Ponad 336 tys. zł zebrano już podczas kampanii "Grunt to rodzina"

Ponad 336 tys. złotych zebrała już Fundacja Świętego Mikołaja na Fundusz Edukacyjny stworzony z myślą wychowankach rodzinnych domów dziecka. Ogólnopolska kampania promocyjna pod hasłem "Grunt to rodzina" potrwa do końca grudnia.

Kampania Fundacji Świętego Mikołaja ma za zadanie propagowanie idei rodzinnych domów dziecka i przełamywanie stereotypów oraz barier utrudniających powstawanie nowych placówek tego typu. Koszt utrzymania dziecka w rodzinnym domu dziecka jest dwukrotnie niższy niż w Państwowym Domu Dziecka. W ramach akcji prowadzona jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości edukacyjne. Pieniądze - w postaci dotacji - przeznaczane są na realizację konkretnych przedsięwzięć edukacyjnych, m.in: prowadzenie szkoleń, seminariów, kursów dla opiekunów, organizację zajęć wyrównawczych czy językowych dla wychowanków rodzinnych domów dziecka. Dzięki dobrowolnym wpłatom, w ciągu trzech lat 921 dzieci i 242 opiekunów otrzymało od Fundacji Świętego Mikołaja dopłaty do zajęć wyrównawczych, nauki języków obcych i kursów szybkiego czytania, technik uczenia się oraz szkoleń. W tym roku wśród dofinansowanych projektów znalazły się także takie wyjątkowe jak: "Chcemy osiągać najwyższe szczyty" - wspólny wyjazd w Tatry czterech rodzinnych domów dziecka z Bohukałów, Warszawy i Żabców, czy "W zdrowym ciele zdrowy duch" rodzinnego domu dziecka z Bartoszyc - zajęcia rekreacyjne i sportowe oraz wyjazdy do kina i teatru dla ośmiorga wychowanków placówki. W Polsce istnieje 267 rodzinnych domów dziecka, w których mieszka 2252 dzieci. Dla porównania w tradycyjnych domach dziecka - 401 placówek w kraju - mieszka 24263 dzieci . Dzieci trafiające do rodzinnych domów nierzadko pochodzą z rodzin patologicznych lub z dużych placówek, a zdecydowana większość z nich ma opóźnienia rozwojowe (92 proc. i edukacyjne (73 proc.). Dzieci w rodzinnych domach dziecka szybciej uczą się wypełniania codziennych obowiązków domowych, samodzielności i zaradności. W takim domu mieszka ich maksymalnie ośmioro, co daje szansę na indywidualny kontakt z rodzicem i życie w rodzinie. Kampania pod hasłem "Grunt to rodzina" jest już widoczna w wielu miastach Polski na bilbordach i nośnikach citilight. Film reklamowy, w którym głosu Świętemu Mikołajowi użyczył Franciszek Pieczka bezpłatnie emituje Canal+, N Telewizja, Telewizja Puls i TV4. Kampanię promuje też Radio ZET oraz prasa. Ponadto, 2,7 tys. plakatów A3 zawisło w warszawskich środkach komunikacji miejskiej. Akcja promocyjna "Grunt to rodzina" jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. Rodzinnym domom dziecka można pomóc wpłacając pieniądze na Fundusz Edukacyjny na konto: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002 lub wysyłając SMS na numer 7585 o treści POMOC Akcję wspierają operatorzy Era, Heyah, Orange, Play, Plus, Sami Swoi, przekazując swój dochód na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka.

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
18°C Sobota
noc
15°C Sobota
rano
24°C Sobota
dzień
25°C Sobota
wieczór
wiecej »