Trzy lata temu do Atlantyku spadł samolot francuskich linii lotniczych airbus A330. Powodem było uszkodzenie malutkiego urządzenia mierzącego prędkość samolotu. Determinacja, z jaką władze Francji dążyły do wyjaśnienia tej katastrofy, budzi największy podziw.
Dla linii lotniczej nie ma nic gorszego niż katastrofa samolotu z niewyjaśnionych przyczyn. Zamach, kolizja z innym samolotem, nawet błąd pilota – to wszystko może się zdarzyć. Ale „niewyjaśnione przyczyny” budzą wyobraźnię. A może oszczędzają na paliwie i wlewają benzynę niskiej jakości? A może są niewyszkoleni, a może montują zużyte, stare części? Takich „może” w pierwszych godzinach po katastrofie pojawia się bardzo dużo. I z każdym reputacja kompanii pikuje w dół. Pewnie dlatego właśnie prywatne linie lotnicze zrobią wszystko, by wyjaśnić przyczynę katastrofy swojej maszyny. Często do komisji badającej przyczyny katastrofy zaprasza się zagranicznych ekspertów, z komisją ściśle współpracuje także producent samolotu, który uległ wypadkowi.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.
już od 14,90 zł
aktualna ocena | |
głosujących | |
Ocena |
bardzo słabe |
słabe |
średnie |
dobre |
super |
"Jesteśmy numerem jeden, Rosja jest na drugim miejscu, a Chiny na trzecim".
Według analityków jest to efektem walki pomiędzy poszczególnymi frakcjami o wpływy i pieniądze.
15 wojskowych pomaga już mieszkańcom miasteczka Kazuno w prefekturze Akita.
Wydział medyczny utworzono tu w 2022 roku; na kierunku lekarskim studiuje w sumie 180 osób.