Próbujące wrócić na rynek pismo Machina sprofanowało na okładce obraz Matki Boskiej Częstochowskiej. Zorganizowana spontanicznie w internecie akcja bojkotu okazała się bardzo skuteczna.
Jak już informowaliśmy w portalu Wiara.pl, przeciwko profanacji zaprotestowali oficjalnie paulini z Jasnej Góry. Ale protestowli nie tylko oni. Jak informuje Życie Warszawy, już następnego dnia po ujawnieniu wizerunku okładki katolicka strona internetowa tolerancja.net zaczęła nawoływać do bojkotu czasopisma, jego wydawcy oraz firm, które zamieszczą reklamy w „Machinie”. Organizatorzy bojkotu są skuteczni. Jak dotąd reklamy wycofał producent sprzętu elektronicznego Philips, operator telefonii komórkowej Orange i, prawdopodobnie, także Telekomunikacja Polska. Nie pomogły zapewniania redaktora naczelnego czasopisma Piotra Metza, że pismo nie chciało urazić niczyich uczuć religijnych. W oświadczeniu naczelny "Machiny" napisał, że "nie było i nigdy nie będzie naszym celem obrażanie niczyich uczuć religijnych czy jakichkolwiek innych".
- poinformował portal Ukrainska Prawda, powołując się na źródła.
Według przewodniczącego KRRiT materiał zawiera treści dyskryminujące i nawołujące do nienawiści.
W perspektywie 2-5 lat można oczekiwać podwojenia liczby takich inwestycji.