• s
    07.11.2017 08:46
    W sprawie wytycznych do AL biskupi milczą jak zaklęci. W sprawie wypowiedzi antypisowskiej zabrali głos od razu.KEP nie przestaje zdumiewać.
    • Bezimienny
      07.11.2017 09:20
      Bezimienny
      To bardzo proste. Przygotowanie wytycznych po AL to sprawa szeroka i skomplikowana. Nie dotyczy przecież tylko (niemożkiwości dania) komunii rozwiedzionym, a obejmuje wiele innych kwestii. Wyrażenie tego rodzaju stanowiska w sprawie jakiejś jednej, konkretnej wypowiedzi nie wymaga tyle zastanowienia i przemyśleń.
      • gość
        07.11.2017 09:38
        No tak, bo trzeba półtora roku zastanawiać czy osoby w śmiertelnym grzechu mogą przystępować do Komunii świętej. Więc ja zastanawiam się co ci biskupi robili w seminarium, że takich podstaw do tej pory nie znają?
      • Gość
        07.11.2017 10:23
        A Ty co robiłeś w seminarium? No chyba, że w nim nie byłeś - to faktycznie masz prawo się wypowiadać...
      • gość
        07.11.2017 11:32
        do Gość - nic nie robiłem w seminarium, lecz nawet z katechizmu wiem, że w ciężkim grzechu do Komunii przystępować nie wolno. To biskupi nawet Katechizmu nie znają, że tak długo rozeznają ten problem ?
      • Bezimienny
        07.11.2017 11:42
        Bezimienny
        Do gościa, który w odpowiedzi na moje wyjaśnienia napisał:

        No tak, bo trzeba półtora roku zastanawiać czy osoby w śmiertelnym grzechu mogą przystępować do Komunii świętej. Więc ja zastanawiam się co ci biskupi robili w seminarium, że takich podstaw do tej pory nie znają?

        Odpowiadam: Ty się Gościu nie zastanawiaj, co owi biskupi robili w seminarium. Ty się zastanów dlaczego nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, że przygotowywana instrukcja nie dotyczy tylko sprawy komunii dla rozwiedzionych, ale wielu innych spraw dotyczących duszpasterstwa rodzin. Dlaczego mimo tego że napisałem dlaczego prace trwają tak długo Ty jak pijany potu trzymasz się tego jednego: komunii dla rozwiedzionych. Niechęć do biskupów widać zaciemnia Twoje możliwości poznawcze...
      • gość
        07.11.2017 13:03
        Bezimienny - a to duszpasterstwa rodzin nie było do tej pory, że biskupi od początku muszą tworzyć zasady jego działania?
      • Bezimienny
        07.11.2017 22:47
        Bezimienny
        Gościu, a było, było duszpasterstwo rodzin. Tylko chodzi o to, jak je po Amoris Laetitia zreformować. Dodam raz jeszcze, nie tylko w kwestii Komunii dla rozwodników. Nie muszą robić tego "od początku" - jak piszesz. Ale gruntownie je przemyśleć, korzystając ze sprawdzonych w tej czy innej diecezji form czy metod na pewno warto. Dobrze coś takiego przygotować nie mozna na łapu capu. Prace trwają. Dyskusje też...
      • a
        08.11.2017 04:18
        a czym rozni sie zdrada malzanska od kazdej innej zdrady?Ludzie przysiegaja,biora Boga na swiadka i przysiag niedotrzmuja i wcale nic a nic nie przeszkadza im to w publicznym przystepowaniu do Komuni i zaden biskup czy ksiadz tego nie potepia.A skoro tak to co tak szczegolnie czepiacie sie malzenstw?W czym malzonkowie,ktorzy sie zakochali i odkochali a potem sie leja sa gorsi np. od takiego prezydenta skladajacego uroczysta przysiege i nastepnego dnia ja lamiacego?Moze przestancie byc tacy obludni i dajcie tym ludziom spokoj bo lepiej aby sie rozeszli niz mieli w nienawisci pozabijac a to czy sa godni czy nie Komunii to juz niech sam Bog sobie rozsadzi.
      • gośćB
        08.11.2017 09:04
        Bezimienny - tylko że owo "zreformowanie" duszpasterstwa rodzin, a raczej powinno się mówić duszpasterstwa małżeństw, po Amoris Laetitia ma polegać na wprowadzeniu do wspólnot osób żyjących w cudzołóstwie i integracji ich z sakramentalnymi małżeństwami. To tak jakbyś wilki wprowadził do stada owiec. Po paru latach nic nie zostanie z owiec, bo wilki je zjedzą. Tak samo będzie z małżeństwami; skoro cudzołożnicy będą traktowani jak małżeństwa, to znaczna część małżeństw zamiast walczyć z kryzysami po prostu zamieni małżonka na nowszy model. Ale może właśnie o to chodzi by do końca zdeprecjonować sakramentalne małżeństwa. Sam Franciszek nie widzi nic złego w związkach niesakramentalnych, bo uznał, że wierne konkubinaty ( czytaj : notoryczne trwanie w grzechu) ma łaskę małżeństwa.
  • Gość
    07.11.2017 09:21
    "Desperacki i bohaterski czyn" niewątpliwie to był, tylko że jakby "na odwrót". Co do śledztwa prokuratury o to, czy ktoś go do tego nakłaniał, to przecież wiadomo, że moralną odpowiedzialność za to ponosi total(itar)na oPOzycja jako całość.
    • wywracanie-kota-ogonem
      07.11.2017 11:48
      A nie Tusk? Ja to pimpkam, facet nawet może napisać, żeby nie było wątpliwości, o co mu chodzi, ale są tacy, co wiedzą lepiej, o co mu chodziło. On napisał wyraźnie, kto odpowiada za jego czyn.
      • AgoT
        07.11.2017 18:39
        Masz rację, na podstawie pozostawionego listu można wywnioskować, gdzie szukać odpowiedzialnych.

        Za jego czyn bezspornie odpowiada ten, kto mu odebrał nadzieję.
        Kto mu wmówił, że żyje w kraju, w którym nie da się żyć.
        Kto mu wmówił, że jego życie jest mniej warte od tego szeregu postulatów politycznych spójnych z aktualnymi postulatami opozycji.
        Więc kto odpowiada za jego czyn?
      • a
        08.11.2017 10:15
        winni ci co notorycznie klamia.Prezydent Duda,premier Szydlo minister Macierewicz min Blaszczak,Kurski,Kaczynski....poprostu facet uznal calkiem slusznie,ze wszystko wokol stalo sie klamstwem i oszustwem a winni najbardziej ci co skladali falszywe przysiegii wciagajac w ro jeszcze autorytet Boga.Skoro ich niedotrzymuja to znaczy,ze we wszystkim klamia.
      • a
        08.11.2017 10:33
        zadziwiajace bo znam kilka osob,ktore nigdy nie klamia.Ktos kiedys zwrocil mi na to uwage i probowalismy odszukac jakiekolwiek chocby klamstweko,obmowe czy cokolwiek bo znamy cale zycie te osoby.Nie udalo sie.One zawsze mowily "tak,nie "a jesli cos powtarzaly czego nie byly pewne to zawsze bylo "to powiedzial ten ale nie wiem czy to prawda".ale najczesciej przemilczaly.I co najciekawsze...da sie z tym zyc.
  • Zdumiona
    07.11.2017 09:25
    Czyli co? Biskup Pieronek może prywatnie głosić herezje a potem jak gdyby nigdy nic nauczać nas? Jestem katoliczką i tym bardziej mnie boli taka postawa. Nie dalej jak w niedzielę były czytania mówiące o tym, ze kapłan ma żyć Ewangelią. Tzn.pywatnie żyć wg tego co głosi publicznie.
    • a
      07.11.2017 09:52
      a nie bolala cie postawa gdy deptano Ewangelie nazywajac Boga "nachodza" a bp.Pieronek jako jeden z niewieli sie temu przeciwstawial?
      • do @a
        07.11.2017 10:51
        Co ty piszesz. Nic takiego nie miało miejsca. Poczytaj też lepiej Ewangelię św. Mateusza, jak było wyraźnie powiedziane, że Pan Bóg nakazał wrócić Józefowi z Maryją i Dziecięciem, jak ustały prześladowania Heroda.
    • a
      07.11.2017 13:31
      z Radio Maryja slyszalem jak ksiedz profesor mowil o uchodzcach z Syrii,ze to sa "nachodzcy".Czy Radio Maryja nie istnieje wylaczne dlatego,ze popiera to wiekszosc biskupow?Ale napisze wiecej.Ewangelizacja wg.o Rydzyka co czesto powtarza to "mowienie dobrze i wspieranie Radia Maryja".Teraz zestawmy te dwie rzeczy i mamy antyewangelie gloszona przez Radio Maryja.Pan Bog nakazak wrocic gdy minoelo zagrozenie.Jednak wczesniej nakazal uciekac wraz z rodzina, Jozefowi.Egipt swieta rodzine przyjal.Polska Swietej Rodziny nie przyjela i zamknela jej dostep do swych granic.
      • @a
        07.11.2017 14:19
        Przytocz konkretne słowa i nazwiska, a nie szkaluj bez ładu i składu. Ci którzy przyjeżdżają a nie uciekają z powodu wojny i prześladowań nie są uchodźcami. Zrozum to w końcu. Polska przyjmuje wiele rodzin, które potrzebują pomocy - w tym ukraińskich. Zapoznaj się z faktami i nie siej propagandy.
      • gosc
        08.11.2017 08:46
        Polska przyjęła rodziny tzw uchodzców, ale po tygodniu czy dwóch zwiali do Niemiec.
      • a
        08.11.2017 18:08
        gosc.. to jeszcze gorzej dla Polski.Bo to swiadczy o tym,ze nic nie kosztowalaby ja postawa ewngeliczna.A tak Polska pokazala,ze jest zwyklym rozmodlonym obludnikiem
    • a
      07.11.2017 14:53
      gdy protestantka Merkel powolujac sie na Ewangelie i wartosci chrzescjanskie wpuszczala uchodzcow z Syrii a Kopacz widzac gniew polskich srodowisk Koscielnych (nie wszystkich bo Pieronkow bylo wiecej) deklarowala,ze Polska stoi otworem dla uchodzcow chrzescjan uchodzcych przed mordujacymi ich zwyrodnialcami z ISIS Kosciol Radia Maryja z wielkim wrzaskiem te drzwi zamykal.Haniebnie wypowiedzial sie wtedy ks.prof. Bortkiewicz twierdzac,ze te ofiary wojen nie sa uchodzcami a "nachodzcami "a po nim wystapil w tej audycji Brudzinski i Blaszczcak,twierdzac,ze wsrod tych imigrantow jest tylko 10% uchodzcow i dlatego nie wolno ich wpuscic.Ale zalozmy ,ze mieli racje,ze ,ze bylo to tylko 10% uchodzcow.Czy dlatego tych uchodzcow nie wpuscilismy?Czy biblijnie to nas usprawiedlic by moglo?
      • GarGi
        07.11.2017 18:44
        Temat już przestaje być aktualny, prawdziwi uchodźcy syryjscy zaczęli wracać: https://www.wprost.pl/swiat/10070935/Masowe-powroty-uchodzcow-do-Syrii-Reemigracja-objela-ponad-pol-miliona-ludzi.html
      • a
        08.11.2017 04:06
        owszem.Ale w innych rejonach wojny jednak trwaja i ludzie uciekaja szukajac schronienia.To nie jest tak,ze ludzie uciekna i cale zycie beda juz siedziec poprzykrywani workami foliowymi chroniac sie przed zimnem i deszczem i czekac bez konca na jalmuzny chleb.Oni pojda w swiat bo chca zyc i maja do tego prawo.A naszym ewangelicznym obowiazkiem jest pomoc na tyle na ile mamy mozliwosci.A nie ponizac tych ludzi bo to jest wyborczo chodliwe i zatrzaskiwac im drzwi.Bardzo dobrze,ze mimo to Szydlo pomaga tym ludziom jednak bardzo zle,ze notorycznie klamie.
  • Gość
    07.11.2017 09:31
    Jako katolikowi, jest mi wstyd za bp Pieronka. Nie dosyć że bryluje w antykatolickich mediach, to jeszcze podważa 5-te przykazanie nazywając samobójstwo bohaterskim czynem. Dobrze że KEP szybko i zdecydowanie odciął się od tak nieprzemyślanych wypowiedzi.
  • Gość2
    07.11.2017 09:41
    To jest jednak wstyd i hańba dla Kościoła, że bp Pieronek sieje takie zgorszenie. To w końcu przede wszystkim jest KAPŁAN, a tymi słowami - prywatnymi? (a guzik, przecież to powiedział publicznie, występując w koloratce do tego) - sieje zgorszenie wśród wiernych i zaprzecza nauczaniu Kościoła. Przykre i oburzające to, że Episkopat nie potrafi zdyscyplinować takiego księdza. To jest zgroza i ohyda spustoszenia. Za długo już tolerujemy jego ekstremistyczne i ekstrawaganckie wystąpienia. Oczekuję nałożenia na bp. Pieronka zakazu wypowiedzi dla mediów - sieje zgorszenie i zwątpienie od bardzo dawna.
    • a
      07.11.2017 09:56
      gdy zgorszenie siali kaplani nazywajacy ofiry wojen nachodzcami wtedy milczales?Zabolalo teraz gdy bp. Pieronek stanal w obronie czlowieka,ktory zlozyl najwyzsza ofiare w obronie niszczonego panstwa?
      • Gość2 do a
        07.11.2017 10:54
        a którzy kapłani nazywali ofiary wojen nachodźcami? Podaj z imienia i nazwiska i przytocz dokładne słowa i nie awanturuj się.
      • p2p
        07.11.2017 11:07
        Nie pisz głupot i kłamstw. Nachodźcy to emigranci ekonomiczni którzy chcą zniszczyć europejską kulturę. Ofiarom wojen jak najbardziej należy się pomoc ale najlepiej w ich krajach by mogli wrócić do swoich domów (lub je odbudować) i żyć normalnie. Ewentualnie jeśli to niemożliwe by mogli żyć i mieszkać w innym kraju.
        Co do bp Pieronka to Kościół powinien jak najszybciej nałożyć na niego karę suspensy za pochwałę grzechu ciężkiego!
      • a
        07.11.2017 13:37
        ks.prof.Bortkiewicz w Radio Maryja.
    • Gość
      07.11.2017 10:02
      Tak masz rację to nie pierwsza tego typu wypowiedź Biskupa Pieronka, dlaczego jeszcze Episkopat nie zakazał mu wypowiadania się w mediach ale widocznie są równi i równiejsi.
    • Gość
      07.11.2017 10:27
      drogi A, tylko, że on nie stanął w obronie "człowieka, który złożył najwyższą ofiarę w obronie niszczonego państwa", tylko postanowił bronić samobójcy z depresją... Państwo nie jest niszczone, pogódź się z tym. Masz wolność wypowiedzi, nie jesteś zamknięty, nikt Cię nie zniewala w żaden sposób, a to, że uwierzyłeś w totalną zagładę świadczy raczej o Twojej łatwowierności, niż o faktycznym zniewoleniu.
      To raczej próba uczynienia ze swojej depresji czynu chwalebnego i bohaterskiego niż rzeczywiste bohaterstwo. Ten człowiek potrzebuje naszej modlitwy, bo po prostu popełnił samobójstwo.
      • a
        07.11.2017 13:40
        Rejtana rowniez mozesz tak nazwac.Chory na depresje.Ale i Jezusa.Bo przeciez wcale nie musial umierac na krzyzu za swiat.Jako Bog mogl bez tego ten swiat zbawic.
    • Gosc3
      07.11.2017 12:25
      Jak czytam Wojtyłę, Ratzingera czy słucham Bergoglio ... to mam wrażenie, że wg takich osób jak Pan/Pani nie są oni katolikami. Co to się porobiło.
      • @Gość3
        07.11.2017 15:17
        To bardzo dziwne odnosisz wrażenie. Nie odnoś go więcej, bo jest mylne.
      • a
        09.11.2017 04:57
        Gosc3... porownaj wypowiedzi ksiezy Bortkowskiego z Kaczkowskim na temat uchodzcow.Moze cos zrozumiesz.Borkowski manipuluje faktami z nienawiscia do uchodzcow od oltarza a drugi mowi tak jak jest i co jest naszym ewangelicznym obowiazkiem.
  • kama
    07.11.2017 09:52
    To znaczy, że prywatnie biskup może głosić herezje, a tylko w kościele wypowiadać się jak katolik? W mediach - niezgodnie z nauką Kościoła, a na kazaniu - zgodnie. Jeszcze ciągle się dziwię temu, co się dzieje w Kościele. Ale powoli dochodzę do momentu, że już nic mnie nie zdziwi. I to będzie bardzo źle, bo będzie oznaczało zupełną obojętność.
    • a
      07.11.2017 10:08
      jaka to herezje glosi bp.Pieronek? Moze taka,ze "uchodzca" to ewangeliczny Jezus...Mt 25(co temu uczyniliscie Mnie uczyniliscie"?
      • Gość 2 do @a
        07.11.2017 10:59
        a co ty masz z tym mitycznym uchodźcą? jakiś puka i stuka do naszych bram? ja nie słyszę, by bp Pieronek komukolwiek z nich pomógł, by zorganizował jakąś akcję zbiórki pieniędzy, darów itp. itd. Siedzi tylko na zaszczytnych miejscach i poucza, nakładając niesamowite obciążenia na innych, a u siebie nic nie robi. Zero pokory. Najgorsze to jak się nie widzi potrzebujących, którzy są blisko i na miejscu, a wielkie frazesy na ustach ma wypisane, jak to trzeba pomagać.... No i doczytaj może całą Ewangelię, a nie fragmenty, jak ten faryzeusz.
      • a
        07.11.2017 14:01
        gdy sypaly sie bomby na glowy ludziom w Aleppo zapytano czy chca do Polski.Odpowiedzieli,ze wszyscy o tym wiedza,ze do katolickiej Polski ich nie wpuszcza.Niedlugo potem polski Caritas organizowal korytarz humanitarny.Biskupi prosili w tym Pieronek o pomoc.Polski rzad Szydlo zabronil tych bezradnych ginacych ludzi wpuscic do Polski.Uratowali ich wtedy Wlosi i Francuzi.Tym samym w swietle ewangeli to my stalismy sie potepionym przez Jezusa "kaplanem" zdarzajacym do swiatyni czyli jak to nazywasz "faryzeuszem".Zapewniam cie,ze byc moze modlitw nie znam jednak Ewangelie znam.
      • Gość2 @a
        07.11.2017 14:46
        Nie znasz, znasz wyrywkowo i używasz jej jak cepa do okładania Polski i Polaków. Przykre, że nie widzisz, jak bardzo pomagamy Syrii, czego dowodem jest wdzięczność abpa Aleppo chociażby. To co uprawiasz tutaj to demagogia i niestety nieprzemyślane słowa. Korytarze humanitarne są widowiskowe, ale realnej pomocy tam na miejscu nie zastąpią, za te same pieniądze można pomóc na miejscu większej liczbie prześladowanych i nie odrywać ludzi od własnej kultury i ziemi i ewentualnie narażać na zderzenie cywilizacji. To temat rzeka zresztą, a Kościół nie ma monopolu na rozwiązanie problemów jakimi są celowo organizowane migracje ludzi bez tożsamości.
      • a
        07.11.2017 15:06
        w Syri miasta leza w gruzach 10 milionow opuscilo swoje domy i tula sie po swiecie.Pomoc jest bardzo potrzebna.To dobrze,ze sie pomaga.Aleppo,Raka i wiele miast w Syrii wyglda jak nasza Warszawa po wojnie.Jednak ja mowie o sytuacji gdy mordowani ludzie zwracali i zwracaja sie o nasza pomoc nadal bo przeciez wojny i przesladowania trwaja.Do Aleppo czy Raki ogromna wiekszosc juz nie wroci gdyz trzeba bardzo wiele miliardow aby te tereny przywrocic do zycia.65 milionow ludzi blaka sie po swecie szukajac dachu nad glowa.Polska jako jedyny kraj katolicki zamknela tym ludziom drzwi.Poszla sie modlic.To nas ewangelicznie jednak potepia.I nie widze usprawiedliwienia.Wrecz przeciwnie.Oblude coraz wieksza zamiast refleksji
      • Gość2 do @a
        07.11.2017 15:22
        Od potępiania jest Bóg, a nie ty. Powtarzam po raz kolejny - jeśli jakiś uchodźca zwraca się do nas o pomoc, to państwo polskie mu jej udziela na mocy prawa i zgodnie z nim.
      • a
        07.11.2017 18:33
        cyt. premier Beata Szydlo ..."nie ma w tej chwili mozliwosci aby do Polski przyjmowani byli uchodzcy"...albo klamie premier Szydlo albo ty.
      • GarGi
        07.11.2017 18:56
        Prawdziwi uchodźcy z Syrii zaczynają wracać do domów: https://www.wprost.pl/swiat/10070935/Masowe-powroty-uchodzcow-do-Syrii-Reemigracja-objela-ponad-pol-miliona-ludzi.html
      • Gość2 @a
        07.11.2017 20:59
        Pani Premier mówiła na temat przymusowej relokacji wg unijnego nakazu. To jest zupełnie inna kwestia. I może przestań zarzucać ludziom kłamstwo, to nieładnie.
      • a
        08.11.2017 03:57
        to trzeba tak mowic.Uchodzcow przyjmujemy jednak nie zgadzamy sie na przymusowe kontygenty.I tyle.Po co te ciagle klamstwa,ze niewpuscimy uchodzcow?Czemu maja sluzyc?Nie da sie normalnie powiedziec tylko trzeba klamac?Jak to wyglada,ze wysiadujacy po kosciolach rzad notorycznie klamie ? Nie da sie poprostu prawdy mowic?Sa teraz czasy hitlerowskiej okupacji ,ze za pomoc uchodzcom zabja Szydlo i cala jej rodzine? A moze Szydlo te wypowiedzi kieruje do Kaczynskiego bo sie go boi a sama robi co innego? No i dalej pozostaje sprawa korytarza humanitarnego polskiego Caritasu,ktoremu jednak rzad Szydlo odmowil pomocy.Czy Caritas i Gosc Niedzielny klamali?A co z ta audycja Radia Maryja w,ktorej ksiadz mowil o nachodzcach a Brudzinski i Blaszczak,ze ich nie wpuszcza bo to wg nich tylko 10% uchodzcow? Te 10% to nie byli juz ludzie jak swieta rodzina uchadzaca do Egiptu?
  • Głos GŚ
    07.11.2017 10:15
    Kościół nie jest ani PO ani PIS ani żadnej innej Partii jeno... BOŻY! Niestety kolejny kapłan po ks. Sowie próbuje, grać Kościołem w swojej wizji Państwa rządzonego przez lawackie siły typu PO i inne. Swoją drogą powstaje pytanie czy wartości (aborcja, sekularyzacja, rozdział Kościoła od państwa czyt. wiernych) wyznawane przez te partie nie gryzą z ich chrześcijańskim sumieniem?!!! Żenada..
  • zamieszanie
    07.11.2017 10:23
    Stosunek Jezusa do polityki.
    Jezus nie mieszał się do polityki - JEZUS postąpił tak co najmniej z trzech powodów. Po pierwsze, znał pogląd swego Ojca na niezależność ludzi, w tym na ich samodzielne rządy. Po drugie, był świadomy, że istnieją potężne, niewidzialne siły, które udaremniają nawet najszlachetniejsze wysiłki człowieczych władców. Po trzecie, wiedział, że Bóg chce ustanowić nad całą ziemią niebiański rząd. Jezus trzymał się z dala od polityki, był świadomy, iż w wyznaczonym czasie Bóg ustanowi nad ziemią niebiański rząd. W Biblii nazwano go Królestwem Bożym; był to główny temat nauk Jezusa (Łukasza 4:43) Lecz on im rzekł: „Również innym miastom muszę oznajmiać dobrą nowinę o królestwie Bożym, gdyż po to zostałem posłany”. Jana 17:16: „Nie są częścią świata, jak i ja nie jestem częścią świata”.
    Jana 6:15: „Jezus zaś, wiedząc, iż chcą przyjść i go porwać, żeby go uczynić królem, oddalił się znowu na górę sam jeden'. Później powiedział do rzymskiego namiestnika: „Moje królestwo nie jest częścią tego świata. Gdyby moje królestwo było częścią tego świata, moi słudzy walczyliby, żebym nie został wydany Żydom. Ale przecież moje królestwo nie jest stąd” (Jana 18:36).Jak. 4:4: „Cudzołożnice, czy nie wiecie, że przyjaźń ze światem jest nieprzyjaźnią z Bogiem? Kto więc chce być przyjacielem świata, czyni siebie nieprzyjacielem Boga”. (1 Jana 5:19) Wiemy, że pochodzimy od Boga, lecz cały świat podlega mocy niegodziwca.
  • Leszek
    07.11.2017 10:30
    ...a od kiedy ma grzech samobójca chory? Biskup powiedzial o podwyższonej wrażliwości takiej osoby... I oczywiste jest to że biskup mówił w swoim imieniu a nie w imieniu KEP. Mówienie przeciwko wlasnemu sumieniu jest grzechem...
    • p2p
      07.11.2017 11:11
      Trzeba mieć nadzieję co do zbawienia tego chorego człowieka to prawda ale samobójstwo zawsze jest grzechem przeciw woli Boga. Tylko Bóg daje życie i tylko On ma prawo go zabierać! Natomiast bp Pieronek swoją wypowiedzią publicznie sieje zgorszenie nazywając samobójstwo bohaterstwem! To jest skandaliczne i za to powinien być ukarany suspensą by się opamiętał.
  • Ekskomunika
    07.11.2017 10:33
    Publiczne wypowiedzi biskupów i kapłanów nie są ich prywatnymi opiniami. Biskup jest świadkiem Chrystusa na mocy święceń, które przyjął (chyba) świadomie. Na Bpa Pieronka za podważanie prawd wiary i moralności powinna być natychmiast nałożona ekskomunika, dlatego że ludzie niewierzący zawsze słowa biskupa odczytują jako oficjalne stanowisko episkopatu. Pieronek od 20 ponad lat staje zawsze po stronie mediów antykatolickich, partii oficjalnie odrzucających zasady chrześcijańskie. Już samo pojawienie się w GW czy TVN powinno być obłożone karą. Tak jak kiedyś za współpracę z masonerią. Papież Leon XIII ułożył właśnie modlitwę egzorcyzmu, by Bóg pokonał "Węża" działającego przez masonerię i zwodzącego ludzi przeciw Bogu. Kościół ma obowiązek bronić wiary maluczkich! Obowiązek wobec Boga!
    • Stanisław
      07.11.2017 11:26
      Niespotkaniem w swym życiu osób niewierzących. Ateistów tak, niereligijnych również :-)
    • Anna Panna
      07.11.2017 12:12
      Tak jest. A poza tym - wierni świeccy to może OWCE, ALE NIE BARANY!
    • a
      07.11.2017 14:26
      w swietle Mt25 czyli dla naskazdego z osobiscie najwazniejszych slow Jezusa gdyz z tego On nas rozliczy to nie slyszalem biskupow gdy byla potrzeba i sprawa uchodzcow a slyszalem jedynie Pieronka.Gdzie byli inni biskupi wtedy?Ano wspierali antyewangeliczna nagonka Radia Maryja na uchodzcow z Syrii i inne ofiary czyli wg. Mt 25 nagonke na samego Jezusa.Jedynie Pieronek stanal w jego obronie po papiezu Franciszku.Pozniej przylaczyl sie do niego bp.Gadecki i abp.Polak.Czy mam uwazac,ze reszta biskupow tych,ktorzy wspieraja Radio Maryja sa wyrzuceni z Kosciola?
  • Scott
    07.11.2017 11:11
    Ja przypomnę niektórym że mówią o biskupie KK. I jak reagował choćby o. Pio na takie słowa, bardzo mu się nie podobały. Dlatego proponuję po prostu modlitwę, będzie to najskuteczniejsze.
    • Gość2
      07.11.2017 12:01
      Oczywiście, modlitwa jest najpotrzebniejsza. Z tym, że mamy jeszcze rozum i obowiązki obrony naszej wiary. Co warta jest wiara, której nie chcemy bronić? A wierzymy wszak, że samobójstwo jest zamachem na życie dane nam przez Boga. Jeśli pasterz zapomina o tym i daje znaki zrozumienia dla "bohaterstwa" to jest tu pole do niezgody.
      • Scott
        07.11.2017 13:34
        Tylko że w ten sposób nic nie bronisz. Co do samych kapłanów, to szanuj łaski które dostajesz dzięki nim. Inaczej jakbyś wzrastał w wierze? A zmianę Kościoła dobrze zacząć ale od samego siebie. Tutaj dopiero jest ciężko, sto razy trudniej.
      • Gość2 do Scott
        07.11.2017 14:35
        Jak to nie bronię? Uważam, że bronię. Modlitwa ale i głos, bo to także mój Kościół, którego jestem członkiem, który kocham i cierpię, kiedy widzę, jak jego autorytet jest marnotrawiony. I skąd twoje przekonanie, że nie szanuję łask, których dostaję dzięki kapłanom? Zdecydowanie za daleko idące wnioski wysuwasz i zupełnie nieuprawnione. Problem w tym, że bp jakoś nie za bardzo daje się poznać od strony posługi kapłańskiej, tylko od strony medialnej wyroczni. Cały mój wpis dotyczy MEDIALNYCH występów owego kapłana. Czasy, kiedy nie można było powiedzieć, co uważa się o słowach gorszących i nie zgodnych z nauczaniem KK wypowiadanych z ust księdza dawno już minęły. Rozróżniaj porządki.
      • a
        09.11.2017 05:27
        Gosc 2...ocena moze byc mylna.Jak wobec tego ocenisz Jezusa czy Rejtana?Zeby latwiej bylo podsune dwa fakty.Min.Macierewicz,ktory zniszczyl wojsko twierdzi,ze teraz Polska odeprze kazdy atak.Wczoraj wypowiedzial sie po kontroli inspektor sil lotniczych pil.gen.Drewniak.Polska obecnie nie jest w stanie przeciwstawic sie jakiemukolwiek atakowi rakietowemu czy lotniczemu.Jestesmy bezbronni.Stary system rakietowy jest juz nieskuteczny.F16 bez osprzetu z,ktorego zrezygnowal Maciarewicz nie maja zadnych szans w starciu z samolotami agresora.Sprzetu zapowiadanego przez Macierewicza nie ma i wyparowaly pieniadze na niego zostawione przez PO.Bardzo prawdopodobny jest atak na Polske taki sam jaki Rosja przeprowadzila na Krym.Nie mamy czym takiego ataku odeprzec.Wojska OTK to tylko wojska wirtualne o zadnej wartosci bojowej.Wywiad i kontrwywiad zniszczony. Kto tu mowi prawde?General inspektor lotnictwa po przegladzie stanu jednostek wojskowych czy znany z notorycznych klamstw Macierewicz? Dziwisz sie biskupowi,ktory z troska wypowiada sie o Polsce? Czego ty bronisz? NiK wlasnie skonczyl kontrole wojska.Tylko 2 jednostki sa w peni wyposazone i gotowe do boju.Reszta popadla w stan rozkladu i katastrofy. Niedawno nawiazywal do tego rowniez gen. biskup.Guzdek.Macierewicz zostal oskarzony przez Piatka o zdrade Polski.Czy poszedl przed sadem bronic swojego dobrego imienia co powinien zrobic kazdy normalny czlowiek czy tylko wykorzystujac urzad straszy zandarmeria wojskowa?
  • rzymianin
    07.11.2017 11:23
    Czy bp Pieronek jest oficjalnie członkiem Episkopatu Polski? Wydaj mi się, że nie.
  • KL
    07.11.2017 12:17
    Tytuł chyba nie jest zbyt adekwatny. Episkopat nie "odcina się" od słów bp Pieronka. Wpis na twiterze nie może być traktowany jako oficjalny komunikat, a sama treść nie jest "odcinaniem się". Czytam tak te komentarze niektórych i jest mi przykro. Przykro, że ludzie wierzący obrażają biskupa swojego Kościoła. Biskup Pieronek jest osobą, która ma niepodważalne zasługi dla Kościoła w Polsce. To wreszcie wybitny kanonista i znawca prawa.
    • tnn
      07.11.2017 15:02
      Rozumiem, że myślisz o komentarzach na TT, bo tu nie zauważyłem, aby ktoś obrażał ks. bpa. To raczej on obraża chorego człowieka wykorzystując go politycznie.
  • TomaszL
    07.11.2017 12:41
    Szacunek dla człowieka powinien spowodować że nie rozgrywa się jego tragedią (i tragedią jego rodziny) spraw politycznych. Niestety w obecnych czasach jak widać nawet biskupi zapominają aby milczeć w takiej sytuacji.

    Jedyna akceptowalna postawa w takich sytuacjach to milcząca modlitwa.
  • gut
    07.11.2017 20:09
    Głos Opozycji Kościelnej.
  • oscylator
    07.11.2017 20:26
    do KL może jest wybitnym znawcą prawa ale ostatnio on wierzy w swojego bożka. Potrzebne nawrócenie.
  • Gość2
    07.11.2017 21:14
    Episkopat usunął już to swoje "odcięcie się" z Twittera, zresztą ono było strasznie kiepskie, więc może to i lepiej. Ale problem pozostał.
  • Pieron
    08.11.2017 07:18
    Pieron to po śląsku diabeł?
  • Stan Poznań
    08.11.2017 10:47
    KEP wydała 2 zdaniowy "komunikat", który zniknął. Nie było OFICJALNEGO KOMUNIKATU EPISKOPATU! Dziwne - w sobotę przew. KEP abp Gądecki "pouczał" publicznie w katedrze łódzkiej abp. Rysia, by był roztropny w wypowiedziach, bo słowa biskupa nie są prywatne (cytat niedokładny, ale oddaje ducha wypowiedzi). Kilka dni później na twitterze (co to za forma "oficjalnego" komunikatu!) KEP twierdzi, ze to...prywatna wypowiedź abp. Pieronka! Czyżby on swoje biskupstwo "zostawił" w szatni? Brak jednoznacznego: TAK-TAK, NIE-NIE!..."Prawda was wyzwoli!"..Wstyd KEP!
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
14°C Piątek
wieczór
12°C Sobota
noc
9°C Sobota
rano
17°C Sobota
dzień
wiecej »