Izraelski minister spraw wewnętrznych Eli Yishai odmówił wydania wielokrotnych wiz wjazdowych dla 500 katolickich kapłanów z państw arabskich.
W świątyni, której współgospodarzami są chrześcijanie trzech wyznań: prawosławnego (greckiego), ormiańskiego i katolickiego wraz z papieżem modliło się kilkaset osób.
„Chrześcijanie tego jedynego i świętego miasta winni dawać wspólnie świadectwo wiary w Chrystusa i Jego orędzie miłości i pojednania."
Piątek 15 maja był ósmym i ostatnim dniem wizyty Benedykta XVI w Ziemi Świętej. Papież odbył dwa spotkania ekumeniczne w Jerozolimie, modlił się na Golgocie i w kaplicy grobu Chrystusa, po czym na lotnisku w Tel Awiwie odyła się ceremonia pożegnalna.
Dialog międzywyznaniowy, a także zadania przywódców i wspólnot chrześcijańskich, to niektóre kwestie poruszone w ostatnim dniu papieskiej wizyty w Ziemi Świętej.
- Musimy podzielić rodziny w Ziemi Świętej na dwie kategorie: rodziny chrześcijańskie oraz rodziny arabskie i żydowskie. Sytuacja rodzin chrześcijańskich jest trudniejsza i skomplikowana - mówi "Naszemu Dziennikowi" ks. Paweł Rytel-Andrianik z Franciszkańskiego Studium Biblijnego w Jerozolimie.
- Benedykt XVI nie ma dzieci, nie ma doświadczenia naturalnego ojcostwa, ale ma głęboką intuicję, gdy mówi, że dzieci uczą swoich rodziców być świętymi - zauważa w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" Jean-Claude Besida, publicysta "Famille Chrétienne"
Benedykt XVI jasno określił swoje stanowisko co do Shoah i antysemityzmu - przyznał w wywiadzie dla L'Osservatore Romano z 14 maja prezydent Izraela.
Papieska wizyta na Terytoriach Palestyńskich odbiła się szerokim echem w hiszpańskiej prasie.
Prasa arabska obszernie i życzliwie relacjonuje wizytę Ojca Świętego na terytoriach palestyńskich, określając ją mianem „historycznej".