Telewizja Polsat jest najlepiej postrzegana spośród objętych przez CBOS badaniem stacji telewizyjnych; pozytywnie wypowiada się o Polsacie 70 proc. ankietowanych, działalność TVN przychylnie odbiera 66 proc., a TVP - 59 proc.
Jak podkreśla CBOS od października ubiegłego roku opinie Polaków o nadawcach telewizyjnych w zasadzie nie uległy zmianie. Jak wskazano, spośród objętych badaniem stacji telewizyjnych najlepiej postrzegana jest telewizja Polsat, o jej działalności pozytywnie wypowiada się 70 proc. (bez zmian) ankietowanych, natomiast negatywnie - 10 proc. (spadek o 2 pkt proc.)
Z kolei w przypadku działalności TVN pozytywnie wypowiada się 66 proc. badanych (wzrost o 1 pkt proc.), a negatywnie - 17 proc. (spadek o 1 pkt proc.)
Zadowolenie z działalności TVP deklaruje 59 proc. ankietowanych (wzrost o 2 pkt proc.), a niezadowoleni 27 proc. respondentów. (bez zmian)
"Nasilenie krytycyzmu wobec dwóch ostatnich nadawców telewizyjnych, zwłaszcza TVP, obserwujemy w naszych badaniach od marca 2016 roku" - wskazał CBOS.
Według sondażu, na oceny nadawców telewizyjnych zauważalny wpływ mają poglądy polityczne i preferencje partyjne ankietowanych. Działalność stacji komercyjnych relatywnie lepiej postrzegają osoby o poglądach lewicowych lub centrowych, zamierzające głosować na PO, Nowoczesną lub SLD. W tych grupach zauważalnie częściej niż przeciętnie krytykowane jest TVP.
Natomiast pozytywnymi opiniami o telewizji publicznej wyróżniają się respondenci o poglądach prawicowych i zwolennicy PiS. Wraz z potencjalnymi wyborcami Kukiz'15, relatywnie często wypowiadają się oni negatywnie o działalności stacji komercyjnych, szczególnie TVN.
Eksperci z CBOS zaznaczyli, że opinie o nadawcach radiowych są mniej wyrobione, co - jak ocenili - wynika prawdopodobnie z mniejszej liczby odbiorców. Pozytywnie o pracy Polskiego Radia wypowiada się 43 proc. badanych (spadek o 3 pkt proc. w porównaniu z październikiem), RMF FM - 56 proc. (spadek o 2 pkt proc.), Radia Zet 47 proc. (spadek o 4 pkt proc.). Negatywnie oceniający te rozgłośnie nadal pozostają w mniejszości (odpowiednio: PR - 11 proc., a Radio Zet i RMF FM - po 5 proc.).
Najbardziej zróżnicowany pozostaje odbiór Radia Maryja. Obecnie działalność tej rozgłośni dobrze ocenia 20 proc. badanych (spadek o 2 pkt proc.) i niemal tyle samo (18 proc.) - źle; 62 proc. nie ma wyrobionej opinii o tej stacji.
"Można ponadto dodać, że poziomem niezadowolenia z działalności stacji komercyjnych (Radia Zet i RMF FM) w największym stopniu wyróżniają się osoby najbardziej zaangażowane w praktyki religijne" - zauważa CBOS.
Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5-12 kwietnia 2018 roku na liczącej 1140 osoby reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.
Rada Stanu odrzuciła apelację Marine Le Pen dotyczącą sposobu egzekwowania jej wyroku.
Wydatki budżetu sięgnęły prawie 616,99 mld zł, a dochody przekroczyły 415,5 mld zł.
Szef Pentagonu w kwaterze głównej NATO podczas posiedzenia Grupy Kontaktowej ds. Obrony Ukrainy.
Jedno z ciał przekazanych przez Hamas nie należało do żadnego z zakładników.