• z
    17.06.2018 20:39
    Kpiny i propaganda sukcesu. Odcinek Tychy-Bielsko Biała, czyli jakieś 35km, zabiera godzinę - półtora, zwłaszcza w okolicach Pszczyny więcej się stoi niż jedzie.
    • co ty nato
      18.06.2018 11:04
      Myślisz że nowa droga ekspresowa S1 Mysłowice - Bielsko Biała nie pomoże tutaj? Ja nie widze propagandy tylko konkrety, etapy, terminy, gwarancje finansowe.
  • Seitz
    17.06.2018 22:34
    Nie zwolnił tempa PIS. W chwili obecnej w budowie znajduje się 1310 kilometrów dróg ekspresowych i autostrad. Niewiele brakuje do rekordu z 2012 roku. Nie liczymy tutaj dróg w przygotowaniu, w uzgodnieniach środowiskowych, w projektowaniu, w przetargu. 3510 kilometrów dróg ekspresowych i autostrad jest w eksploatacji. To wiecej niż Wielka Brytania jeśli uwzględnić ich parametry.
  • Oska
    18.06.2018 09:17
    Czy pan Minister Adamczyk powiedział coś na temat kolei, zrównoważonego transportu itp.? Dalej tylko i wyłącznie drogi, drogi, drogi? Dla tych co nie wiedzą. Przez Skoczów przebiega nieczynna od 2009 r. linia kolejowa Bielsko-Biała - Cieszyn. Kolejne rządy marginalizują kolej, zmieniając Polskę w jedną wielką drogę szybkiego ruchu. Spaliny, hałas, miliony aut i ciężarówek. A co z ekologicznym środkiem transportu, jakim jest kolej? Co Pan Minister ma do powiedzenia o reaktywacji i remoncie linii z Bielska do Cieszyna? Dlaczego z Katowic oraz z Krakowa nie ma bezpośrednich połączeń kolejowych do Słowacji przez Żywiec i Zwardoń? Kilka lat temu jeszcze były.
  • Oska
    18.06.2018 09:18
    Przedmówca pisze: "W chwili obecnej w budowie znajduje się 1310 kilometrów dróg ekspresowych i autostrad. Niewiele brakuje do rekordu z 2012 roku. Nie liczymy tutaj dróg w przygotowaniu, w uzgodnieniach środowiskowych, w projektowaniu, w przetargu. 3510 kilometrów dróg ekspresowych i autostrad jest w eksploatacji. To wiecej niż Wielka Brytania jeśli uwzględnić ich parametry." Drogi Panie. Przy czym w Wielkiej Brytanii rozwija się też kolej. Większość Państw europejskich tak czyni. U nas priorytet od lat mają drogi.
  • Oska
    18.06.2018 12:19
    Nie chodzi o dogadzanie. Chodzi o zrównoważony rozwój. Chodzi o to, by towary były transportowane koleją, a nie rozjeżdżały i korkowały nasze drogi. Chodzi o logikę i zdrowy rozsądek. Pisałem już, że linia kolejowa z Bielska-Białej do Cieszyna jest nieczynna od 2009 roku. Wie Pan, że czeski odcinek linii ma się dobrze? Pociągi z czeskiego Cieszyna do Frydka kursują średnio co godzinę. Czesi także budują drogi i autostrady. Ale jednocześnie dotują kolej i remontują linie.
    • co ty nato
      18.06.2018 13:53
      Słowacy chcieliby mieć tyle dróg w budowie ile jest w Polsce. Kiedyś my im zazdrościliśmy mając 60km autostrady. Teraz oni nam zazdroszczą. W infrastrukturze drogowej mamy znacznie większe zaległości niż w kolejowej. Dlatego uważam że nie wolno nam na to narzekać. Zgadzam się, że transport publiczny jest u nas niedoceniamy i niedoinwestowany i dopiero zaczyna się go doinwestowywać w postaci wielkich remontów sieci kolejowej.
  • Oska
    19.06.2018 07:47
    No to sobie Pan przeczy, bo w pierwszej części swojej wypowiedzi pisze Pan, że w infrastrukturze drogowej mamy większe zaległości, niż w kolejowej, a pod koniec Pan zauważa, że sieć kolejowa jest jednak niedoinwestowana i remonty dopiero się zaczynają. Trzeba rozwijać i jedno i drugie. Ale racjonalnie. Kolej nie może być za drogami. I nie chodzi tylko o remonty. W Polsce potrzebna jest pilnie budowa nowych linii kolejowych - chodzi rzecz jasna o Koleje Dużych Prędkości.
    • co ty nato
      19.06.2018 09:30
      Aby Panu uświadomić przedstawię dokładne statystyki. W 2000 roku długość linii kolejowych wynosiła: W Niemczech 36 tyś km, we Francji 31 tyś km, w Polsce trzeciej z kolei - 23tyś km. Długość autostrad i ekspresówek w 2000 roku wynosiła: Niemcy 17 tyś km, Francja 14 tyś km, Polska 425 km. Jeżeli nadal pan twierdzi, że należało inwestować w rozbudowę sieci kolejowej, a nie drogowej to ja dalej nie dyskutuję. Ludzie chcą jeździć samochodami bo transport publiczny (ale nie jedynie kolejowy) jest niewydajny. Żeby to zmienić należy inwestować w transport publiczny, w koordynację autobusów, pociągów, tranwajów, metra, może rowerów, by ludzie chcieli z niego korzystać. I to byłby zrównoważony rozwój. Sama rozbudowa sieci kolejowej wydaje się nadal zbędna. Wszak komentowany artykuł jest o budowie nowych dróg, których w polsce jest ciągle nieporównywalnie mniej niż w Francji i Niemczech, a torów kolejowych jest porównywalnie dużo.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
14°C Piątek
wieczór
12°C Sobota
noc
9°C Sobota
rano
17°C Sobota
dzień
wiecej »