Wystawa "Życie i dzieci w Europie" wywołała we wtorek ubiegłego tygodnia awanturę w Parlamencie Europejskim. Eksponowana tydzień później w polskim Sejmie awantury nie wywołała.
W Rzeczpospolitej w listopadzie 2005 roku ukazały się dwa teksty dotyczące nauczania Jana Pawła II - rozmowa ze Stanisławem Obirkiem, który po 20 latach odszedł z zakonu jezuitów oraz polemika autorstwa abp. Józefa Życińskiego.
To na pewno bardzo trudne doświadczenie dla małżonków. Wielu klęka na kolana i prosi o dziecko, a Pan Bóg często ich wysłuchuje.
Nie dostrzegają żadnej niestosowności w urządzaniu pogańskiej zabawy pod papieskim patronatem.
O znaczeniu Roku Eucharystii dla Kościoła w Chinach i owocach, które wydał, pisze w specjalnym liście jeden z czterech chińskich hierarchów, którzy nie mogli przybyć do Watykanu na Synod Biskupów poświęcony Eucharystii.
Dlaczego religia, Kościół, BÓG mają być obok polityki, w jej cieniu, zamiast być w polityce wytyczną?
Wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, z pewnością nie był to synod krytycznego rozliczenia z Soborem Watykańskim II.
Po dziesięcioletniej przerwie prezydentem Polski znów jest człowiek, który jasno deklaruje się jako katolik. Czy to ma jakieś znaczenie dla losów naszej Ojczyzny? Powinno mieć.
Europa nie stanowi już centrum Kościoła - uważa kard. Godfried Danneels. Metropolita Malines-Brukseli podkreślił, że "nasz kontynent zachowuje jednak swe znaczenie, nie z powodu supremacji, lecz dlatego, że jest dotknięty przez sekularyzację.