Chodzi o postępowanie wobec osób publicznych, które „popierają ustawodawstwo zezwalające na aborcję, eutanazję lub inne zło moralne”.
Organizatorzy chcieli wyrazić protest przeciwko stanowisku Stolicy Apostolskiej.
Najświętszy Sakrament i obraz Matki Bożej Budsławskiej zostały zabrane w bezpieczne miejsce zaraz po pojawieniu się dymu.
Dla Kościoła katolickiego w Kambodży pandemia koronawirusa jest okazją, by dać świadectwo, że w pełni uczestniczy on w życiu tego kraju.
Kwestia udostępnienia Państwowej Komisji kopii całości akt kanonicznych procesów karnych budzi poważne wątpliwości zarówno na gruncie prawa państwowego, jak i kościelnego.
Pod koniec kwietnia terroryści z Boko Haram przejęli kontrolę nad miastem Geidam w Nigerii i ogłosili w nim utworzenie kalifatu. Rozdawali mieszkańcom pieniądze oraz ulotki z napisem: „ci, którzy się nie nawrócą na islam, zostaną zabici”.
Łaciński Patriarchat Jerozolimy wydał oświadczenie, w którym potępił ostatnie akty przemocy w tym mieście. Wspólnie z innymi zwierzchnikami Kościołów chrześcijańskich podkreślił, że zamieszki naruszają świętość Miasta Pokoju i wymagają pilnej interwencji.
Duchowa i ludzka formacja to element, z którego nie można rezygnować nawet po święceniach kapłańskich - wskazuje kard. Beniamino Stella, kierujący watykańską Kongregacją ds. Duchowieństwa. W rozmowie z Radiem Watykańskim przypomina on, że seminarium jest pierwszym laboratorium kształtowania intelektu, ale i przede wszystkim serca. Im dłużej jest się księdzem, tym bardziej potrzeba odnawiania swego duszpasterskiego zaangażowania.
Od pół roku zdecydowana większość belgijskich katolików nie może uczestniczyć w niedzielnej Eucharystii. W listopadzie ubiegłego roku rząd wprowadził całkowity zakaz zgromadzeń religijnych. W grudniu na wniosek wspólnoty żydowskiej z Antwerpii ustanowiono 15-osobowy próg bez względu na wielkość świątyni.
Według abp. Rino Fisichelli poprzez List Apostolski „Antiquum ministerium” Franciszek spełnia pragnienie papieża św. Pawła VI wyrażone w adhortacji „Evangelii nuntiandi” z 1975 roku. Wskazuje on w tym dokumencie, że „świeccy mogą czuć się zaproszeni i faktycznie zostać wezwani do współpracy ze swoimi pasterzami na służbę wspólnocie kościelnej, aby zapewnić jej wzrost i żywotność poprzez spełnianie rozmaitych posług”.