Aby przyciągnąć niepraktykujących katolików z powrotem do Kościoła, diecezjalna Kuria w Sacramento w amerykańskim stanie Kalifornia zorganizuje kampanię telewizyjną.
Adresatami spotów ma być około 800 tysięcy wiernych, nie biorących regularnie udziału we Mszach św.
Szacuje się, że, co tydzień na nabożeństwach w kościołach na terenie diecezji pojawia się tylko 136 tysięcy katolików.
Sacramento jest jedną z ośmiu diecezji USA, które postanowiły sięgnąć po telewizyjną reklamę, by zachęcić ludzi do powrotu do Kościoła. Wiadomo już, że metoda ta przynosi wymierny skutek. W ubiegłym roku w diecezji Phoenix, dzięki podobnej kampanii, do Kościoła wróciło 90 tysięcy katolików.
Reklamówki zamówione przez diecezję Sacramento wyemitowane zostaną 1200 razy w czasie od 18 grudnia br. do 31 styczna 2010 roku. Koszty przedsięwzięcia, wynoszące 380 tysięcy dolarów, pokryć mają pieniądze z datków wiernych.
aktualna ocena | |
głosujących | |
Ocena |
bardzo słabe |
słabe |
średnie |
dobre |
super |
Aż 50 proc. regularnie uczestniczących we mszach świętych przystępuje również do spowiedzi.
Strony pornograficzne były częściej odwiedzane przez dzieci między 7 i 14 rokiem niż Wikipedia.
"Wiele osób mówi, że (rozwiązanie) jest bliżej niż kiedykolwiek wcześniej."