"Zwiększają napięcia w regionie" - powiedział w sobotę szef resortu obrony Antti Hakkane.
Opcja rozmów w Watykanie, o której mówił prezydent Trump, nie została uzgodniona ze stronami.
Według wstępnych doniesień ukraińskich mediów ucierpiało co najmniej 8 osób.
"Okupas" - dzicy lokatorzy bezprawnie zajmujący cudze nieruchomości.
Z miłosierdzia Bożego został Pan ochrzczony. Jeśli jako dziecko, to zanim był Pan zdolny do jakiegokolwiek aktu woli. Z miłosierdzia Bożego ma Pan odpuszczenie grzechów. Boże Miłosierdzie daje łaskę trwania w dobrym. Nasze zasługi są wtórne, każdy nasz dobry czyn przecież uprzedza Boża łaska.
Problem - w mojej ocenie - polega na tym, że polemizuje Pan z jakimś błędnym rozumieniem miłosierdzia. Nikt nie twierdzi, że pozbawia ono człowieka wolnej woli. Ale też nie wolno zapominać, że Bóg jest Bogiem, nie człowiekiem, i nie przychodzi żeby zatracać. Jego wolą jest zbawienie wszystkich. Najlepszy dowód ma Pan w krzyżu Chrystusa. A jeśli potrzeba Panu świadectwa Kościoła, to przypominam, że o żadnym człowieku, który żył kiedykolwiek, żyje lub żył będzie Kościół nie mówi, że został potępiony. Co do każdego Kościół zachowuje nadzieję zbawienia. Tyle oficjalne nauczanie.
Bóg zna serce człowieka. My nie. On wie, czego człowiek potrzebuje i dlaczego postępuje tak, a nie inaczej, czy odrzuca Jego Miłosierdzie, czy nie. On potrafi na człowieka czekać. To też jest miłosierdzie.
Każdy z nas z Jego cierpliwości korzysta. Nie wypada odmawiać tej cierpliwości współbraciom.
A co do przebaczenia: w naszych, ludzkich relacjach, przebaczenie jest potrzebne przede wszystkim temu, który przebacza. Ofierze. Po pierwsze, zawiera jasne powiedzenie (także SOBIE): stało się zło. Zostałem skrzywdzony. Po drugie: uwalnia od zależności od sprawcy. Pozwala żyć dalej.
I kompletnie nie oznacza to, że mam się zgadzać na ponowne krzywdy, że nie mam prawa domagać się zadośćuczynienia czy ludzkiej sprawiedliwości. To jest szczególnie ważne właśnie wtedy, gdy sprawca nie uznaje swojej winy, bo ma szansę go do tego uznania doprowadzić. Ułaskawienie kogoś, kto nie uznaje swojej winy, jest absurdem. Jest wbrew jego dobru, wbrew i miłosierdziu i sprawiedliwości. One nie są sprzeczne. Ale przebaczenie nie jest ułaskawieniem.
Oczywiście obrazą Boga jest w sprawiedliwości Bożej widzieć tylko "karzącą rękę Boga".
Sprawiedliwość Boża nie jest w konflikcie z miłosierdziem Jego.
Co to znaczy, że gdyby nie było miłosierdzia, to "każdy zasługuje na potępienie".
Na pewno?
Gdyby nie było miłosierdzia, to zapewne pozostałaby sprawiedliwość Boża. A ona nie tylko za zło karze, ale i za dobro wynagradza.
Więc nie przesadzajmy z tym potępieniem.
Czy po to Bóg stwarza człowieka, aby go z góry czynić godnym potępienia?
Nie bluźnijcie tak Bożej sprawiedliwości, która przecież oznacza dawanie człowiekowi tego dobra, które się mu jakby należało z powodu jego człowieczeństwa, jego dobrych czynów i obietnicom Bożym, którym Bóg jest wierny. I to jest sprawiedliwość, a nie samo karanie, jak w systemie penitencjarnym: karać albo wypuścić. A nagroda za dobro - do niego nie należy! I tak widzimy Bożą sprawiedliwość!
Ja się pytam: gdzie teologia, gdzie teolodzy, że społeczeństwo tego nie rozumie?
jak śnieg wybieleją;
choćby czerwone jak purpura,
staną się jak wełna.
19 Jeżeli będziecie ulegli i posłuszni,
dóbr ziemskich będziecie zażywać.
20 Ale jeśli się zatniecie w oporze,
miecz was wytępi". Miecz ?. Mieczem obosiecznym jest Słowo Boże i to ono przychodzi sądzić człowieka w dzień sądu.A Jezus o tym powiedział :"Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym.". Tak więc ci którzy otrzymali słowo życia a nie zachowali go(nie wypełnili go)otrzymają tym surowszą karę.Konkludując: Sięgając po Boże Miłosierdzie nie uciekamy spod Bożej Sprawiedliwości,ale się na nią wystawiamy pewni dobroci Ojca jak na tym obrazie Jezusa Miłosiernego:Jezu,ufam Tobie !. Tutaj ciekawostka !: Czemu Jezus będąc na ziemi żachnął się gdy Go nazwano dobrym ?-"Tylko Bóg jest dobry". Bo nikt będąc synem człowieczym czy nawet Synem Człowieczym,nie obejmuje całokształtu okoliczności a więc i winy, tak jak Bóg.Nie może być zatem sprawiedliwy ,co jest jednoznaczne z 'dobry '.