W internecie trwa akcja wysyłania protestów w związku z obrażającą katolików reklamą jednej z marek odzieżowych.
„O promocji dziewictwa i miłości czystej na 69 sposobów” promująca seks bez tracenia cnoty, co stanowi centralny punkt kampanii reklamowej marki odzieżowej - zwracają uwagę inicjatorzy spontanicznej akcji. - Nietrudno zgadnąć, że celem reklam jest wywołanie kontrowersji. House znany jest między innymi z reklam wyśmiewających "moherowe berety" - przypominają. Dla tej kampanii opracowano nawet grę internetową w technologii flash, przedstawiającą m.in. radio, które "ma ryja". Motywem przewodnim obecnej kampanii jest specyficznie rozumiane promowanie dziewictwa. Oczywiście w tle przewijają się modne ubrania. "Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb - tak samo jak nasze ciuchy" - twierdzi firma. Na traktujących o seksie plakatach można zobaczyć m.in. różaniec - akcentują uczestnicy akcji protestów. Wbrew założeniom jej twórców kampania może mieć krótki żywot. Wykorzystanie na plakatach symbolu religijnego - różańca - sprawiło, że kampania nie zdążyła jeszcze nabrać rozpędu, a do Komisji Rady Reklamy już wpłynęła pierwsza skarga. Juliusz Braun, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy powiedział, że złożyła ją osoba prywatna - informują. Konsument twierdzi, że nie można wykorzystywać skojarzeń religijnych do celów komercyjnych. Rada rozpatrzy skargę w ciągu miesiąca. Jeśli uzna jej zasadność media lub ich część mogą odmówić firmie Artman udziału w kampanii - wyjaśniają i apelują: Złóż skargę na tej stronie: www.radareklamy.org Można wykorzystać formularz zgłoszeniowy: www.radareklamy.org/formularz-zgloszeniowy-online.htm Zamiast formularza można pisać pod adres pocztowy lub mailowy: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy ul. Koszykowa 10 lok. 11 00-564 Warszawa tel. 0-22 621 31 94 fax 0-22 629 18 89 e-mail: biuro@radareklamy.org Każda skarga jest rozpatrywana. Musimy się przeciwstawić takiemu traktowaniu naszej religii, nie pozwalajmy obrażać naszej wiary - apelują inicjatorzy akcji i podają: właścicielem HOUSE jest ARTMAN: Artman S.A. ul. Bagrowa 7, 30-733 Kraków Polska artman@artman.pl Prostety można kierować także tutaj: Miedzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce Ul. Nowogrodzka 7/9 lokal 23 00-513 Warszawa Tel/fax 0 22 621 18 52 Email: biuro@iaa.org.pl Anna Kołodziejczyk Pełnomocnik Zarządu IAA Email: a.kolodziejczyk@iaa.org.pl
Chodzi o wypowiedź Franciszka ze spotkania z włoskimi biskupami.
"Całe państwo polskie działało wspólnie na rzecz pana uwolnienia"
Ponad trzy tygodnie temu wojsko Izraela rozpoczęło ofensywę na to miasto.
TOPR ewakuowało 15 turystów nieprzygotowanych na warunki na szlaku.