Do floty PLL LOT dołączy sześć samolotów typu Boeing 737-8 MAX, które będą obsługiwać rejsy krótkiego i średniego zasięgu; wszystkie samoloty przewoźnik odbierze w październiku; jedna z maszyn trafi do LOT-u z fabryki w Seattle - poinformowała w środę spółka. LOT obecnie ma pięć tego typu maszyn.
Jak przekazał w środę narodowy przewoźnik, nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów Boeing 737-8 i jednego dreamlinera dla PLL LOT.
"LOT jest w procesie wyboru nowej floty w segmencie regionalnym i wąskokadłubowym. Do czasu wyłonienia dostawcy planujemy pozyskanie maszyn, stanowiących rozwiązanie pomostowe - do floty PLL LOT dołączyły już pierwsze Embraery 175 i 190, a w najbliższym czasie dołączą do nich Boeingi 737-8 MAX. Cieszę się, że te niezawodne i ekonomiczne samoloty uzupełnią naszą flotę wąskokadłubową" - powiedział, cytowany w informacji prasowej, wiceprezes ds. operacyjnych PLL LOT Maciej Wilk.
Prezes wykonawczy Air Lease Corporation Steven F. Udvar-Hazy wskazał, że razem z samolotami będącymi obecnie w leasingu, portfolio ALC powiększyło się do 12 samolotów we flocie LOT. "ALC odegrał ważną rolę w niedawnym programie modernizacji floty Polskich Linii Lotniczych LOT od końca 2017 roku, a sześć dodatkowych samolotów będzie z pewnością wspierać strategię rozwoju przewoźnika" - powiedział Steven F. Udvar-Hazy.
LOT podał, że planuje eksploatować Boeingi 737-8 MAX na najbardziej popularnych połączeniach krótko- i średniodystansowych. "Pierwszy z sześciu zamówionych samolotów będzie operował od połowy października z Warszawy na głównych trasach europejskich w siatce LOT-u" - przekazał LOT.
Spółka przypomniała, że Boeing 737-8 MAX to najbardziej ekonomiczny samolot świata w swojej klasie. Odrzutowiec jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji, które dają mu maksymalny zasięg do 5750 km. Średnie zużycie paliwa jest niższe o ok. 15 proc. niż w przypadku B737-800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w Boeingu 737-8 MAX umożliwiają redukcję hałasu o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, wydajniejszy i przyjazny środowisku.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który posiada 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugi akcjonariusz, czyli Polska Grupa Lotnicza, ma 30,7 proc. udziałów.
Premier Sunak był przerażony tym, co działo się do tej pory.
Premier Sunak był przerażony tym, co działo się do tej pory.