o ok. 80 proc. i pozostawienie ich jedynie tam, gdzie poprawiają bezpieczeństwo obywateli, np. przy szkołach i szpitalach - postuluje Solidarna Polska. Argumentuje, że teraz wiele fotoradarów służy wyłącznie "łupieniu" kierowców.
Rząd woli straszyć mandatami, niż usuwać przyczyny wypadków. Sprawę zbada NIK.
Minister transportu Sławomir Nowak podpisał rozporządzenie, wprowadzające wymóg cyklicznego audytu lokalizacji stacjonarnych fotoradarów zainstalowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego i samorządy - poinformował w piątek resort transportu.