• Katolik k
    12.11.2018 00:44
    Niech Pan nie manipuluje a przypomni sobie jak zachowywal sie Lech Kaczynski gdy zepsula sie winda i porownal to z tym jak prezydent Duda potraktowal najwazniejszego goscia,ktory przybyl na stulecie i klase jaka ten w odpowiedzi na afrtont pokazal.I niech Pan szczerze przyzna,ze jest Pan milosnikiem obecnie rzadzacych dlatego takich rzeczy Pan nie chce widziec.Rowniez nie widzi Pan,ze rzad paradowal na tle flag neofaszystow na dodatek wloskich co jest przykre dla kazdego Polaka.Nacjonalizm jest odwrotnoscia patriotyzmu a dla chrzescjanina jest nacjonalizm nie do przyjecia.Ale w katolickiej Polsce wszystko wyglada inaczej.Episkopat i Prymas swoje a wy swoje...Ale ciesze sie,ze incydentow jak poprzednio nie bylo.Nawet wtedy gdy dziennikarka GW prowokowala.Cieszy mnie rowniez,ze ucichly tez wycia i gwizdy na cmentarzach.No i widac kim sa ci co te ekscesy robia.
  • Katolik k
    12.11.2018 00:49
    Zeby zasypac podzialy nalezy najpierw przeprosic przede wszystkim za "zdradzieckie mordy".Bo na tej kalumni one wyrosly.Zapraszanie ludzi na to aby sie przyznali,ze sa "mordercami i kanaliami" niesluzy wygaszeniu nienawisci a ja jeszcze zaognia. I doskonale Pan wie,ze "przepraszam " nie bedzie i podzialy nadal beda sie poglebiac.
  • Toreador
    12.11.2018 10:45
    A ja się dziwię … że profesorowie się dziwią .

    Po pierwsze jak ktoś nie wie o co chodzi to na pewno chodzi i pieniądze , przy tak potężnych rozpiętościach ekonomicznych MUSI DOJŚĆ DO POTĘZNYCH ROZPIETŚCI WE ŚWIADOMOSCI . Rodzi to odrębne stany świadomości , ok ? … jak wybuchały rewolucje ?

    Po drugie nie jesteśmy u siebie sami , geografia , tutaj ścierają się wpływy nie tylko polskie , czy Niemcy tak bez przyczyny wykupili większość polskich tytułów prasowych ?proszę nie wierzyć w cuda , wytarczy spojrzeć na mapę . Dość o tym .


    No , to znamy już z Ks . Rodz . to nie tylko polityka ale i religia , owa propaganda np. sodomii to czy ktoś chce czy nie chce jest działaniem szatana [ chyba że Biblia kłamie] Nie łączy się wody z ogniem [ Syrach ] ale nie to jest najważniejsze , oto owa niezgoda jest wynikiem WOLI PANA , On to uczynił ową niezgodę miedzy złem a dobrem , tekst jest prosty , dalej nie pisze aby nie obrażać niczyjej inteligencji . Tak to WALKA miedzy złem a dobrem .

    Religia to świat paradoksów oto pokój wcale nie oznacza zgody za wszelka cenę , ot co , oto stanie matka przeciw córce itd. Więc owo głoszenie miłości i tolerancji [ kogo i do czego ? ] tolerancji i miłości za wszelką cenę czymże jest jeśli nie PRZEMYCANIEM do zdrowej etycznie tkanki chrześcijaństwa czegoś co obce i wrogie … co niestety niekiedy widać w postawach tych którzy mienią się być uczniami Chrystusa .


    A gdyby Chrystus żył dzisiaj to zostałby skazany za "mowę nienawiści " ? za np. plemię żmijowe " albo ze ST niewiasta piękna a nieobyczajna jest jako zloty Olczyk na świńskim ryju ,a w Szwecji jeden z pastorów dostał "zawiasy ' za cytowanie św. Pawła , tak fragmentu tyczącego homoseksualizmu .Bardzo elegancki ten...szatan .
  • Andrzej_Macura
    12.11.2018 11:29
    Andrzej_Macura
    Do Katolika K

    1. Ekscytowanie się tym, kto kogo nie zauważył, komu kto nie podał ręki itd itp i wyciąganie z tego wniosków kto złym a kto dobry to sprowadzanie dyskursu na temat spraw społecznych do poziomu piaskownicy. Myślę, że rozumie Pan, że w tym wszystkim najważniejsze jest dobro nas wszystkich, wszystkich obywateli, a nie dobre samopoczucie tego czy innego polityka.

    2. Władze apelowały o to, by były tylko biało-czerwone flagi. Mała grupa osób tego apelu nie posłuchała i zrobiła po swojemu. Czy to powód, by cały marsz uważać za faszystowski? To znaczy zakazać marszu, zrobić kuku 200 tysiącom ludzi, bo ktoś z tak wielkiego grona się nie dostosował? Gdyby konsekwentnie stosować tę logikę, żaden marsz nie mógłby się odbyć, bo zawsze coś się wydarzy. I dawałoby to niesamowite pole do popisu różnym prowokatorom. Czy tą samą miarę mierzyłby Pan marsze, w których padają hasła, które Pan popiera?

    3. Zdradzieckie mordy, mordercy itd... Nie popieram stosowania tego typu określeń wobec politycznych przeciwników. To drugie (mordercy) uważam zresztą za oszczerstwo, czyli bardzo poważną formę kłamstwa. Uważałbym jednak z tym, że najpierw jedna strona ma za coś przeprosić, to wtedy druga strona się zastanowi. Rachunki krzywd są po obu stronach. Niekoniecznie jest to stosowanie wyzwisk, ale pewne działania są przecież od nich gorsze, prawda? Ustalaniem kto ma przeprosić najpierw na pewno do pokoju i zgody się nie doprowadzi... A jeśli Pan tego nie rozumie, to proszę przyjrzeć się jak wygląda w różnych zakątkach świata budowanie wspólnego domu przez tych, którzy kiedyś rzucili sie sobie do gardeł. Powracanie do tego co było nawet po dziesiątkach lat rodzi tylko ciągle nowe spory...

    • Katolik k
      12.11.2018 17:06
      To nie tylko kwestia podania reki czy odczytania nazwiska co prezydentowi sie zdarza gdy kims gardzi ale i postawienie najwazniejszego goscia,ktorego sie zaprosilo w "oslim rzedzie".Chyba niechce mnie Pan przekonac ,ze na trybune wbiega sie jak harcerze i kto sobie gdzie stanie to stoi?Nawet oni wiedza,kto w,ktorym miejscu ma stanac.Do Dudy po jego krzywoprzysiestwie nie mam zadnego szacunku bo i on go do siebie nie ma.A mnie jako Polaka w swiecie jego postawa notorycznego klamcy ubliza.Potraktowanie bylo wyjatkowo zlosliwe i upokorzajace cala EU i Polske i nie da sie tego wytlumaczyc.Ale mozna krecic,ze Duda niby nie wiedzial kogo zaprosli i jaka funkcje Tusk sprawuje.Lech Kaczynski tez tak czynil dlatego stracil moja sympatie.Pogarda i okazywanie jej innym jest zawsze zlem.Jesli chodzi o "zdradzieckie mordy" to tylko wyartykuowanie tego przez Kaczynskiego,tych 8 lat kalumni,ktore rzucal pod adresem niewinnych ludzi,ze zamordowali mu brata.Choc to on sam na poczatku dziekowal Tuskowi i Putinowi po tym jak poslowie PiS na czele z Sasinem i Macierewiczem uciekli zostawiajac kolege,prezydenta w blocie nawet nie sprawdzajac czy zyje...Po ujawnieniu zapisow czarnych skrzynek nie bylo juz zadnych watpliwosci i sledztwo zakonczono podajac jako przyczyne wypadku blad zalogi.Jednak rozbudzona przez klamcow podlosc czesci spoleczestwa nie pozwolila przyjac jej tego do wiadomosci i te kalumnie glosza nadal.Nie jest to grzech ciezki?Czy jesli chce sie pogodzic nie nalezy najpierw przeprosic i kalumnie odwolac?A jesli chodzi o zakaz to okazuje sie,ze Waltz miala racje bo rozruchy byly przgotowywane i tylko dzialanie sluzb zmobilizowanych w ostatnim momencie i zakonczenie strajku policjantow im zapobiegly.Gdyby nie Waltz moglibysmy miec jatke a nie marsz..A faszytowskie flagi?Przeciez wszyscy wiedza kto marsz organizuje i jakie flagi nosil i bedzie nosil.Albo sie wiec do nich przylacza albo nie.
    • Andrzej_Macura
      12.11.2018 21:50
      Andrzej_Macura
      No tak jak mówiłem. Poziom dzieci z piaskownicy - licytowanie się kto kogo mocniej obraził. I przy okazji wiele niesprawiedliwych oskarżeń pod adresem nielubianych polityków. Za to przypisywanie tym lubianym samych zasług i to nawet wtedy, gdy nic nie zrobili (vide przypisywanie HGW zasług za to, że nie doszło podczas Marszu Niepodległości do burd)...Nie jestem miłośnikiem obozu rządzącego. Uważam, ze też mają swoje za uszami. Tak, powinni być dżentelmeńscy wobec przeciwników, powinni nieraz lepiej się zachować, nie powinni fałszywie oskarżać. Ze wszystkim się zgadzam. Ale razi mnie to Pana zacietrzewienie i jednostronność. Przecież opozycja też święta nie jest, prawda? A może jednak? Kanonizować ich za życia trzeba?

      Właśnie taka postawa - po jednej i po drugiej stronie politycznego sporu - sprawia, że konflikt narasta. Ale wiem, Pan tego nie zrozumie. Wałkujemy ten temat od miesięcy...
      • Katolik k
        13.11.2018 05:18
        Bylo wiekie halo,ze Waltz bez powodu zakazala marszu.Okazuje sie,ze jednak Brudzinski tuz przed nim zamknal 100 ludzi,ktorzy chcieli wywolac zamieszki o czym prezydent Waltz nie poinformowal a na jej zapytania nie odpowiedzial. Nastepne 100 zatrzymano na granicy.Brak przyplywu informacji czy zlosliwosci?
      • Andrzej_Macura
        13.11.2018 08:51
        Andrzej_Macura
        Czy był powód czy nie było powodu do niegodzenia się na marsz to kwestia oceny. Bo powód zawsze się znajdzie. Sęk w tym, czy to tylko pretekst, lekkie obawy czy obawy poważne. Na ile władze Polski i Warszawy nawzajem robią sobie na złość nie wiem. Oceniam jednak, że decyzja o zakazie marszu była podyktowana chęcią wywołania jeszcze większego zamieszania. Na zasadzie im gorzej tym lepiej.

      • Gość
        13.11.2018 09:53
        Naprawdę tak trudno przyznać, że w momencie podejmowania decyzji przez panią HGW trwał protest policji, który został błyskawicznie zakończony porozumieniem z rządem, kiedy to pan prezydent Duda, który nie chciał iść w pochodzie zdominowanym przez nacjonalistów, natychmiast PO delegalizacji przez panią HGW ogłosił, że to jego kancelaria zorganizuje nowy marsz. No a po decyzji sądu wyszło, jak wyszło. Bo narodowcy od razu oficjalnie ogłosili, że bimbają na prawo i przepisy i tak pójdą w swoim marszu. Przecież to kwestia ostatnich dni. Chronologię wydarzeń łatwo sprawdzić.
      • Andrzej_Macura
        13.11.2018 11:46
        Andrzej_Macura
        Chronologię (niektórych) zdarzeń tak, intencje niekoniecznie. Zwłaszcza że podobny zakaz był we Wrocławiu. A wcześniejszy zakaz innego marszu, w Lublinie, był przez zwolenników PO mocno kontestowany.

        To po prpstu chodzi o to, kto komu czego zakaże, kto kogo pokaże w gorszym świetle (chodzi o demonstujących, ale i o tych, którzy podejmują w ich sprawie decyzje). W mojej ocenie czarno -biała wizja, do której chce nas Pan tu przekonać - że rząd be, opozycja cacy - jest po prostu nieprawdziwa.

        Zaznaczam jeszcze raz, wcale nie jestem wielkim miłośnikiem obecnej władzy. Widzę jednak nie tylko to, co robią xle, ale też to, co robią dobrze. I nota bene widziałem i widzę, co robi obóz dzisiejszej opozycji. Ot, nadużyć w prywatzacji nie da się obronić, prawda? To było zwyczajne złodziejstwo, w którym uczestniczyli urzędnicy podlegli HGW. Ale to do Pana czarno-białego obrazu nie pasuje...
      • Gość
        13.11.2018 12:26
        Mówimy o Marszu Niepodległości tym konkretnym, czy o winach pani HGW? Jej glówną było chyba pozostawienie urzędników nominowanych przez poprzednika - Lecha Kaczyńskiego. PiS tego błędu nie popełnił - i dobrze. Wiadomo bez wątpliwości, kto odpowiada za wszystkie decyzje ostatnich 3 lat. Np za pomnik Kaczyńskiego w centralnym miejscu stolicy wydzielonym - bezzasadnie - przez ministra obrony! Tylko który Kaczyński jest na pomniku, nie jest takie oczywoste. Lech miał obrączkę na prawej, widocznej, ręce. Ale to już na pewno nie jest "wina" pani HGW Ani Tuska...
      • Katolik k
        13.11.2018 12:42
        Tak nie mozna.PiS oglosil,ze PO skradla 400 miliardow.Ludzie w to wierza.Pozniej ta suma zmalala do 240 miliardow.Kto ja wiec ukradl?Amber Gold?To waciki przy tym i nie udalo sie wrobic PO.Do SKOKow PiS niechce nikogo dopuscic choc suma o wiele wieksza niz w AG.Mozna sie tylko domyslac dlaczego trzymaja pod dywanem.Ale gdzie i dlaczego nie szukaja tych setek miliardow?Nie szukaja bo ich nigdy nie bylo.Jesli chodzi o prywaryzacje to publicznie ujawnil Giertych i jest na youtubie "Giertych kontra Kurski" a ci ,ktorzy na naszym majatku sie uwlaszczali czy jak to PiS mowi kradli do kamer sie smieja.
  • Gość
    12.11.2018 11:56
    Owszem, powracanie do tego kto komu i dlaczego zabrał 10 lat temu krzesło rodzi nowe-stare spory. To takie... Kargulowe. Czy Irlandii Pln wystarczyły lata pokoju w UE, zobaczymy niedługo. Ale może potrafi Pan Redaktor przyznać, że o wielkości osoby decyduje, czy potrafi się ona publicznie przyznać do publicznych blędów i wyciągnąć rękę do zgody. Ale szczerze, a nie tylko na pokaz. Taką możliwość mają wszystkie strony, ale ja się od partii rządzącej tego już nie spodziewam. Najwcześniej po przegranych wyborach, kiedy trzeba będzie stołki i premie oddawać, będzie krzyk o "zemście". Obojętnie kto wygra. No i uloce Wardzawy w świetle setek czerwonych, dymiących rac, nie wyglądały ani pokojowo ani świątecznie. Inaczej np niż w Łodzi.
  • A.G.
    12.11.2018 13:13
    Mija się Pan Redaktor z prawdą, dlatego, że cały marsz był w Warszawie i Wrocławiu pod dyktando ONR i Młodzieży Wszechpolskiej oraz innych organizacji skrajnie nacjonalistycznych, legalna władza była tylko dodatkiem im niepotrzebnym. Ponieważ ONR i Młodzież Wszechpolska po raz pierwszy przejęła prawie zupełną władzę nad przebiegiem marszu to i nie musiała niszczyć mienia pod drodze, gdyż mogła głosić legalnie za przyzwoleniem rządu - swoje skrajnie nacjonalistyczne oraz faszystowsko-rasistowske slogany. Marsz państwowy został zorganizowany w ostatniej chwili i nie był udany, ponieważ władza państwowa swoim zaimprowizowanym udziałem legitymizowała ONR i Młodzież Wszechpolską - organizacje które dla dobra kraju nie powinny działać w Polsce. Proszę, też zważyć, iż główni politycy z zagranicy nie przybyli do Polski w ogóle i nie byli obecni na obchodach polskiego święta Niepodległości. Europę z własnej osobistej inicjatywy reprezentował jedynie D. Tusk - Przewodniczący Rady Europejskiej, który został zupełnie zlekceważony i pominięty przez polskie władze, tak jakby go nie w ogóle nie było w Polsce. Taki mamy krajobraz Polski po tym święcie narodowym ze spaloną flagą UE w tle, co dostrzegł cały cywilizowany świat w mediach, które publikowały komentarze, filmy i fotografie z Warszawy.
    • Andrzej_Macura
      12.11.2018 15:33
      Andrzej_Macura
      Nie mijam się z prawdą. Inaczej to wydarzenie oceniam. Ma Pan oczywiście prawo do innego zdania, ale ciągle poruszamy się w sferze ocen faktów, a nie samych faktów. Pana ocena może byc trafniejsza, ale moja na pewno nie jest mijaniem się z prawdą. Byłoby tak, gdybym przeinaczał fakty.


      Nie zgadzam się za to z ukrytą w Pana wypowiedzi tezą, ze ONR i Młodzież Wszechpolską - przecież nie jedynych, którzy w marszu szli - należy eliminować z życia społecznego. Nie zgadzam się z nimi, podobnie jak nie zgadzam się z wieloma innymi, którzy od czasu do czasu w Polsce demonstrują, np. ruchami lewicowymi. Ale nie uważam, jakoby należało ich metodami policyjnymi marginalizować. Po prostu wszyscy maja prawo mieć swoje poglądy. A ścigać ich należy, gdyby dokonywali przestępstw lub do nich nawoływali, a nie za samo to, że się komuś nie podobają ich poglądy i przypiął im łatkę.

      W przeciwieństwie do Pana doceniam, że nikt niczego w tym marszu nie niszczył. Uważam, że nie należy przeszkadzać legalnej demonstracji i prowokować do zachowań chuligańskich. A z takim zjawiskiem mieliśmy do czynienia jeszcze parę lat temu, gdy niby ochraniającym marsz chodziło o wywołanie rozróby, czego świadectwem były podsłuchane w pewnej restauracji rozmowy.

      I nie uważam, że stała się tragedia, ze nitk ważny do Polski na tę uroczystość nie przybył. Przewodniczący Donald Tusk jest Polaskiem i byłby dziwe, gdyby się nie zjawił, ale nie widze powodu, żeby to nasze święto umiędzynaradawiać. Zwłaszcza że podobne jest obchodzone w podobnym terminie w wielu państwach Europy.

      Jestem po prpstu zdania, że Pan tragizuje, bo nie było tak, jakby Pan sobie tego życzył. Mnie się ciągle wiele rzeczy w Polsce nie podoba i z wieloma ludźmi nie jest mi po drodze. Ale nigdy nie uważałem, że obce mi poglądy należy zwalczać metodą inną, niż uczciwy, prawy dialog. Tacy inaczej myslący - o czym napisałem w komentarzu - naprawdę otwierają nam nieraz oczy na sprawy, których nie dostrzegamy. I zmuszają w ten sposób nie do zmiany, ale korekty swojej wizji świata.

      Podam przykład. Jak napisałem, nie po drodze mi z ruchem narodowym. Trudno jednak nie zauważyć, że upominają się oni o rzecz bardzo cenną: o to, żebyśmy mogli czuć się gospodarzami we własnym domu. Wiele środowisk od lat trąbi, że poczucie przynalezności narodowej to przeżytek, że powinnismy to odrzucić i przyjąc europejską bezideowość. Ja się na to drugie nie godzę. Bo uważam, ze wszelka przyjaźń między narodami ma szansę, jeśli nie jest przejawem dominacji jednych nad drugimi. I mówię to jako człowiek, który z racji swojego urodzenia wcale nie czuje się stuprocentowym Polakiem, i który lubi ponadnarodową mentalność ludzi pogranicza. Tak, lubię, jednoczesnie jednak wcale nie przeszkadza mi szanować tych, którzy bardziej jednoznacznie niż ja sa przywiązani do swojej ojczyzny.
  • Katolik k
    12.11.2018 17:48
    Jak sie sciga to pokazala prokuratura Ziobry umarzajac sprawe szarpanych i bitych kobiet przez ONRowcow.Jesli chodzi o bezideowosc EU chce Panu zwrocic uwage np. na sprawe uciekinierow wojennych.EU powolujac sie na wartosci chrzescjanskie przyjela miliony uchodzcow ze Syrii.Polska powolujac sie na te same wartosci zamknela uchodzcom drzwi.Kto tu wiec jest bezideowy a kto nie?Jesli chodzi o dominacje jednych nad drugimi to jako przedsiebiorca zatrudniajacy Niemcow w ich wlasnym kraju dominuje nad nimi?Czy uwaza Pan,ze czynie zlo i Niemcy powinni mi zlozezyc?Czy my Polacy mamy prawo dominowac tylko nad Polakami z tytulu tego,ze sie nam jakos lepiej poszczescilo ale Niemcy nad nami juz nie lub my nad nimi juz nie?
    • Andrzej_Macura
      12.11.2018 22:00
      Andrzej_Macura
      1. Kiedy prokuratura umorzyła sprawę szarpanych i bitych przez ONRrowców kobiet? Chodzi mi o konkret, żebym mógł zobaczyć, jak to szarpanie i bicie wyglądało. Bo gdyby doszło do uszczerbku na zdrowiu, to nie sądzę, by sprawę umorzono. Prokuiratura i sądy nie mają dla narodowców taryfy ulgowej. Wręcz przeciwnie...

      2. Temat uchodźców porusza pan w 75 procentach swoich komentarzy. Już pisałem wiele razy, ze nie podoba mi się pod tym względem postawa polskiego rządu i polskiego społeczeństwa. Czemu Pan mnie próbuje znowu przekonywać? Ale inna rzecz, że my przyjmujemy sporą rzeszę migrantów. To widac nawet na ulicach. Pan nie mieszka w Polsce, więc tego nie widzi, ale tak jest. Ale nawet oficjalne dane pokazują, że z samej Ukrainy przyjęliśmy masę ludzi. Tam też trwa wojna, zauważył Pan? Nie, bo Pan wie swoje i od miesięcy jak mantrę powtarza jedno, niczego w swoich poglądach pod wpływem faktów nie zmieniając.

      3. Przecież nie uważam, ze zatrudnianie przez Niemców Polaków to przykład dominacji. Skąd to Panu przyszło do glowy? Ale juz na przykłąd popieranie budowy gazociągu z Rosji, wbrew unijnym zasadom, już tak. Udzielenie swego pomocy publicznej bankom, też wbrew unijnym zasadom, tez. Zachęcanie uchodźców do tego by przszyli do Niemiec, takze wbrew unijnemu prawu - też. Niech Pan w końcu spojrzy szerzej...




      • Katolik k
        13.11.2018 06:18
        Pare miesiecy temu prokurator Magdalenia Kolodziej umorzyla sprawe o pobicie kobiet na Marszu Niepodleglosci 2017.Usiadly na drodze w ramach protestu przeciwko niesionym faszystowskim haslom.Uzasadnila,ze kopanie kobiet bylo tylko forma wyrazenia niezadowolenia.Oczywiscie,ze przybyl ktos wazny.Najwazniejsza osoba w EU.Pomimo tego,ze zaproszono ja rowniez na spotkanie wazniejsze gdzie stalaby pomiedzy najwiekszymi na swiecie i nikomu do glowy nie przyszloby sie z nia nie przywitac bo to kwestia nawet kultury.Te brzydkie gierki Duda rozpoczal juz w pierwszych swoich dniach prezydentury od odwrocenia sie od Kopacz aby jej nie podac reki.A chodzilo o przesladowanych chrzescjan ze Syrii,ktorych ta chciala przyjac a Kaczysnki nie.Polski kosciol rowniez mocno okulal skoro ksieza ofiary wojen nazywaja nachodzcami a rektor krakowskiego seminarium w ramach protestu przeciwko pomocy uchodzcom zyczy swojemu papiezowi smierci.Wlasciwie kosciol,ktory glosi cos przeciwko Ewangelii nie jest potrzebny bo stal sie nie tylko ewangelicznym ale i humanitarnym szkodnikiem.Jak to mozliwe ,ze w katolickim narodzie cos takiego moglo zaistniec?To slynne zaproszenie uchodzcow do EU? Czy ci ludzie,wygnancy ze Syrii czekajac na pomoc i nie znajdzjac juz schronienia w przepelnionych obozach nie stali na granicy EU?Co zrobila Merkel?Najpierw zamknela granice.Jednak gdy przedstawiono jej to kim oni sa nakazala te granice otworzyc i dac schronienie tym ludziom i ich nakarmic.Byly problemy bo bariery jezykowe i kulturowe je robia.Jednak to nie powod aby tych ludzi bez pomocy pozostawic.Minely lata nauczyli sie jezyka i wchlania ich przemysl niemiecki wbrew zlorzeczeniu "polskich katolikow".Ja to polskich katolikow podziwiam jak mozna z taka postawa isc do kosciola na Msze?Jesli chodzi o zaleznosci.Zalezymy od pieniedzy a nie jakis wyimaginowanych narodowych interesow.W obecnej sytuacji EU jest to tylko oszukiwanie i straszenie ludzi bo kazdy ma takie same prawa w kazdym z tych krajow.A gazociag?To biznes.Polska wybrala drogi gaz z USA.Niemcy tani z Rosji.Oczywiscie,ze mozna miec pretensje ale chyba wylacznie do siebie?Wogole zo ciekawe jak sie tym manipuluje.Jasinski nie czytajac zmowy kupil najdrozszy gaz a ibwinia sie...Pawlaka.
      • Andrzej_Macura
        13.11.2018 09:22
        Andrzej_Macura
        1. Znalazłem.

        Nie potrafię ocenić skali pobicia. Lekarz w obdukcji ostatecznie stwierdził, że to sprawa poniżej 7 dni, prawda? A ustalenie sprawców, skoro było ich wielu, też zdaje się nie byłoby łatwe. Co warte zauważenia, kobiety te blokowały marsz, a w obronę zostały wzięte przez część uczestnikwów marszu i jego straż. To też coś mówi...Tu się z panem zgadzam, nie uważam, zeby decyzja prokuratury była dobra.

        2. O sprawie uchodźców i ich przyjmowania pisze Pan to samo od wielu miesięcy. Nie przyjmuje Pan do wiadomości tych informacji, które trochę w innym świetle każą widzieć sprawę sprawę. Oskarża gremialnie wszystkich katolików, choć akurat wielu katolików sporo dla ofiar wojny w Syrii robiło. Choćby w akcji Rodzina Rodzinie, a jako reprezentatywne dla wszystkich katolików uważa pan toruńskie media. Nie pamięta Pan, że Polska w ramach relokacji uchodźców miała w Grecji i Włoch przyjąć ludzi, którzy mieli fałszywe dokumenty i gdy wyszło to na jaw - odmówiła. Słowem w swoich zarzutach tak Pan sprawę upraszcza, że to karykatura. Nie widzę powodu, by dalej w tek kwestii polemikę ciągnąć.

        3. W kwestii gazu... Proszę pamiętać, że Niemcy kupują gaz od Rosji taniej niż Polska, mimo że trzeba dostarczyć go dalej. To nie ma nic wspólnego z biznesem. Nowe gazociągi to coś, do czego Rosja dopłaca. To jest element strategii Rosji na wciągnięcie Polskę z powrotem w swoją orbite, a Niemcy im w tym pomagają. Przy okazji lekceważą unijne zasady energetycznego bezpieczeństwa, bo kto im zabroni...

        Na tym kończę rozmowe.
      • Gość
        13.11.2018 09:56
        Bądźmy szczerzy: w orbizę Rosji Polska sama się wciąga importując coraz więcej węgla właśnie z Rosji. A elektrownia Ostrołęka będzie potrzebować jeszcze więcej węgla. Skąd?
      • Katol
        13.11.2018 10:12
        Jedna z kobiet uderzona czyms w glowe stracila przytomnosc inne kopano co mozna samemu sprawdzic bo nagrania sa w necie.
      • Katol
        13.11.2018 10:14
        Zamkniecia korytarzy humanitarnych i ,ktore prosil Episkopat i Caritas wytlumaczyc brakiem dokumentow sie nie da.
      • Katol
        13.11.2018 10:16
        A cene gazu ustalil minister Jasinski podpiszjac zgode na tak umowe.A wiec pretensje chyba do PiS? Fakty sa jakie sa.No i milego dnia zycze
      • Andrzej_Macura
        13.11.2018 15:01
        Andrzej_Macura
        No tak... Cały czas chodzi o to, żeby widzieć sprawy w całej złożoności, nie jednostronnie....

        Drobne dopowiedzenie w sprawie cen gazu. Proszę nie zapominać, że Polska wskutek ograniczonych możliwości dywersyfikacji dostaw gazu jest troche w sytuacji przymusowej. A to akurat nie wina tego rządu, ale wielololetnich zaniedbań w tej dziedzinie. No i proszę pamiętać, kto wynegocjował poprzedni, bardzo niekorzystny dla Polski kontrakt...

        W sprawie uchodźców... Ja juz z dwieście razy pisałem, że nie podoba mi się to, że tak stanowczo odmówilismy przyjmowania uchodźców. Widzę też jednak druga strone medalu. To, że uchodźcy wcale się nie garna do tego, żeby być w Polsce, to że kiedy ludzie przyjeżdzją na fałszywych dokumentach, to nie wiadomo kogo przyjmujemy czy to, że do Polski mieliby trafić ci, którzy byliby "odpadami", których jako wartościowych pracowników czy kłopotliwych z innego powodu chciały się pozbyć inne kraje. I widze też, jak jesteśmy otwarci na migrantów ze wschodu.

        I o to mi chodzi. Żeby widzieć sprawy nie jednostronnie, ale w całej ich złożoności. Ta dyskusja o tyle nie ma sensu, że walę głową w mur. Bo rozmawiam z ludxmi, którzy nie chcą widzieć czego innego, niż to, co podtrzymuje ich czarno-bała wizję świata...
      • Katolik k
        13.11.2018 22:13
        Rzeczywiscie nie jest w stanie mnie Pan przekonac,ze "odpady" czy gorszy sort uchodzcow w jakimkolwiek stopniu usprawiedliwia to,ze Polska nie przyjela uchodzcow wcale i deklaruje,ze tego nie zrobi.Wie Pan czlowiek nie powinien byc szacowany jak na targu bo uwlacza to naszemu czlowieczenstwu.Poprostu nie zatrzaskuje sie drzwi przed uciekajaca ofiara dlatego,ze to ktos obcy czy jest to ryzyko albo ktos gorszy a sie ja wpuszcza a to jej przesladowcy sie je zatrzaskuje.Dlatego sympatyzuje z deklaracja "przyjmiemy naszych braci chrzescjan barbarzynsko tam przesladowanych" i nie do przyjecia jest dla mnie deklaracja,ze nie wpuscimy ich wcale bo to ryzyko.To tez kwestia wiary.Albo sie ja bierze cala albo wcale.Jesli chodzi o polityke szkoda mi na to czasu.Pan oglada inne wiadomosci a ja inne wiec i nasze spojrzenia sa inne.Pawlaka PiS oskarzal o ten gaz jednak gdy Pawlak zadeklarowal,ze opublikuje dokumenty PiS nagle przestal go krytykowac.A i Jasinski przyznal dlaczego wyrazil zgode na ten najdrozszy gaz pomimo,ze nie przeczytal umowy.
      • Andrzej_Macura
        14.11.2018 10:47
        Andrzej_Macura
        Zwrócę uwagę na drobne szczegóły w Pana wypowiedzi.

        1. W pewnym momencie pisze Pan, że popiera przyjmowanie "naszych braci chrześcijan" barbarzyńsko prześladowanych. No ja też popieram. A zauważył Pan że wśród uchodźców, którzy karawanami docierali do Europy chrześcijan było niewielu? To dlaczego pisze Pan tak, jakby wszyscy byli chrześcijanami? Ja oczywiście wiem, że niechrześcijanom też może być źle, że też mogą być prześladowani. Tylko dlaczego Pan pisze tak, jakby przynajmniej większośc z nich była?

        2. Uważam, że każdemu człowiekowi należy się szacunek. I zgadzam się z teza, ze człowiek nie moze być szacowany jak niewolnik na targu. Zwracam tylko uwagę, ze kraje które uchodźców przyjęłbym nie były wobec Polski uczciwe. Same chętnie wchłonęły tych, których uznali za wartościowych, tych z którymi moga być kłopoty odsyłając innym. To nie zarzut wobec migrantów. To zarzut wobec rządów krajów, o których mowa. To stawia pod znakiem zapytania słusznośc pochwał za chrześcijanska postawę, jaką Pan tu często wobec nich przedstawia. Bo może chodzi zwyczajnie o biznes, nie tak?

        3. Powtórze po raz enty: w Polskich miastach coraz częsciej słychać jezyki obce. I niekoniecznie słowiańskie. Nikt jakoś specjalnie ich nie przegania. Nie wiem kto to, w jaki sposób do Polski przybył. Ale nie jest tak, ze jestesmy krajem rasistowskim, który obcych nie wpuszcza.

        Chodzi o to, by widzieć sprawy w całej ich złożoności, a nie ferować jednostronnych wyroków.
      • Katolik k
        14.11.2018 13:04
        Zauwazylem.I tych wlasnie chciano w Polsce przyjac i tak deklarowano.25 tys. wsrod milionow to rzeczywiscie bylo niewielu.Niewielu bylo tez tych,ktorych ratowal Caritas.Stad rowniez wspomnienie korytarza humanitarnego polskiego Caritasu i szacunek za jego postawe.Gdy Merkel wpuszczala nie pytala kto jest kim a wpuszczala kazdego kto w tym tlumie wygnancow stal.Nie wypadada sie pytac gdy ludzie stoja w deszczu kim sa a wpuszcza sie ich aby sie ogrzali i osuszyli w bezpiecznym miejscu. To Kopacz mogla wybierac i wybrala chrzescjan.To,ze wpuszcza sie ekonomicznych migrantow wszystkich jak leci byle nie uchodzcow to jeszcze gorzej o takiej postawie swiadczy.To juz jest nawet uraganie Mt 25.Ja nie zapomnialem co Pan wtedy napisal.Podobalo mi sie.Ale Pan chyba zapomnial.
      • Andrzej_Macura
        14.11.2018 15:03
        Andrzej_Macura
        No i tak można bez końca.... Jak widać, nasza dalsza dyskusja nie ma sensu.
      • Katolik k
        14.11.2018 19:57
        To wcale nie jest zlozone.Sytuacje mozna sprowadzic do prostego przykladu.Niech sobie Pan wyobrazi mnie i moich kolegow w takiej sytuacji ...W naszym kierunku szukajac pomocy ucieka kobieta przed gwalcicielem,ktory spalil jej dom i teraz wzial sie za nia.Widzac to szybko zamykamy brame aby nie schronila sie u nas na naszym podworku i krzyczymy,ze do nas nie wolno. Sasiad widzac co sie dzieje otworzyl jej drzwi i ta sie schronila sie w jego domu...Co robimy? Ano obrzydzamy-Sasiad to napewno genderysta i lewak ...A ta kobieta to napewno muzulmanka.To napewno ten gwalciciel wyslal ja aby nas sila na islam przekabacic a muzulmanie sa zli a do tego ona nie ma wlasciwych dokumentow albo wcale ich nie ma a to tak byc nie moze.To nie mozna tak kogos bez dokumentow wpuscic a jesli ona ma takie to i inni napewno tez takie maja ...A ten gwalciciel to napewno jej wujek to przeciez powinna uciekac do swojej rodziny.A my przeciez obcy.A najlepiej to niech przeczeka...A wogole to my jestesmy pobozni i sie modlimy i nie wolno nam w tym przeszkadzac...-Co by Pan sobie o mnie pomyslal?
      • Katolik k
        14.11.2018 21:37
        Byc moze sie nie rozumiemy.Ja uwazam ten rzad ,ktory swoja polityka "uchdzcza"( i nie tylko on) pokazuje,ze jest nie tylko antykatolicki ale i antyhumanitarny.Absolutne odczlowieczenie.Az strach porownywac.Pan go broni ale Pana argumenty wg.mnie w tym wypadku sa nietrafione.Niczego w tym wypadku nie usprawedliwiaja.Byloby jednak inaczej gdyby choc prosbe Caritasu uszanowali.
  • Gość
    12.11.2018 19:38
    Naprawdę "wiele środowisk od lat trąbi, że poczucie przynależności narodowej to przeżytek" i jedynie narodowcy "upominają się o rzecz bardzo cenną: żebyśmy mogli czuć się gospodarzami we własnym domu"? To konkretnie: przynajmniej pięć tych "środowisk" z linkami poproszę i może Pan Redaktor sprecyzuje, dlaczego niby nie czuje się gospodarzem we własnym domu? Kto Polakom zabrania samorządności, praworządności, przestrzegania własnej Konstystucji? Może niby ta Unia, która pcha w nas pieniądze ale na konkretne cele a nie np na fanaberie lokalnych bądź krajowych kacyków? Kto nam czegoś waźnego zabrania i czego? No i że akurat narodowcy chcą ratować Polskę bez względu na wolę większości Polaków, jest mocnym przerysowaniem. Poza narodowcami mamy miliony patriotów. Niestety, jak widać, nawet Redakcja GN ich nie docenia. Może dlatego, że nie mają jedynie słusznych poglądów?
    • Andrzej_Macura
      12.11.2018 22:37
      Andrzej_Macura
      Proszę nie manipulować tym, co napisałem. I to nie w tekście tylko w dyskusji pod nim. Nie napisałem, ze JEDYNIE narodowcy upominają się o to, byśmy mogli czuć się gospodarzami we własnym domu. Napisałem, ze się upominają, nie że są jedyni. A jeśli szuka Pan środowisk stawiających Europę ponad Polskę to łatwo znajdzie Pan sam. To na przykład ci wszyscy, którzy uważają, że Polska powinna wstydzić się swojego prawa dotyczącego aborcji i paru innych, bardziej konserwatywnych....

      Nie napisałem też, że nie czuję się gospodarzem we własnym domu. Napisałem, że oni - narodowcy - się upominają, byśmy mogli się czuć. Trudno nie zauważyć presji w tym względzie. Pomijając kwestie związane z sądownictwem - choćby sprawę Puszczy Białowieskiej, oburzenie, gdy zakazywaliśmy niedzielnego handlu i parę innych.....

      Nie napisałem też, ze JEDYNIE narodowcy chcą ratować Polskę. Napisałem dwa razy w tej dyskkusji, że z narodowcami nie jest mi po drodze. Nie mam nic przeciwko patriotom, którzy nie są narodowcami.Sam takim patriotą jestem. Ba, nie jestem wrogiem nawet tych, którzy patriotami nie są. Ich rzecz. Chodzi o to, ze nie mam na narodowców alergii. Część ich racji rozumiem i je szanuję. Nie rozumiem natomiast, dlaczego mam tolerować fanaberie lewackie (w technicznym, nie pojeoratywnym tego słowa znaczeniu), a potępiać w czambuł to, co mówią narodowcy.

      W rozumieniu partriotyzmu zgadzam sie z tym, co pisali swego czasu polscy biskupi w specjalnym dokumencie. Zgadzam sie także z krytyką nacjonalizmu w tym dokumencie zawartą. Nie widze jednak powodu,dla którego mam mieć alergie na nacjonalistów, a skrajnie niebezpieczne pomysły środowisk lewackich uznawać za posiadające prawo obywatelstwa w dzisiejszym dyskursie.


      Na koniec jeszcze jedno. Nie redakcja GN, ale redakcja Wiara.pl. Wypadałoby różnice zauwazyć. A co do jedynie słusznych poglądów... No cóż, niech Pan się nie stroi w piórka męczennika. MOje odczucie jest takie, ze to Pan ma takie jedynie słuszne poglądy i jest skrajnie niezadowolony z tego, ze ja mam inne. Żeby mnie pognębić poprzekręcał Pan co napisałem, opuścił co było dla Pana tez niewygodne itd. MOje odczucie kontra Pana odczucie. Kto tu bardziej zamknięty na argumenty, niech osądzą czytelnicy.
    • Gość
      13.11.2018 07:46
      Owszem, moje podkreślenie "jedynie" w stosunku do prawaków (nacjonalistów) było przerysowaniem. W świetle Pana odpowiedzi cieszy mnie, że i w poglądach lewaków potrafi Pan (niewątpliwie) dostrzec pozytywne wartości. Co do środowiski stawiających Eurpę ponad Polskę, to pisał Pan o środowiskach i to wielu, które trąbią o poczuciu przynależności narodowej, jako przeżytku. Nie o prawodawstwie czy pewnych wartościach unijnych. Kto twierdzi (i to masowo), że przynależność narodowa to przeżytek?
  • wg
    13.11.2018 07:52
    Nie jestem w stanie odnieść się do wszystkich komentarzy bo i czasu mało i język nie tak giętki, ale zgadzam się z tokiem rozumowania Pana Redaktora. Pozdrawiam.
    • Andrzej_Macura
      13.11.2018 15:02
      Andrzej_Macura
      Bardzo dziękuję i za takie wsparcie :)
      • Gość
        13.11.2018 16:59
        a ja przeciwnie
      • Katolik k
        16.11.2018 20:44
        swiete racje czesto bywaja oparte o zasady moralne.Jesli jedna strona je ma a drugiej one szwankuja trudno sie dogadac i szukac zrozumienia.A bywa,ze jest to nawet niemozliwe.Nie wszystko za kazda cene.Czy na aborcje tez zgodzilby sie Pan pol na pol i zgodzil sie,ze co drugie dziecko mozna zabic aby isc na kompromis?Napewny by mi Pan nie ustapil na taka propozycje i czesciowe zrozumienie nie poszedl.No czasem hardy bywa Polak.Pan tez i nie jest to zle jesli hardym jest sie w dobrym.Zycze powodzenia w walce o nienarodzonych.W tym sie z Panem zgodze jednak pod jednym warunkiem.Jesli zagrozona jest matka i dziecko wybor nalezy do matki albo jej najblizszej rodziny.
      • Andrzej_Macura
        16.11.2018 22:13
        Andrzej_Macura
        Ma pan rację. Bywają. Święte racje bywają oparte na zasadach moralnych. Tak na pewno jest w przypadku obrony życia nienarodzonych. Święte racje najczęściej jednak nie uwzględniają zasad moralnych. Np. widząc po stronie przeciwników samo tylko zło grzeszą przeciwko ósmemu przykazaniu. Bo wydają niesprawiedliwy, krzywdzący osąd.
      • Katolik k
        17.11.2018 06:59
        Ofiary wojen (korytarze humanitarne) sa czesto w takiej samej sytuacji jak ci,ktorym grozi aborcja czy eutanazja np.poprzez zaniechanie leczenia czy udzielenia pomocy.Brak mozliwosci mozna uznac za ratunek niemozliwy i rzeczywiscie usprawiedliwia.Brak dokumentow czy obawa niczego nie usprawiedliwia.A rozbudzanie i podsycanie nienawisci do ofiar i usprawiedliwianie tego jest nie do przyjecia jesli juz nie z punktu wiary to humanitarnego.Takimi metodami opetal Hitler Niemcow i na tyle oslepil ,ze chrzescjanski i cywilizowany narod w pewnym momencie uznal obozy koncentracyjne za cos koniecznego i nic zlego juz w tym nie widzial i dumnie paradowal obwieszony zlotem i w futrach zdartych ze swych ofiar...Krok po kroku lamie sie tabu za tabu a potem nie ma juz nic.Jest tylko klamstwo i pogarda do nastepnych grup w spoleczenstwie..nienarodzeni...kaleki...chorzy...starsi...cudzoziemcy...za wysocy...za niscy...
      • Katolik k
        17.11.2018 14:08
        Moze krotko.Czy zamkniecie korytarzy humanitarnych mozna moralnie czymkolwiek usprawiedliwic?Dla mnie to wyraz zla w czystej postaci.Nieludzkie zlo.Takie samo jak aborcja.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
1°C Wtorek
rano
6°C Wtorek
dzień
7°C Wtorek
wieczór
6°C Środa
noc
wiecej »