W Sacramento, stolicy stanu Kalifornia wyemitowano pierwszą telewizyjną reklamę marihuany stosowanej jako środek medyczny. Według szefa stacji telewizyjnej KTXL spot reklamowy nie wywołał protestów publiczności - podała w poniedziałek telewizja ABC News na swoich stronach internetowych.
Brak negatywnych reakcji na reklamę marihuany można tłumaczyć powszechną społeczną akceptacją dla tego miękkiego narkotyku w Północnej Kalifornii - komentuje ABC.
W listopadzie mieszkańcy Kalifornii będą głosować nad projektem całkowitej legalizacji marihuany. Był to pierwszy stan, który przegłosował też ustawę o legalnym używaniu marihuany jako lekarstwa. Jest ona przepisywana pacjentom chorym na cukrzycę, AIDS, żółtaczkę typu C, nadciśnienie i wiele innych dolegliwości.
Słowo marihuana nie pada w reklamie - zostało zastąpione przez termin konopie indyjskie.
Wykorzystanie marihuany jako leku, zwłaszcza jako alternatywy dla środków przeciwbólowych jest zalegalizowane w 14 stanach USA.
"To kolejny ewidentny akt zuchwałości i lekceważenia norm międzynarodowych".
Na rynku nie ma miejsca dla produktów, które nie spełniają wymagań.
Tusk: w dokumencie po szczycie Rady Europejskiej znalazł się zapis o "rewizji" systemu ETS2